Senaste nyttPå kommande
31 julFilmeckerölinjen rallysprint
22 julResultatRallysprinten 2017
23 julResultatEckerölinjen Rallysprint 2016
Hem | Kalender | Evenemang | Klubbar | Forum | Galleri | Filmer | Länkar | Resultat | Arkiv | Kontakt | Torg | Om
It is currently Tue 17 Jun 2025, 19:27

All times are UTC + 2 hours

Post new topic Reply to topic  [ 66 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu 16 Aug 2007, 17:52 
Rutinerad medlem

Quote:
Jag är ledsen men jag kan inte hålla med dig här... Toora hör väl till den klassen fälgar som tillverkas i samma fabrik och får olika tillverkares namn på beroende vem dom säljs av.
OZ e nog i en klass för sig

Nu förstår ja inte riktigt vad du menar.... men ändå. Är inte så insatt i det. Det jag menade när jag sa så var att han skulle förstå att det inte var några skitfälgar som du köper för 50€ styck på Biltema, utan att dom faktiskt kostar en del! Eftersom han aldrig hade hört talas om det märket förut! Sen om dom är i samma klass som OZ det har jag ingen aning om...prismässigt är dom ungefär samma iaf och pris och kvalitet brukar ju ofta gå hand i hand. My bad ifall de vart konstigt! :roll:

Quote:
Bilmacken kränger också däck till ett bra pris

Kom inte ens ihåg att bilmacken höll på med däck eftersom jag aldrig varit dit i däcksärende. Nu när ni säger det så är det ju självklart att ja vet det! Hade jag kommit på det före så hade jag ju farit dit ist! Men gjort är gjort. Får komma ihåg det till nästa gång!

Profile  

Post subject: jo
PostPosted: Thu 16 Aug 2007, 18:01 
Medlem

Bara att stå på sig.l du gör helt rätt. han kommer få betala. visa kvittot, ge det inte, men visa det o säg att det faktiskt inte spelar ngn roll vad som står på kvittot. bilmacken säljer toora o du ska ha ett par nya med däck på.. oskadade.

sen ger du de gamla åbäkena till mej så renoverar jag dem o petar dem på bilen jag köper nästa månad ;)

Alexander Rothberg<br>Honda Performance Club #1069<br><br>"Fighting in forums is like competing in the special olympics, <br>eaven if you win, you are still retarded..."<br><br>Nissan Cherry Turbo -85 "Riceburnern" -- Såld<br>Honda Accord Aerodeck -88 2.0i ex Automat -- Såld<br>Honda Civic 1,6i 4wd -91 -- Såld<br>Honda Accord Aerodeck -87 2.0i ex -- Såld<br>Honda Accord Coupé 1,6 -81 -- Såld<br>Datsun Cherry 1.5GL -84 "Rallydarren" -- Såld<br>Acura Legend 3,2 V6 Type II -94 "Kate" -- Bruks-mys-race-allt bil

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue 21 Aug 2007, 11:14 
Rutinerad medlem

Ajajaj. Ser ju inte alls roligt ut det där Sebbe.
Tråkigt att du inte frågade mig innan, för jag hade ALDRIG låtit dig fara till Nordson.
En firma som är svartlistad hos ålands största transportfirma pga. att den inte klarar av att betala räkningar skulle inte jag lita på. Har dåliga erfarenheter från Nordson innan dessutom. Hela det där stället (och innehavaren) andas ju sunk-service på långa vägar tycker jag personligen.

Nåja, gjort är gjort och du kommer nog inte göra samma miss igen, nu gäller det bara för dig att klämma åt honom ordentligt!
Nya fälgar ska du ha, det är en själklarhet.
Ger han inte med sig så skulle jag inte tveka till att bussa på tidningarna, de står nog som hungriga vargar vid bytet tror jag... :P

Go get 'em tiger!

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu 23 Aug 2007, 19:27 
Rutinerad medlem

Nu ha ja vari till Nordson några gånger å pratat å sen har jag varit å pratat med konsumentombudsmannen också.

Han kommer att ersätta 2 nya fälgar åt mig ha han sagt iaf. Att det är 2 han har "förstört". Det är nog märken på allihopa men 2 av dom är riktigt fula längs kanterna å dom 2 andra har bara nåt litet lack/färgsläpp + repor i lacken. Och var jag inte nöjd med det så skulle vi synas i rätten sa han. Han hade pratat med sin advokat hit å dit å va han nu sade..... klarar han inte å reda ut de där utan advokat då?!?

