<!--QuoteBegin-Riedle+6 Apr 2005, 20:34 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>
QUOTE (Riedle @ 6 Apr 2005, 20:34 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-edvard+6 Apr 2005, 11:46 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>
QUOTE (edvard @ 6 Apr 2005, 11:46 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-Cambudgie+6 Apr 2005, 09:33 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>
QUOTE (Cambudgie @ 6 Apr 2005, 09:33 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Helt original motor på 286 enda som är gjort är avgassystemet, bytt till ett sportsystem... annars helt oskuld (läs orörd)

Men har ngn bänk skulle ja vara väääldigt intresserad av att testa det verkliga värdet, inte bara det teoretiska. [/quote]
Har du nya grenrör ens? Ärligt talat har jag svårt att tro att ett sportsystem på en m3a skulle ge 24 hk. =)
Speciellt då du inte mappat motorn för nya systemet. Lambdan kan ju till viss mån kompensera men då det är smalband är den så kass ändå att jag inte tror det gör ngn skillnad. Goare ljud får man nog med nytt avgassystem, men inte så mkt effektökning. M3ans grenrör bör flöda rätt bra orginal ocskå skulle man kunna tycka.[/quote]
Vet om ca 10st M3 med 3.0 motor som körts i bänk i Finland. Alla har varit i original-utförande och alla har visat på effekt nära eller strax över 300hk. Verkar som om BMW själva anger mindre effekt än vad som egentligen finns.[/quote]
Anges alltid motoreffekt (bänk)? Jag har inte direkt någon koll, men används inte effekten på hjulen nån gång (dyno)? Sen är det ju skillnad på hp (horsepower) och hk också (hästkrafter), inte 1:1. Och olika bränslen ger väl olika effekt?