Senaste nyttPå kommande
31 julFilmeckerölinjen rallysprint
22 julResultatRallysprinten 2017
23 julResultatEckerölinjen Rallysprint 2016
Hem | Kalender | Evenemang | Klubbar | Forum | Galleri | Filmer | Länkar | Resultat | Arkiv | Kontakt | Torg | Om
It is currently Fri 27 Jun 2025, 21:10

All times are UTC + 2 hours

Post new topic Reply to topic  [ 17 posts ] 
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Fri 26 Aug 2005, 15:21 
Besökare

Läs själva!

<a href='http://www.tidningen.aland.net/se/nyhet.asp?newsID=7453' target='_blank'>http://www.tidningen.aland.net/se/nyhet.asp?newsID=7453</a>

http://www.laget.se/mpmpp

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri 26 Aug 2005, 15:58 
Besökare

Yikes!

:o

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri 26 Aug 2005, 16:21 
mp.net beroende

Kör: Bil
ja,, det e ju tråkigt :( hoppas dom klarar sig oskadda iaf

Åk före du så väntar jag på dig där.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri 26 Aug 2005, 21:06 
Inventarie

Tråkigt, tråkigt men bara att bita i gräset och börja om på nytt :D
Ett skadat ego går alltid att fixa, jag hoppas att det gick bra för Viper.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri 26 Aug 2005, 22:21 
Avancerad medlem

det värsta var väl att det inte var han själv som körde. men den som körde klarade sej hyffsat bra va ja ha hört iaf

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat 27 Aug 2005, 00:29 
Inventarie

Oj Oj nu blir det rubriker i Nyan

.............. kraschade med Dodge Viper
www.nyan.aland.fi
www.tidningen.aland.net

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon 29 Aug 2005, 09:34 
Rutinerad medlem

Och nu ska kärringarna på nyan agera domare, jury och bödel också...Men det är väl precis vad man kunde vänta sig...

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon 29 Aug 2005, 16:23 
Veteran

Citat Nyans ledare skriven av Harriet Tuominen:

"Bilen kanske fick vingar och flög."

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon 29 Aug 2005, 19:19 
mp.net beroende

nog för att den hade vingar o grejjer, men dom e till för motsatsen, downforce

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed 31 Aug 2005, 11:47 
Besökare

Såg att VD:n för Gotland Ring satt i cafét i IT-byn. Inte var det den damen som åkte med Danne eller...? