<!--QuoteBegin-savv3+20 Dec 2005, 01:11 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>
QUOTE (savv3 @ 20 Dec 2005, 01:11 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Frågan är varför han väntat 3 år. Är man inte nöjd med en bil och speciellt en som krånglar så ska man se till att få byta gratis till en annan. [/quote]
Han har inte väntat 3 år. I artikeln står det att han har kört den i två och ett halvt år, och problemen började knappast igår.
Från en artikel i november 2004 (alltså mer än ett år sedan):
Quote:
Arvin Farid köpte en ny BMW 330i för 390 000 kronor i början av maj förra året.
Haft 15 klagomål
I ett mejl till MOTOR redovisar han lista med 15 klagomål på bilen, som i dag gått 1 200 mil. De viktigaste: Batteriet har laddat ur sex gånger; han har tvingats anlita bärgare fem gånger; larm som utan åverkan gått i gång mitt i natten; elektronik som inte gått att stänga av; fönsterhissar som hängt sig; innerbelysning som plötsligt slocknar, problem med startnyckel, missljud i kupén.
Och så vidare.
- BMW har fått så många chanser nu att rätta till felen. Men misslyckats. Jag vill häva köpet och få pengarna tillbaka, säger Arvin Farid.