Senaste nyttPå kommande
31 julFilmeckerölinjen rallysprint
22 julResultatRallysprinten 2017
23 julResultatEckerölinjen Rallysprint 2016
Hem | Kalender | Evenemang | Klubbar | Forum | Galleri | Filmer | Länkar | Resultat | Arkiv | Kontakt | Torg | Om
It is currently Wed 18 Jun 2025, 00:17

All times are UTC + 2 hours




Post new topic Reply to topic  [ 267 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 14  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Fri 27 Feb 2009, 23:20 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Thu 07 Sep 2006, 23:21
Posts: 954
Location: Eckerö
Kör: BMW E30 328 TOURING
Samt turbon skall användas på M20B25:an när den är färdig ! så billigt är va jag kallar detta iaf :)

_________________
My cars :

--> BMW E30 TOURING 328,24v - 90
--> Datsun 720 KingCab 4WD Turbo - 85

--> Tel : 0403618259


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 27 Feb 2009, 23:31 
Offline
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Thu 04 Oct 2007, 00:04
Posts: 191
okej,ska du åka org sprut på b25an när den e klar också?

_________________
Team Boost Performance

TIG svetsar-svart/alu/rostfritt.

Pullverlackar i mindre skala.

Blästrar litet som stort.

Bockar burar och rör till just din bil
pm:a om intresse finns


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 27 Feb 2009, 23:39 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Thu 07 Sep 2006, 23:21
Posts: 954
Location: Eckerö
Kör: BMW E30 328 TOURING
Nepp det blir det nog inte på en seriös motor. Vill nog ha så man kan få mappa fram alla effekt som går o få den att lira perfekt på alla laster osv. funderar på ett Ms1 v3 eller liknande som funkar bra

_________________
My cars :

--> BMW E30 TOURING 328,24v - 90
--> Datsun 720 KingCab 4WD Turbo - 85

--> Tel : 0403618259


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 27 Feb 2009, 23:45 
Offline
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Thu 04 Oct 2007, 00:04
Posts: 191
okej,men varför då inte plocka ett sådant sprut på din snik motor och kanske lära dej mappa och endel problemlösning då motorn inte kostar någonting???? istället för att göra det på en seriös motor då det verkligen svider att köra sönder

_________________
Team Boost Performance

TIG svetsar-svart/alu/rostfritt.

Pullverlackar i mindre skala.

Blästrar litet som stort.

Bockar burar och rör till just din bil
pm:a om intresse finns


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 27 Feb 2009, 23:51 
Hulta wrote:
okej,men varför då inte plocka ett sådant sprut på din snik motor och kanske lära dej mappa och endel problemlösning då motorn inte kostar någonting???? istället för att göra det på en seriös motor då det verkligen svider att köra sönder
Vet du om nåt till rimligt pris?Vet att du föredrar Nira men..Grabben skall ha råd :(


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 27 Feb 2009, 23:53 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Thu 07 Sep 2006, 23:21
Posts: 954
Location: Eckerö
Kör: BMW E30 328 TOURING
Hulta wrote:
okej,men varför då inte plocka ett sådant sprut på din snik motor och kanske lära dej mappa och endel problemlösning då motorn inte kostar någonting???? istället för att göra det på en seriös motor då det verkligen svider att köra sönder


Jo visst . Skulle jag nu få tag i ett beggat till rätt pris ku man nog handla men sen kommer det till elen som man har noll koll på med triggers osv . så det skulle helst vara färdig lödd härva eller något i den stilen.

Hur är det då när jag ska ha ms med extra koden

funkar det med triggersena i växellådan då ?

