Senaste nyttPå kommande
31 julFilmeckerölinjen rallysprint
22 julResultatRallysprinten 2017
23 julResultatEckerölinjen Rallysprint 2016
Hem | Kalender | Evenemang | Klubbar | Forum | Galleri | Filmer | Länkar | Resultat | Arkiv | Kontakt | Torg | Om
It is currently Tue 17 Jun 2025, 23:55

All times are UTC + 2 hours

Post new topic Reply to topic  [ 122 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Thu 11 Dec 2008, 19:29 
Rutinerad medlem

Riedle wrote:
Gatzile wrote:
halloj.. någon som vet av ett ställe där man kan beställa hem kolvar packningar lyftare osv..

förutom bobil bilcenter dax.. bara dyrt där..

Gatzile wrote:
kan se lite om du vill.. vad för delar syftar du på?

kolvar lager packningar lyftare vippor kam är väl det jag ska byta så. blir int så dyrt.

Har du kollat på Bilcenter o Bobil vad delarna kostar?
Först tycker du att det blir dyrt o sen tycker du att det inte blir så dyrt...? Vill bara förstå hur du menar.

dom är dyra! bilcenter är dyrast!
tex bilcenter ska ha 130 för ett fördelarlock och mekonomen i sverige ska ha 850kr så.

Yamaha YZF 426 -00 (LER BETTY) till salu

Mittsu L200 -87 (Pickis) till salu

BMW E34 535-90-brann i motorutrymmet orsak okänd.

Cittika Xantia break-97-såld

BURN BABY BURN

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu 11 Dec 2008, 20:27 
Rutinerad medlem

Gatzile wrote:
tex bilcenter ska ha 130 för ett fördelarlock och mekonomen i sverige ska ha 850kr så.

Med dagens kurs är ju 850kr ca 85€, men med kursen som var för några månader sedan var 850kr nästan 100€.

På Bilcenter har de bmw-orginal prylar antar jag. tror inte de säljer sådant på mekonomen.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu 11 Dec 2008, 20:43 
Rutinerad medlem

StewOo wrote:
Gatzile wrote:

Med dagens kurs är ju 850kr ca 85€, men med kursen som var för några månader sedan var 850kr nästan 100€.

På Bilcenter har de bmw-orginal prylar antar jag. tror inte de säljer sådant på mekonomen.

min bil är juh med i deras databas så alla uppgifter om bilen är med på deras sida eftersom bilen är från sverige. samma som bilcenter.. men jag vet int om det är original delar dom säljer på mekonomen kan fråga dom! men jag tror int det är någon skillnad på grejjerna för d, menar vad är det för skillanad på kvaliten isf?

BURN BABY BURN

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu 11 Dec 2008, 21:37 
Rutinerad medlem

Gatzile wrote:

min bil är juh med i deras databas så alla uppgifter om bilen är med på deras sida eftersom bilen är från sverige. samma som bilcenter.. men jag vet int om det är original delar dom säljer på mekonomen kan fråga dom! men jag tror int det är någon skillnad på grejjerna för d, menar vad är det för skillanad på kvaliten isf?

Menar inte att det är skiljnad på kvalité. Men orginaldelar är orginaldelar.
Större säkerhet att t.e.x ett fördelarlock passar som man köper hos en märkesfirma, än som ett man köper hos dax som enligt deras papper kanske passar på 10 olika bilmodeller. Vet nu inte hur det är med alla märken men t.e.x den gamla saaben jag hade va de skitsvårt att få tag på en rotor som passade i verkligeheten, och inte enbart i deras databas.

Har man sedan en "ny" bil och vill behålla garantin så är ju orginaldelar ett måste.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu 11 Dec 2008, 23:04 
Veteran

Mekonomen brukar väl göra reklam för att de säljer orginaldelar? Eller är det bara att garantin fortfarande gäller om man reparerar bilen där?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri 12 Dec 2008, 01:31 
Avancerad medlem

Kör: Hårt i kurvorna.
Gatzile wrote:

Ok, men har du hört vad delarna du nu ska ha kostar? Tror inte dom är billigast på t.ex. Bilcenter, men det lönar sig alltid att kolla upp vad originaldelar kostar så är det lättare att jämföra.

Sen, om du ens får tag på t.ex. kammar till en S38-motor på ett ställe som Mekonomen, ställer jag mig skeptisk till. Delarna i en sån motor brukar ju skilja sig en del från delar i vanliga BMW-motorer. Vilket brukar betyda högre pris.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri 12 Dec 2008, 07:51 
Rutinerad medlem

Riedle wrote:
Gatzile wrote:

Ok, men har du hört vad delarna du nu ska ha kostar? Tror inte dom är billigast på t.ex. Bilcenter, men det lönar sig alltid att kolla upp vad originaldelar kostar så är det lättare att jämföra.

