Erik wrote:
sku du ha sagt det när du va å kika på baksätet sku du fått lite bälten för en billig peng

har nämligen en hög ligga hemma

du säger de.. Men det e lite special jag vill ha, bälteslåsets fästpunkter ligger 30cm bakom stolen å de e dom som ja sku vilja använda, så har du ett bältespar vars låsdosa har 40cm förlängt fäste sku de va bra.. Annars godkänner besiktningen att man gör om sådant själv, me svetsar å så?
Riedle wrote:
Hör av dig, om du behöver tips hur detta kan lösas. Även i övrigt kan jag komma med lite tips angående väghållning i 02:or.
Kul projekt!
det ska jag göra om det blir aktuellt, har nog ganska klart för mig hur ja ska gå till väga men man vet aldrig..
sen till något annat.. håller på sätter in tändsystemet jag köpte, men jag får inte tändningen på rätt, känns som jag gör allt rätt..
-ställde den med stroblampa så den gnistar på första cylindern vid ÖD
-har kollat så alla stift gnistar
-allt är nytt så ska int va nå problem där
det som händer är att den bara skjuter knallar ur avgassystemet, har provat förskjuta tändkablarna ett halvt varv om man missat där, har ställt fördelaren några grader fram å tillbaka men de ända som händer är att den börjar skjuta ur förgasarna om man ställer tändningen för långt efter ÖD..
förstår inte de här, alla kablar är dubbelkollade å dubbelt uppmätta, stiften blir blöta så den borde väl få bensin.. har nån nå ideer??
går ut å trippelkollar allt så hoppas jag att nån kan göra mig lite klokare när ja kommer tillbaka;)