_________________
My cars :

--> BMW E30 TOURING 328,24v - 90
--> Datsun 720 KingCab 4WD Turbo - 85

--> Tel : 0403618259


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 28 Feb 2009, 00:03 
Offline
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Thu 04 Oct 2007, 00:04
Posts: 191
Volvo mannen wrote:
Hulta wrote:
okej,men varför då inte plocka ett sådant sprut på din snik motor och kanske lära dej mappa och endel problemlösning då motorn inte kostar någonting???? istället för att göra det på en seriös motor då det verkligen svider att köra sönder
Vet du om nåt till rimligt pris?Vet att du föredrar Nira men..Grabben skall ha råd :(


ett vipec exempelvis kostar inte mycket,12000kr då e det med allt du behöver

_________________
Team Boost Performance

TIG svetsar-svart/alu/rostfritt.

Pullverlackar i mindre skala.

Blästrar litet som stort.

Bockar burar och rör till just din bil
pm:a om intresse finns


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 28 Feb 2009, 00:11 
ett vipec exempelvis kostar inte mycket,12000kr då e det med allt du behöver[/quote] Han är inte VVS are som vi :D


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 28 Feb 2009, 00:11 
Offline
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Thu 04 Oct 2007, 00:04
Posts: 191
Roobin wrote:
Hulta wrote:
okej,men varför då inte plocka ett sådant sprut på din snik motor och kanske lära dej mappa och endel problemlösning då motorn inte kostar någonting???? istället för att göra det på en seriös motor då det verkligen svider att köra sönder


Jo visst . Skulle jag nu få tag i ett beggat till rätt pris ku man nog handla men sen kommer det till elen som man har noll koll på med triggers osv . så det skulle helst vara färdig lödd härva eller något i den stilen.

Hur är det då när jag ska ha ms med extra koden

funkar det med triggersena i växellådan då ?


köper du ett nira står det på kablarna (märkt var 10nde cm) vart dom ska...och en så utförlig manual vad det gäller inkoppling att man nästan får skämmas om man kopplar fel, mycket enkelt,trigger givaren är 3polig,en skärmjord,en signaljord och en plus... har ingen erfarenhet alls av ms spruten,men dom flesta andra sprut i dagen läge stöder 60-2 och 36-1 trigger hjul

_________________
Team Boost Performance

TIG svetsar-svart/alu/rostfritt.

Pullverlackar i mindre skala.

Blästrar litet som stort.

Bockar burar och rör till just din bil
pm:a om intresse finns


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 28 Feb 2009, 07:56 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Wed 19 Sep 2007, 21:59
Posts: 355
Location: Åland
Hulta wrote:
Roobin wrote:
Hulta wrote:
okej,men varför då inte plocka ett sådant sprut på din snik motor och kanske lära dej mappa och endel problemlösning då motorn inte kostar någonting???? istället för att göra det på en seriös motor då det verkligen svider att köra sönder


Jo visst . Skulle jag nu få tag i ett beggat till rätt pris ku man nog handla men sen kommer det till elen som man har noll koll på med triggers osv . så det skulle helst vara färdig lödd härva eller något i den stilen.

Hur är det då när jag ska ha ms med extra koden

funkar det med triggersena i växellådan då ?


köper du ett nira står det på kablarna (märkt var 10nde cm) vart dom ska...och en så utförlig manual vad det gäller inkoppling att man nästan får skämmas om man kopplar fel, mycket enkelt,trigger givaren är 3polig,en skärmjord,en signaljord och en plus... har ingen erfarenhet alls av ms spruten,men dom flesta andra sprut i dagen läge stöder 60-2 och 36-1 trigger hjul


Som när vi sku ha igång kadetten första gången då :oops:

_________________
Cheva Cavalier/volvo T5
Et/topspeed 7.38 300,6km/h @402m
4.73 240km/h @201m
1.08 60fot
Tig-svetsar Alu-rostfritt-svartstål

Sponsorer:
Oxen Ab
Xmont.ax
Byggare Ronny Roos
Allmek


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 28 Feb 2009, 07:58 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Wed 19 Sep 2007, 21:59
Posts: 355
Location: Åland
funkar 35an fint?