Sen, om du ens får tag på t.ex. kammar till en S38-motor på ett ställe som Mekonomen, ställer jag mig skeptisk till. Delarna i en sån motor brukar ju skilja sig en del från delar i vanliga BMW-motorer. Vilket brukar betyda högre pris.

skall inte ha original kammar! skall beställa det från ppf.
jag ska beställa remmar, fördelarlock o rotor. och kolvar från mekonomen bara dom sku skicka pris på det hela.

BURN BABY BURN

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri 12 Dec 2008, 15:54 
Rutinerad medlem

29806,25:- kronor ink för kolvar-kolvringar ej tappar. samt fördelarlock och rotor. alla packningar och remmar. på mekonomen.

så håller med dig då kan man nästan köpa en beg maskin för samma pris!!

jag tycker det låter dyrt men kolvar kostar juh mest :evil:

fick ej enskillt pris på grejjerna så ska maila o fråga!

BURN BABY BURN

Last edited by Gatzile on Fri 12 Dec 2008, 20:52, edited 1 time in total.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri 12 Dec 2008, 20:20 
Rutinerad medlem

någon som har någe mer ideer på att min bil dränker sig??

BURN BABY BURN

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri 12 Dec 2008, 20:45 
Rutinerad medlem

Gatzile wrote:

Säker på det är kolvarna som är dåliga?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri 12 Dec 2008, 20:51 
Rutinerad medlem

StewOo wrote:
Gatzile wrote:

Säker på det är kolvarna som är dåliga?

nej jag tror inte det är kolvarna hlr. vet ej ska öppna upp och se köper jag int kolvar så köper jag iaf kolvringar och honar cylindrarna..

men i vilket fall som hellst är det någon som vet va det ska va för spridare till s38b36 M5ans lilla motor,
tror att mina spridare är fel som jag har på nu. vet ej därför vill jag veta hur man ser vad det är för spridare och va det ska va för spridare.. snälla någon

för int tror jag den dränker sig för att fördelarlocket är sprucket!?

BURN BABY BURN

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri 12 Dec 2008, 20:54 
Rutinerad medlem

Gatzile wrote:

nej jag tror inte det är kolvarna hlr. vet ej ska öppna upp och se köper jag int kolvar så köper jag iaf kolvringar och honar cylindrarna..

men i vilket fall som hellst är det någon som vet va det ska va för spridare till s38b36 M5ans lilla motor,
tror att mina spridare är fel som jag har på nu. vet ej därför vill jag veta hur man ser vad det är för spridare och va det ska va för spridare.. snälla någon

Är fördelarlocket sönder så de inte tänder som de ska blir väll den dränkt? kanske ger gnista när man tittar på stiftet men kanske inte tänder somd et skall så bränslet inte antänds...

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri 12 Dec 2008, 20:56 
Rutinerad medlem

StewOo wrote:
Gatzile wrote:

Är fördelarlocket sönder så de inte tänder som de ska blir väll den dränkt? kanske ger gnista när man tittar på stiftet men kanske inte tänder somd et skall så bränslet inte antänds...

mjo det är juh sant. men hur dränker den sig på alla cylindrar då?
och varför har den gått bra men ändå rykit vitt o lukta bensin?

suck så j***a mysko d här.
men jag ha beställt fördelarlock så då ser vi:P :twisted:

BURN BABY BURN

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri 12 Dec 2008, 22:23 
Rutinerad medlem

alltså vad jag har fått reda på är att förbränner int bilen bränslet nå bra så ryker det vitt!

men varför förbränner den int? hoppas det är fördelarlocket..

kan det va lmm?

BURN BABY BURN

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri 12 Dec 2008, 22:52 
Rutinerad medlem

Ryker det vitt = det läcker kylarvatten som kommer ut i avgaserna
Ryker det svart = det kommer o-förbränd bensin, vilket M5:orna brukar kunna göra när de är lite kalla....

Sen angående priserna på delarna till M5, de var dyra bilar som nu blivit gamla och billiga, men reservdelarna kostar fortfarande lika mycket nu som förr då det är en "exklusivare" bil, bara för att bilen blir billigare så blir inte delarna det....

Det verkar nästan som om du tror att delarna till din BMW skall vara lika billiga som till en gammal Ford eller Volvo...

Så fort BMW beteckningen börjar med M så börjar sakerna att kosta därefter....

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri 12 Dec 2008, 23:11 
Rutinerad medlem

RayMysterio wrote:
Ryker det vitt = det läcker kylarvatten som kommer ut i avgaserna
Ryker det svart = det kommer o-förbränd bensin, vilket M5:orna brukar kunna göra när de är lite kalla....

Sen angående priserna på delarna till M5, de var dyra bilar som nu blivit gamla och billiga, men reservdelarna kostar fortfarande lika mycket nu som förr då det är en "exklusivare" bil, bara för att bilen blir billigare så blir inte delarna det....