Diskuterade lite med kompisar å, var vi å tittade hur dom 2 andra såg ut och tyckte att det får funka med 2. Var å pratade med Lyyski lite å vi tyckte att det skulle funka som ersättning, eftersom dom som sagt var beggade.

Så nog kan ja leva med ersättning för dom 2 som är värst. Dom var ju inte liksom nya och perfekta när jag lämnade in dom, så får ja 2 sprillans så får de väl va bra, så inte är jag omöjlig på den punkten inte.

Sen skulle ja få 2 nya eller pengar.... de sku ja få välja själv sa han.

Så de verkar ju ha löst sig med en rimlig ersättning bara ja nu får den! Han sku ringa mig så småningom påstod han.....

Han påstod också att han varit mycket generös av sig som alls ger mig nån ersättning, eftersom när jag betalar accepterar arbetet som är utfört.......vilket iofs stämmer. Men hur ofta är det man går och granskar att saker inte blivit söndrade när man lämnat in dom?! jag kikade ju att däckena var på iaf men såg inte destomer innan ja betalade.

Så de blir å gå genom hela bilen nästa gång man lämnar in den nånstans då för inspektion innan man betalar! Tycker inte riktigt man kan resonera som han gör där, men men....

Så efter mycket krångel å tjafs så har ja nu iaf fått ersättning/kommer få för 2 fälgar i stället för ingenting som han först var helt inne på!

Hoppas han kan hålla det han lovat nu bara!

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu 23 Aug 2007, 19:55 
mp.net beroende

Kör: Bil
...samt att han förlorat ännu flera kunder.

Det va ju bra att du fick/kommer få 2 ersatta iaf, men skulle det vart jag skulle ja helt och hållet begära 4 splitternya fälgar samt pengarna tillbaka för arbetet och säkert någe till för ja skulle vart så flyförbannad :twisted:

Åk före du så väntar jag på dig där.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri 24 Aug 2007, 12:07 
Motorportalare

Bara för att man betalar för en vara så accepterar man inte skicket. Tänk till exempel på om man köper en inplastad vara, som sen visar sig vara sönder när man drar av plasten hemma. Så på den punkten har han fel. Däremot om du vägrar betala, då har han rätt att behålla fälgarna tills dess att du har betalat dem.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon 24 Sep 2007, 16:49 
Rutinerad medlem

Hmm... va ju ett tag sen nu som han sa att han skulle ta reda på pris om nya fälgar... ja ringde för nån vecka sen, och då sa han att han hade mailat den firman där han skulle ta dom ifrån och att han skulle höra av sig så fort han fick prisuppgift (för han tog mitt nummer å namn osv tidigare). men nu har det gått över en månad sen det hände så det känns ganska mycke som han försöker glömma alltihop.. så idag var jag dit me petter å sku ge han lite prisförslag och bilder precis hur dom ser ut, eftersom han verkar va lite trög me å få fram de, å varifrån han skulle kunna köpa nya. men det var bara han där äldre där som sa att han hade gått hem för dagen för att hans fru sku jobba övertid å bla bla bla..... så imorrn kl 8 kunde vi komma tibaks, för han visste tydligen inget om de här han...

Allt de här verkar bara så jäkla skumt tycker jag!! de e inte första gången vi ha vari dit heller som han ha vari borta å hämta ungarna från skolan...

Så de blir väl å fara dit imorrn igen bara.... suck

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue 25 Sep 2007, 13:39 
Veteran

Det är bara att ligga på. Det är du som har rätt och han ska inte komma undan...

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue 25 Sep 2007, 15:53 
Motorportalare

Peabe wrote:
Hmm... va ju ett tag sen nu som han sa att han skulle ta reda på pris om nya fälgar... ja ringde för nån vecka sen, och då sa han att han hade mailat den firman där han skulle ta dom ifrån och att han skulle höra av sig så fort han fick prisuppgift

Så de blir väl å fara dit imorrn igen bara.... suck

Du en enda sak.Begär kontanter nu.Inget att diskutera om när det dröjt så här länge.Du kan se dig i det blå att han beställer nya fälgar åt dig.

Du blir anmäld. Du blir fälld.
Och du har just givit den personen en massa pengar :-)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed 17 Oct 2007, 08:10 
Besökare

Bra jobbat!!

Jag var till Nordsson och hade dom att kränga på 1st bildäck i slutet av sommaren. Ingen balansering eller byte. 4minuters jobb och priset var nåt orimligt i stil med 30€ vilket ger en timpeng på 900€...

Detta påpekade jag och sa att det tänker jag inte betala - det e ju hutlöst.
Då fick jag till svar av Nordsson den äldre att: 'prisen har vi fördubblat för att el, hyra o anant också stigit'.

