BlaaBMW: Nej jag kör med o-ringat block och kopparpackning.
Jag tänkte bara eftersom de funkar på crossar/hojar osv.. Men spelar ingen roll nu mera eftersom jag just kom hem från jobbet och KANSKE löst problemet.
Ronny: För sent

Jag hörde runt lite idag med folk och sen så gjorde jag det som lät säkrast.
Sååå, jag kom just hem från jobbet som sagt. Blev kvar idag efter jag slutade och började direkt med att lyfta av toppen..
Det första som hände var att det forsade vatten ut från cylindrarna bara jag tog bort första skruven till grenröret
Men sen när allt var borta så skådade jag hylomar geggan som jag kletade dit före jag monterade allt. Nu vet jag inte om läckaget har något med det att göra men iaf så hade den kletat sig in mot cylindrarna och på något vis lagt sig mitt på pianotråden.. Så det låg nästan smet på kolvarna. Sen var det för j***a kladdigt och äckligt tyckte jag.
Det såg bara ologiskt ut att det där skulle hålla tätt :O
Pianotrådarna var perfekta och på sin plats. Man såg tydligt i packningen hur de hade tryckt in sig.. Så jag tog och rengjorde packning,topp och block. Glödgade packningen igen och satte på kopparspray den här gången istället för hylomar s***!
Sen drog jag åt toppen i tre steg. 30nm, 60nm och 90nm =)
Så nu hoppas jag på det bästa och tänkte ta och starta upp imorgon.
Så nu är allt som från början bara att det är kopparspray över hela packningen istället för hylomar bara runt kanalerna.
Natti!
Det återstår att se hur det går imorgon bara : )