Var är brudarna?
Om du plockar ur baksätet för att få bättre ljud i bilen, var ska då alla brudar som vill lyssna sitta någonstans?
Inget banköra eller race?
Stereo är en ordentlig presandaförstörare, Speciellt en Rex som är byggd för ett bra vikt/effekt-förhållande.
Om jag skulle bygga ljud i en Rex och hade dom skillz du har (har följt din byggtråd) så skulle jag helt klart gå på en låda i glasfiber, och ännu heller gjuta ner basarna i hjulhuset (om det finns ett sådant) och sedan bygga upp en falsk botten i hela tunken för att få rätt volym i lådan. Denna skulle göras med handtag så att den lätt går att lyfta ur när behovet av lättning krävs, tex vid KONBANEKÖRNING.

Skrikor och mellanregister har du säkert bra funderinar på placeringar, ett par 6x9:or spelar förvånandsvärt bra så länge de har tillräkligt med effekt på sig (håller med föregående talare).
Har du för mycket bas så får du börja plocka i asfaltsmattor occh olika dämpningar för att få bort vibrationerna vilket blir än mer vikt.
Dessutom så har jag själv fördragit MDF före spånskiva till de lådor och paneler jag har byggt; lättare att bearbeta, spricker inte, fuktbeständigare osv. Plus att jag trott att du vill ha ett så stumt material som möjligt för att på så sätt kunna bygga i tunnare material (mindre vikt), i motsats till JS som föredrog spånskiva?
Jag vill inte vara pessimist utan bara ge lite andra vinklar på saker och ting, fler åsikter är alltid bra! Lycka till!
PS. Jag har själv årets enklaste stereobygge som spelar helt ok: En 12":s open-air-bas nerbyggd tillsammans med slutsteget i hjulhuset med hjälp av EN enda MDF-skiva (trunken rensar jag på 3 minuter om det behövs, lika så montering), sedan 6" eller 6,5":or i dörrarna fram (satt i färdigt när jag köpte bilen). Det ända jag skulle vilja ha till är 2 st 6":are till i orginalhålen bak också för att kanske få en klarare ljudbild (men håller helt med om snacket "färre högtalare bättre ljud"). DS..