<!--QuoteBegin-TantGron+15 Sep 2005, 13:23 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>
QUOTE (TantGron @ 15 Sep 2005, 13:23 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> <!--QuoteBegin-MickeM+15 Sep 2005, 13:20 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>
QUOTE (MickeM @ 15 Sep 2005, 13:20 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> <!--QuoteBegin-TantGron+15 Sep 2005, 11:27 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>
QUOTE (TantGron @ 15 Sep 2005, 11:27 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Men vad var den egentliga vinsten med det hela, jag missade den! [/quote]
UPPTÄCK FÖRDELARNA:
Reducerar bränsleförbrukningen och däckslitaget:
Ett konstant och och korrekt lufttryck garanterar ett
minimalt rullmotstånd, vilket är en förutsättning för en
låg bränsleförbrukning och mindre slitage på däcken.
Vid ett undertryck på 0,2 bar ökar bränsleförbrukningen
med 1% och däckslitaget med 10%, vid ett undertryck
på 0,4 bar ökar bränsleförbrukningen med 2% och
däckslitaget med 30%. [/quote]
Varför kan man inte uppnå ett lika optimalt däcktryck med valig hederlig luft då? [/quote]
När du kör blir däcken varma och luften i däcken värms upp och då ändras dess
volym... "Nitrogen" behöver lite mer variation i temperatur för att ändra i volym.
Så tycker jag mig minnas det från tiden då man pluggade.

Men jag kan ju ha
missat något väsentligt... Vi kör ju som galningar ändå, så luften eller vad det nu
är i däcken läcker ju ut ändå.