Senaste nyttPå kommande
31 julFilmeckerölinjen rallysprint
22 julResultatRallysprinten 2017
23 julResultatEckerölinjen Rallysprint 2016
Hem | Kalender | Evenemang | Klubbar | Forum | Galleri | Filmer | Länkar | Resultat | Arkiv | Kontakt | Torg | Om
It is currently Wed 09 Jul 2025, 10:05

All times are UTC + 2 hours

Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed 04 Aug 2004, 17:39 
Rutinerad medlem

Kör: Går förtillfället ^^
Taget från dagens ålands tidning (08. 04 Onsdag) :
Sidan 5..

"Över hälften av alla dödsolyckor bland unga killar i Sverige, sker på natten. Trafikpolischefen Rune Peterson vill att ungdomarnas körkort bara ska gälla dagtid" ??? Dock e han svensk men endå.. Ja tycker att det är skratt retande..

Sen står de på messa åland :
"Finns ingen anledning till att unga tonåringar är på stan till 24.00. Insändt av Calle Greiff". HAHAHAAHAHA

Skriv gärna någon komentar..

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed 04 Aug 2004, 17:47 
Inventarie

Kör: Impreza GT
Jovars... om det sker olyckor, då måste man ju forska i varför... och eliminera största risken, eller göra om något så att den kan elimineras. Så klart jag stöder sådant som minskar olyckor och premiehöjningar!

Det är som med försäkringarna som höjs hela tiden... Rådjur, påkörningar bakifrån och påbackningar tror jag var vanligast. Dom tre ökar premien mest. Såå..

1 Få bort rådjuren!
2 Vete fasen...

/MickeM

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed 04 Aug 2004, 17:51 
Rutinerad medlem

Kör: Går förtillfället ^^
Jo de e ju klart att man vill ha bort olyckorna, men att ha som förslag att "vi" ungdomar inte ska få köra bil lagligt på natte tid är löjligt tycker ja..

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu 05 Aug 2004, 08:04 
Veteran

Jag måste hålla med, skulle man förbjuda ungdomar att köra nattetid kan vi lika bra gå över till ett totalitärt styre. Kommunister äro vi allihoopa, allihoooopaaa.... Tralalalalaaaa.... Jag undrar om man ens skulle kunna göra något sådant här, mot personer som är under 18 år går det antagligen. Men om man säger att t.ex. alla under 23 inte får köra nattetid, då blir det ju ett brott mot den personliga friheten som vi värderar så högt... Nog svamlat av mig...

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu 05 Aug 2004, 12:47 
Inventarie

Kör: Impreza GT
Spelar nog ingen roll vad dom gör så kommer det att hända olyckor på ett eller annat sätt. Bara att inse. Löjligt att kollektivstraffa för att vissa idioter gör fel.

Lika löjligt är det att hastigheterna skall sänkas till 30 för att människor ska få röra sig friare på vägarna... där bilar skall vara... humm...

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu 05 Aug 2004, 13:26 
Veteran

Vem har sagt att politiker är smarta (det kanske dom egentligen är, men ibland tänker de inte efter före)? Men att förbjuda en viss åldergrupp att göra något tror jag inte går alls.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri 06 Aug 2004, 00:14 
Avancerad medlem

Kör: BMW 728iA
<!--QuoteBegin-BlaaBMW+5 Aug 2004, 13:26 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (BlaaBMW @ 5 Aug 2004, 13:26 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Men att förbjuda en viss åldergrupp att göra något tror jag inte går alls. [/quote]
Det finns såna lagar redan. Svag alkoholdryck 18 år, tobak 18 år, starksprit 20 år. Om dom funkar är ju en annan fråga. Så jag antar att vi redan har ett totalitärt samhälle? ;)

Det är ju myndigheternas sak att se till att lagarna efterföljs, hur man gör i det här fallet vet jag inte.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri 06 Aug 2004, 07:47 
Veteran

Jag tänkte på det som du säger redan, och alla utom en gäller minderåriga personer. Men det är den där sista, starkspriten, som är problemet... Så ja, enligt min definition så lever vi i ett totalitärt samhälle... <_<

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 8 posts ] 

All times are UTC + 2 hours