Jag påpekade då att inget stigit så mycket vad jag vet...

Allt slutade med att han tog bort halva priset, jag betalade och lägger aldrig min fot där igen!

Jag har oftast vart där tidigare, men efter att hjulet en gång inte vart fastdraget, en gång obalanserat, en gång vart dit för att dom j.... dragit fast bultarna så hårt att jag inte fick upp dom ens med förlängningsrör - och nu detta, så byter jag i Sverige när man ändå åker dit så ofta och urvalet är större, men Rollic kan ju också vara ett alternativ.

Nordsson måste ha mist mycket kunder det senaste året och det är VRÅLbra att det skrivs så här så ryktet sprider sig.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed 17 Oct 2007, 08:25 
Besökare

Peabe...

...ge inte upp!

Kräv ut pengarna NU!! innan skiten går i konkurs. Ha kosumentombudsmannen att kontakta Nordssons och lägga press på dom - alternativt ränta om dutar pengar.

Skriv lite hur det gått här igen - eller har nåt hänt som gör att du inte kan/får skriva i ärendet?.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed 17 Oct 2007, 09:16 
Veteran

Kör: Allt med motor
Misabe wrote:
Peabe...

...ge inte upp!

Kräv ut pengarna NU!! innan skiten går i konkurs. Ha kosumentombudsmannen att kontakta Nordssons och lägga press på dom - alternativt ränta om dutar pengar.

Skriv lite hur det gått här igen - eller har nåt hänt som gör att du inte kan/får skriva i ärendet?.

kosumentombudsmannen brukar få fart på dom :)
Jag har själv köpt dåliga däck därifrån,men jag va till rollic med dom och
han ringde upp nordssons o fråga varför han säljer fyrkantiga däck :D
Det tog inte länge innan det satt fyra nya däck på bilen min.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed 17 Oct 2007, 13:30 
mp.net beroende

Jag säger bara Kattby Maskin & Däck! Där får man service som heter duga iaf!!

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed 17 Oct 2007, 14:30 
Rutinerad medlem

Jo ja tyckte oxå att det behövde spridas lite rykten! :P

Jag var faktiskt dit till han igår! Hade två kompisar med mig (vi tre har en medellängd på 199 ;P hehe). Han hade fått prisuppgifter nu iaf, 2300kr/st, men han hade inte ringt mig som vi hade kommit överens om och han hade tappat bort min kontaktlapp som ja skrev åt han då för länge sen med bilmodell å sånt å telefonnummer! Sen sa han att han skulle beställa nya på freda.... Så sade jag att ja ville ha nån säkerhet till pappers så ja kunna kolla att han faktiskt gjorde de, så efter lite tjafs skrev han ner nummer till företaget han sku beställa från så ja kunde ringa själv på freda å kolla. Okej tänkte ja å så åkte vi. Då hade ja ju bestämt mig för å ta pengar men de glömde ja bort för stunden....

Sen senare så messa han å fråga vad det var för ET på fälgarna som sitter på och att det inte blev nån beställning före han fick det. Ja ringde då och sade att ja inte visste ET och jag kom inte åt å kika på fälgarna, så ja frågade hur mycket ja skulle få om jag to pengar ist. Då slipper han ju dessutom krångla med att beställa, råka få fel grejer, betala frakt, montera av mina däck, montera på dom nya osv.... plus att allt blir färdigt nu med en gång istället för att vänta på frakter å grejer. Han sade dessutom tidigare att han inte hade tid med det här, att han ville få det avklarat så fort som möjligt! Så det skulle ju bli mycket lindrigare för han oxå. Och jag sa att ja hade räknat lite snabbt att 2300kr x 2 minus moms blir 400€. Och det är ju priset han betalar för dom jag kommer att få, så får jag det så får jag väl va nöjd. Då sa han att: Hmmm det där måste jag ta å räkna på, att det är ju det priset jag köper dom för som du får å jag får ju antagligen mera rabatt än vad du skulle få osv.... bla bla. Så jag skulle ringa på torsda (imorrn) och få reda på summan jag skulle få.

Så vi får se imorrn vad han erbjuder... Hur lågt i pris ska man sjunka då? Han slipper ju dessutom en massa jobb på att betala direkt så bara det borde ju va värt en del! Men vi får se! Kommer väl lite mer uppgifter imorrn sen då, så får ni veta hur de fortlöper.