_________________
Cheva Cavalier/volvo T5
Et/topspeed 7.38 300,6km/h @402m
4.73 240km/h @201m
1.08 60fot
Tig-svetsar Alu-rostfritt-svartstål

Sponsorer:
Oxen Ab
Xmont.ax
Byggare Ronny Roos
Allmek


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 28 Feb 2009, 16:01 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Thu 07 Sep 2006, 23:21
Posts: 954
Location: Eckerö
Kör: BMW E30 328 TOURING
Kadettmicke wrote:
funkar 35an fint?


Måst säga att jag är väldigt nöjd över den laddet kommer riktigt vackert :)
Och helt lagom stor :wink:

_________________
My cars :

--> BMW E30 TOURING 328,24v - 90
--> Datsun 720 KingCab 4WD Turbo - 85

--> Tel : 0403618259


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 28 Feb 2009, 19:17 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Wed 19 Sep 2007, 21:59
Posts: 355
Location: Åland
de va de jag sa jo. Hx35 e nog ett av dom bästa aggregaten man kan använda upp till 400-450hk

_________________
Cheva Cavalier/volvo T5
Et/topspeed 7.38 300,6km/h @402m
4.73 240km/h @201m
1.08 60fot
Tig-svetsar Alu-rostfritt-svartstål

Sponsorer:
Oxen Ab
Xmont.ax
Byggare Ronny Roos
Allmek


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 28 Feb 2009, 19:37 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Thu 07 Sep 2006, 23:21
Posts: 954
Location: Eckerö
Kör: BMW E30 328 TOURING
Kadettmicke wrote:
de va de jag sa jo. Hx35 e nog ett av dom bästa aggregaten man kan använda upp till 400-450hk


Jaa du hade rätt till det iaf :)

_________________
My cars :

--> BMW E30 TOURING 328,24v - 90
--> Datsun 720 KingCab 4WD Turbo - 85

--> Tel : 0403618259


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 01 Mar 2009, 17:31 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Mon 17 May 2004, 22:08
Posts: 2104
Location: Stockholm & Åland
Hulta wrote:
BlaaBMW wrote:
Undrar hur många potenta BMW som har börjat som ett snikbygge? Jag gissar på att de är väldigt många...

Ser ut som ett roligt projekt Roobin!


definiera snikbygge tack

mvh


Jag tycker att det som definierar ett bygge som "snik" är när man försöker göra allting så billigt som möjligt. T.ex. svarva kolvarna, ingen IC, byter till 535 spridare och vrider kuggarna i LMMen. Det jag menade var att många börjar så och fortsätter sedan med mera seriösa (och dyra) ingrepp och vissa kommer till slut så långt att deras "snikbygge" är ett riktigt monster med både prestanda och hållbarhet. Precis som din BMW, Hulta! (inte snik-delen utan monster-delen, alltså)

Men i övrigt håller jag med Hulta, satsa på ett ordentligt sprut direkt så du lär dig att mappa tills nästa motor så du slipper förstöra dyrare delar pga misstag.

_________________
//Matts Häggblom
BMW 325 - Till Salu


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 01 Mar 2009, 18:10 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Thu 07 Sep 2006, 23:21
Posts: 954
Location: Eckerö
Kör: BMW E30 328 TOURING
Ett Ms1 v3 med extra koden så du kan styra bränsle o tändninge samt vatten sprut är ev på G nu får om affären håller i sej nu då sen äre bara till att koppla o ha sej o mappa o se glad ut att man slipper orginalhärvan samt lmm osv :twisted:

_________________
My cars :

--> BMW E30 TOURING 328,24v - 90
--> Datsun 720 KingCab 4WD Turbo - 85

--> Tel : 0403618259


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 01 Mar 2009, 21:47 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31703
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Snik och snik. Det finns snik som kan bli fel och dyrt och det finns snik
som funkar kanon. Forum är en perfekt plats att få tips och förslag om
hur man med de medel man har, kan göra nåt bra av det. Visserligen
kan det bli fel ändå fast det låter bra, men i det stora hela så är det ju
inte så. Enligt mig finns det idag på Åland BMW-trimmare som är totala
nybörjare (noggranna samt icke noggranna) till riktigt kunniga (även där
noggranna samt icke noggranna). Man blir ju lite sned i ögonen när man
blir frånåkt av en sniktrimmad skrotbil, men desto mer sned och även
imponerad när man blir frånåkt av en likadan fan, som är "skottsäker". ;-)

Gillar dessa trimningstrådar, men alltid lika förvånad över att få har
slipat, blästrat, rengjort, grundat, målat, putsat osv... :roll:

EDIT: Finns en till term som jag undrar hur ni jämför med sniktrim och
det är bondtrim. ?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 01 Mar 2009, 23:27 
Offline
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Thu 04 Oct 2007, 00:04
Posts: 191
BlaaBMW wrote:
Hulta wrote:
BlaaBMW wrote:
Undrar hur många potenta BMW som har börjat som ett snikbygge? Jag gissar på att de är väldigt många...

Ser ut som ett roligt projekt Roobin!


definiera snikbygge tack

mvh


Jag tycker att det som definierar ett bygge som "snik" är när man försöker göra allting så billigt som möjligt. T.ex. svarva kolvarna, ingen IC, byter till 535 spridare och vrider kuggarna i LMMen. Det jag menade var att många börjar så och fortsätter sedan med mera seriösa (och dyra) ingrepp och vissa kommer till slut så långt att deras "snikbygge" är ett riktigt monster med både prestanda och hållbarhet. Precis som din BMW, Hulta! (inte snik-delen utan monster-delen, alltså)

Men i övrigt håller jag med Hulta, satsa på ett ordentligt sprut direkt så du lär dig att mappa tills nästa motor så du slipper förstöra dyrare delar pga misstag.


monster :roll: nja det är en orange 320i från -89 :P

skämt och sido...
e snik bygge ser ja mer som ex: en e30 med valfri motor,behöver inte ens vara en öppnad motor,med lagom av allt vad gäller turbo ic och hela den biten,men med ett riktigt styrsystem... för tyvärr finns det inga genvägar eller kompromisser vad det gäller den biten anser ja,vipps har man kokat ihop en jätte billig motor som dessutom är ganska potent,hållbar och framför har man kontroll på tomgång,låg-del-och full last och framför allt det viktigaste av allt,tändningen.

_________________
Team Boost Performance

TIG svetsar-svart/alu/rostfritt.

Pullverlackar i mindre skala.

Blästrar litet som stort.

Bockar burar och rör till just din bil
pm:a om intresse finns


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 02 Mar 2009, 20:08 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Thu 07 Sep 2006, 23:21
Posts: 954
Location: Eckerö
Kör: BMW E30 328 TOURING
Sådär då Ikv prata man lite med killen jag ska köpa ms1 v3 av . så det skickas nu i veckan. så nu är jag snart Ägare till ett Sprojlans nytt sprut Ms1 V3 med extra koden osv o kablar osv . så nu äre bara till att vänta tills det kommer hem då :)

_________________
My cars :

--> BMW E30 TOURING 328,24v - 90
--> Datsun 720 KingCab 4WD Turbo - 85

--> Tel : 0403618259


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 06 Mar 2009, 17:27 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Thu 07 Sep 2006, 23:21
Posts: 954
Location: Eckerö
Kör: BMW E30 328 TOURING
Sådär. Nu har man fått en växel låda (getrag 260) så nu blire att meka dit allt sen fixa o trixa ihop sprutet o se om allt lirar igen (suck) :)

får hoppa det håller denna gång :wink:

_________________
My cars :

--> BMW E30 TOURING 328,24v - 90
--> Datsun 720 KingCab 4WD Turbo - 85

--> Tel : 0403618259


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 267 posts ]  Go to page Previous  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 14  Next

All times are UTC + 2 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group