Det verkar nästan som om du tror att delarna till din BMW skall vara lika billiga som till en gammal Ford eller Volvo...

Så fort BMW beteckningen börjar med M så börjar sakerna att kosta därefter....

JAA men den tar juh inte kylarvatten?!!

och vadå jag tror!. dra slutsattser du bara
jag tyckte det bara verka dyrt!
jag vet att delar är dyra till BMW speciellt, det ha jag vetat före jag köpte BMW. jag höll bara med Riedle i att det är nog billigare o köpa en fungerande maskin för d priset... priset på kolvar ringar packningar fördelarlock och rotor lager sku kosta över 3000euro så får man en fin beg maskin.

DET ENDA JAG BEGÄR ÄR HJÄLP OCH TIPS INT NÅ HACKNINGAR!! TACK
SAMMA TIPS O HJÄLP SOM DU KANSKE SKU VILJA HA OM DU HADE PROBLEM MED NÅGE.

BURN BABY BURN

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat 13 Dec 2008, 12:45 
Rutinerad medlem

Jag gav dig ett tips om vad felet kan vara, du behöver ju inte börja lipa heller!

Sen så kan bilarna ryka lite mera vitt på vintern, om man kör kortare sträckor, då det bildas kondensvatten i avgaserna...
Men du måste varmköra ordentligt för att kunna ta reda på det ordentligt...

Sen så brukar BMW:S s38b36 motorer få en hel del krämpor vid ca. 200.000km, såsom att ventilerna brukar brista och göra totalhaverier...

Och de är också kända för att gå lite orent på låga varv och gå ojämt på tomgång...

Medans s38b38 motorerna brukar ha bekymmer med att det går hål i kolvarna på dem, då gummit som sitter mellan toppen och insugsrören brukar spricka och dra in kyvluft....

Att skaffa en bytesmotor till din bil via den auktoriserade verkstaden inklusive motorbyte så går på runt 20.000€

Nu har du fått mera tips. Hoppas bara att du kan ta nytta av detta och inte bli sur och tvär...

Och om jag skulle få bekymmer med min bil så tvivlar jag att det lönar sig att fråga någon om hjälp på detta forum, då medelåldern verkar ligga någonstans mellan 15-20, (inget illa menat till de som är äldre och seriösa aktiva på detta forum) och de äldre på detta forum verkar mest hålla sig till RC - bilar och flyg...
:roll:

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat 13 Dec 2008, 13:34 
Inventarie

Kör: Impreza GT
RayMysterio wrote:
Och om jag skulle få bekymmer med min bil så tvivlar jag att det lönar sig att fråga någon om hjälp på detta forum, då medelåldern verkar ligga någonstans mellan 15-20, (inget illa menat till de som är äldre och seriösa aktiva på detta forum) och de äldre på detta forum verkar mest hålla sig till RC - bilar och flyg...

Motorportalen och dess forum blir vad forumanvändarna gör det till... Behöver ej säga mer.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat 13 Dec 2008, 14:30 
Rutinerad medlem

RayMysterio wrote:
Jag gav dig ett tips om vad felet kan vara, du behöver ju inte börja lipa heller!

Sen så kan bilarna ryka lite mera vitt på vintern, om man kör kortare sträckor, då det bildas kondensvatten i avgaserna...
Men du måste varmköra ordentligt för att kunna ta reda på det ordentligt...

Sen så brukar BMW:S s38b36 motorer få en hel del krämpor vid ca. 200.000km, såsom att ventilerna brukar brista och göra totalhaverier...

Och de är också kända för att gå lite orent på låga varv och gå ojämt på tomgång...

Medans s38b38 motorerna brukar ha bekymmer med att det går hål i kolvarna på dem, då gummit som sitter mellan toppen och insugsrören brukar spricka och dra in kyvluft....

Att skaffa en bytesmotor till din bil via den auktoriserade verkstaden inklusive motorbyte så går på runt 20.000€

Nu har du fått mera tips. Hoppas bara att du kan ta nytta av detta och inte bli sur och tvär...

Nåtti då :cry:

okej var hardu fått den där informationen..

det är juh det att jag får den inte varmkörd eftersom för att jag är rädd för att den ska ta mer skada om det är någe större fel på motorn.
plus att det skakar o hackar så fort man gasar lite mer..
ska se om det blir bättre efter jag bytt fördelarlocket.

BURN BABY BURN

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat 13 Dec 2008, 14:33 
Rutinerad medlem

varför sku dom yngre vara mindre seriösa än dig llr andra.. tror dom är mer seriösa än andra här på forumet..

håller med Micke..

men d här får diskuteras någon annanstans tycker jag iaf..

någe mer om det här så får du ni pm ist.. har ni någe mer tips och sånt så skriv d hit stället för massa onödiga saker.

BURN BABY BURN

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 122 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

All times are UTC + 2 hours