/Sebastian Englund

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed 17 Oct 2007, 14:47 
Inventarie

Det är otroligt hur dum en firma kan vara. Genom att betala bort vad kunden vill ha slipper firman dåligt ryckte.
Han vinner säkert några euro på rabatten men jag tänker inte sätta min fot där så han drar nog det kortaste strået. :evil:

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed 17 Oct 2007, 15:29 
Om man ser hur många som läst denna tråden så tror jag nog att har gått miste om bra många kunder :lol: men han har ju sig själv att skylla på :D

Post subject:
PostPosted: Wed 17 Oct 2007, 15:59 
Motorportalare

Volvo mannen wrote:
Om man ser hur många som läst denna tråden så tror jag nog att har gått miste om bra många kunder :lol: men han har ju sig själv att skylla på :D

Jag har extraarbetat lite i en butik i denna däckmontörs närhet.Alltid då jag gått o röka har jag råkat kasta ett öga mot Nordson.
Asså vad lever denna däckfirma på?Aldrig har han ju kunder där.
Inte en privatbil så långt ögat kunde nå på ca en veckas tid som lämnade eller bytte däck.Precis nyligen t.o.m
Jag tror ärligt talat det inte alls går bra längre för honom IGEN.
Tror folk far dit då det är absoluta paniken och de inte får tid hos andra däckskrängare.
Då man far till Rollic så är det ju alltid en eller fler kunder där oberoende säsong.
Men Nordson heeeelt öde.

Du blir anmäld. Du blir fälld.
Och du har just givit den personen en massa pengar :-)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu 18 Oct 2007, 08:04 
Rutinerad medlem

Den här firman har nog redan så dåligt rykte som man kan ha...

Tamejfan otroligt att det går runt för honom, om det nu gör det...

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu 18 Oct 2007, 08:16 
Rutinerad medlem

mycket intressant tråd att følja!

Jag har just varit med om liknande, men i sverige. Dock ær det inte så lætt nær jag ær finks medborgare, bosatt i DK och køpte varorna i sverige :)

Men iaf, jag køpte fyra fælgar och dæck av molway.com fick ett kanonbrapris! Vare nøjd med det och drog till swe igår morse før att hæmta dem. Inga problem med det. Dom hade dock inte tid att montera dem føre kl 4 så jag tog bara dæcken och fælgarna och begav mig hemåt igen (ca 1,5 timmes kørning och broavgift på 500 sek)

Væl hemma for jag till mohammed, den lokala dæckverkstaden med underbar service och superkvalité på jobben, så alla førdomar mot invadrare med verkstæder ær som bortblåsta :)

De monterade dæcken utan problem gick smidigt som fan, inga repor på fælgar, perfekt.

Balanseringen gick perfekt, han gav sig inte føre maskinen visa 0g, normalt brukar folk acceptera 5g fel men inte han mohammed :)

han satt dem på bilen och vi konstaterade att det så porrigt bra ut :)

Alla nøjda alla glada, mohammed fick sina middagspengar och jag fick min bil med balla fælgar.

Jag kørde ivæg, kændes fint lite hoppigare æn tidigare men det ær ok med tabke på at fælgkanten ha ca 3cm til marken så det ær inte mycket som fjædrar :). Nåvæl ut på motorvægen och testa lite.

Nu børjar problemen:

Bilen skakar så fruktansvært efter 75km/h att man næstan inte vågar gasa mera

Men galen som man ær gasar man vidare till 100, 120, 140, 160, 180, 200......samma på alla hastigheter værre på vissa æn andra.

Bilen åker fram och tillbaka på vægen som om man skulle ha punktering.

Jag tænkte med en gång, vad fan har muhammed svikit mig, åkte genast tillbaka och vi gjorde ett stickprov på en fælg, perfekt balans ænnu. vi provade en mera, perfekt balans

okay att konstatera ær, dæcken jag køpte ær fyrkantiga inte runda....

Så nu skall jag idag kl. 15 tillbaka till Molway.com før att rætta till problemet, en resa som kostar mig ca 1000DKK i brænsle och broavgifter.

Vi får hoppas de ordnar det..Det enda de sa nær jag ringde var:

du har ju køpt några jævla s*** dæck, skyll dig sjælv.

Då sa jag, vore det inte en god idé att informera kunden om att det var skitdæck innan kunden køper dem? Om du gør det får du ju kanske sælja dyrare och bættre dæck???

Det hade han inte tænkt på. De har før øvrigt inte informerat mog om att det var skitdæck, då hade jag ju aldrig køpt dem!!!!

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu 18 Oct 2007, 11:11 
Rutinerad medlem

TBV tycker du borde få helt nya däck, gratis! Skulle ju vart annat om dom hade sagt att d va sktidäck.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 66 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next

All times are UTC + 2 hours