Acura och honda är samma tillverkare ja, MEN många acuramodeller finns inte som honda t.ex. Ridgeline (
http://automobiles.honda.com/models/mod ... =Ridgeline vill haaaaaaa) och MDX. RSX finns som honda men bara i japan o där heter den Integra o har 220 hästar o diffspärr istället för 200 och utan diffspärr.
TSX är samma som vår accord bara att hävare maskin (200 pållar ist för 190) och lite extra lullull.
Lyx-acurorna har oftast lite småsaker som skiljer, t.ex. på min: elinställbar ratt, dubbla airbags samt att min är en Type II som har hävare maskin med variabla insugslängder, tweakad ecu, andra toppar m.m. men självklart tillverkat av honda likt lexus är tillverkat av toyota. o infinity av nissan.
Civincen: Umm, på 80 talshondorna och D16 maskinerna vet jag att växellådorna inte håller, men S80 lådan som sitter på VT-n och andra nya lådor har jag inte hört att ska va svaga. sen G2 legenden har jag inte läst nåt om att ska ha problem med växellådorna. Sen B16 maskinerna introducerades har jag inte förstått att det ska va nåt mer problem med dem än andra märken. och skulle inte vilja påstå att b16,B18 och K20 maskinerna är speciellt svaga, än mindre C32 eller H22 maskinerna, visst börjar du pilla o sätta turbo på en 1,6a med 100 hästar per liter original utan turbo så ska du veta vad du gör naturligtvis.
Sen:
Ridgeline: Truck of the year
Legend 2005: Tech-car of the year
dieseln: nominerad världens bästa diesel 2,0-2,5 liters klassen
Acccord/TSX: car of the year
CTR: Bästa gtin i princip överallt, förutom i staterna där de har RSX o japan där de har INTEGRA som istället tatt de platserna.
med mera. så inte vet jag om det är "s***" direkt.

inte för intet de är världens största motortillverkare.