Senaste nyttPå kommande
31 julFilmeckerölinjen rallysprint
22 julResultatRallysprinten 2017
23 julResultatEckerölinjen Rallysprint 2016
Hem | Kalender | Evenemang | Klubbar | Forum | Galleri | Filmer | Länkar | Resultat | Arkiv | Kontakt | Torg | Om
It is currently Wed 18 Jun 2025, 16:53

All times are UTC + 2 hours

Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
 Post subject: ngn som kanske kan hjälp mig med mitt larm?
PostPosted: Sat 06 Sep 2008, 16:38 
Ny

tjena!

Som rubriken lyder har jag ett litet problem med mitt larm. Har en rover 220 turbo med original larm och eftersom rover gick i konkusr för X antal år sedan så e de lite svårt at få fram info om dom, så därför tänkte jag höra om de kanske e ngn annan som haft liknande problem.

Så, de började i juni när jag skulle starta up bilen för sesongen, starta fint och allt men när jag stängde av den och sedan skulle starta den igen gick larmet igång och start spärren slog på. den gången räkte de me att bara nolla larmet och sedan gick de fint igen, men sedan lyckades jag glöma stereon på vid ett senare tilfälle och bateriet drogs tomt, och efter de här startar den inte igen pga att larmet inte går att reseta, de värsta e att den larmar inte på dörranra som den ska utan bara på tändlåset men central låset ger signal som de ska när man låser upp de...

så om de e ngn som haft liknande bekymmer lr vet ngn som kan larm bra så hör gärna av er.

tänkte att jag skulle slänga in en bild me för er som undrar hur 220 turbon ser ut.
Image

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun 07 Sep 2008, 15:43 
Besökare

Hej
Kolla bilbatteriets kondition, ladda fullt med en riktig laddare, cetec el. motsvarande.
Kolla alla säkringar.
Batteriet i nyckeln kanske behöver bytas?

Immobilizer jobbar vanligvis ihop med alarmsystemet men det är två skilda system.

Hur har du gjort reset?
-Lås upp bildörren "manuellt"
-lossa ena polen på bilbatteriet
-ta ur nyckelns batteri
-tryck några ggr på lås/lås upp
Detta borde avaktivera immobilizern

Även vid byte av nyckelns batteri så ska "lås/lås upp" tryckas några gånger före och även efter bytet, det återställer nyckeln

MVH

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 

All times are UTC + 2 hours