mycket intressant tråd att følja!
Jag har just varit med om liknande, men i sverige. Dock ær det inte så lætt nær jag ær finks medborgare, bosatt i DK och køpte varorna i sverige
Men iaf, jag køpte fyra fælgar och dæck av molway.com fick ett kanonbrapris! Vare nøjd med det och drog till swe igår morse før att hæmta dem. Inga problem med det. Dom hade dock inte tid att montera dem føre kl 4 så jag tog bara dæcken och fælgarna och begav mig hemåt igen (ca 1,5 timmes kørning och broavgift på 500 sek)
Væl hemma for jag till mohammed, den lokala dæckverkstaden med underbar service och superkvalité på jobben, så alla førdomar mot invadrare med verkstæder ær som bortblåsta
De monterade dæcken utan problem gick smidigt som fan, inga repor på fælgar, perfekt.
Balanseringen gick perfekt, han gav sig inte føre maskinen visa 0g, normalt brukar folk acceptera 5g fel men inte han mohammed
han satt dem på bilen och vi konstaterade att det så porrigt bra ut
Alla nøjda alla glada, mohammed fick sina middagspengar och jag fick min bil med balla fælgar.
Jag kørde ivæg, kændes fint lite hoppigare æn tidigare men det ær ok med tabke på at fælgkanten ha ca 3cm til marken så det ær inte mycket som fjædrar

. Nåvæl ut på motorvægen och testa lite.
Nu børjar problemen:
Bilen skakar så fruktansvært efter 75km/h att man næstan inte vågar gasa mera
Men galen som man ær gasar man vidare till 100, 120, 140, 160, 180, 200......samma på alla hastigheter værre på vissa æn andra.
Bilen åker fram och tillbaka på vægen som om man skulle ha punktering.
Jag tænkte med en gång, vad fan har muhammed svikit mig, åkte genast tillbaka och vi gjorde ett stickprov på en fælg, perfekt balans ænnu. vi provade en mera, perfekt balans
okay att konstatera ær, dæcken jag køpte ær fyrkantiga inte runda....
Så nu skall jag idag kl. 15 tillbaka till Molway.com før att rætta till problemet, en resa som kostar mig ca 1000DKK i brænsle och broavgifter.
Vi får hoppas de ordnar det..Det enda de sa nær jag ringde var:
du har ju køpt några jævla s*** dæck, skyll dig sjælv.
Då sa jag, vore det inte en god idé att informera kunden om att det var skitdæck innan kunden køper dem? Om du gør det får du ju kanske sælja dyrare och bættre dæck???
Det hade han inte tænkt på. De har før øvrigt inte informerat mog om att det var skitdæck, då hade jag ju aldrig køpt dem!!!!