Bottenplattan + Spanter + hårdvara och elektronik!Bottenplattan var klar med sina delar, så den limmade jag på plats.
Klämmorna är ju så dåliga så det fick pressas ihop under ett tungt bordsben.
Attachment:
IMG_4324.JPG [ 245.67 KiB | Viewed 8366 times ]
När bottenplattan limmats på plats så kunde jag börja med sido-listerna, även dem i plywood.
Och även såga ut den tjockare spanten (5mm) som håller fast vingen i framkant + de två spanter (2mm)som håller i den 550cc-tank jag hittade.
Här på bilden bara löst på plats, spanterna ska flyttas.
Attachment:
IMG_4325.JPG [ 160.93 KiB | Viewed 8366 times ]
Torpedväggen har jag inte gjort än.
Kommer använda hårdbalsa-fyrkantlister för förstärkning inne i flyget + trekanlister framtill för torpedväggen.
Nästa steg är att såga ut hålen för tanken i de tunna spanterna så jag kan börja forma nosens ovansida.
Sen ska det bli ribbor på ovansidan.
Allt kommer kläs med balsa (under, sidor, ovan).
Borde man ha lock på ovansidan så man kommer åt tanken, hm, det blir svagare konstruktion då iofs, och vad ska jag dit och göra sen?
Vingen passar rätt bra på ovansidan också, den är dock semisymmetrisk så det ska byggas på lite. Original hade platt undersida.
Ja så va det hårdvara och elektronik!
Jag hittade en bunt udda servon som jag ska gå igenom styrka mm på för throttle + elevator + sidoroder + sporrhjul/noshjul.
UBEC hittade jag också, en liten superduper Turnigy 7,5A som får duga.
Motorbockar också.
Saito .72 fyrtaktsmotorn (eller tror ni flyget klarar sig med en mindre?).
Propeller har jag, men ingen spinner.
Roderhorn till höjdroder och sidoroder.
Saknar fortfarande noshjulsställ med hjul eller helst sporrhjulsställ med hjul.
Hjul... hittade två tunga feta 6" som sagt, borde även ha DuBro större hjul (köpte fel dimension till TF DC-3an) men har även beställt 12cm lätta bushplane-hjul. Annars blir det från OH-EJB.
Landställ hade jag inte, men sen kom nån annan på att jag hade 5mm pianotråd (flera meter)... så det kanske löser sig.
Wheel Collars har jag.
Tanken som jag nämnde ovan.
Cleavises har jag också.
Stag borde jag ha.
Har även en APM så jag kan få till stabilisering samt FBWA-läge (dvs kan inte luta mer än bestämd vinkel åt sidorna eller stiga/sjunka för snabbt).
Får se...
Attachment:
IMG_4326.JPG [ 284.14 KiB | Viewed 8366 times ]
Jah, det rullar på! Kul detta.