Sådär ja, då har man äntligen bytt oljepump, orsak är att jag hade inge oljetryck alls när jag starta bilen efter att jag haft den att stå i 2mån..
Kan juh berätta att det är inge kul att göra, man ska nog ha bil hiss eller så ska man lyfta av motorn, På BMW S38,orna så sitter det ett stag under oljetråget som är duktigt ivägen, detta stag ligger motorn på,
men efter allt slit med att få bort tråget och sedan byta oljepump och sedan lägga till baks tråget och skruva åt alla 10000* skruvar som hälften var svåra att få tebaxs eftersom det är allt f*n ivägen så var man nöjd som f*n när det var gjort och man fyllde på olja och starta bilen och oljetrycket var tebax, for iväg en runda och så klart börja det ryka, körde hem kolla vart oljan läckte,
så klart läckte det från ett hörn av den (100m meter långa tråget*) jag hade råkat fått en kabel i kläm och där läckte det ganska bussigt mycke,
så nu för jag bilen på service så får dom fixa det där för jag tar aldrig loss oljetråget på dessa S38;or igen. inge kul att ligga under en motor och pilla där det är trångt och jäklas och bara vänta att en tung bil ska ramla ner på en fast man har riggat upp den säkert,
Men annat positivt är juh att man bytt kammkedje spännarn, beställde hem M3ans eftersom dom säger den är bättre och säkrare.
Slipat och målat lite slitage ytor bakom fronten och under bilen, bakom skärmar osv. nöjd
riggat nytt ljudsystem i bilen.
Ställt in ventiler
Bytt ventilkåpspackning.
Ny olja fast det lär juh verkstan kasta bort
Nytt filter
så lite har man gjort denna vecka.