NismoRobba wrote:
Tjenare alla kunniga!
Jag tänte höra om någon här har tips o trix när de gäller att laga rost på bilen. Jag har ju som jag nämnt i mitt projekt lite rost i sparklådorna på min kära nissan.
De jag mest undrar över e vad man ska använda för plåt till tex sparklådorna ?
Kan man eventuellt köpa någon sort unversial färdig plåt som med lätt modifiering kan läggas ner o svetsas fast ?
Då jag själv ännu inte har någon svets så skulle jag även vilja ha tips på någon billig/bra variant för hemma bruk, ska man satsa på en med gas eller duger de bra med en sådan som man använder fluss tråd i. Jag har förstått att de e ganska dyrt med gas.
Ja frågorna e många men detta kan ju var bra för många som börjar med att fixa lite mera i hemmet/garaget.
mvh rObba
Det brukar ju finnas ekonomie plåt till dom flesta bilarna alltså färdiga bitar bara o skär ut efter nya biten o svetsa dit den nya men ta det lungt det slår sig lätt .
Och det där med flusstråd börja jag svetsa med men har man en gång svetsa med vanlig tråd o gas vill man inte svetsa med flusstråd igen

och flusstråd är även dyrt i inköp men det lönar sig om man bara svetsar ett par tre gånger i året eller liknande.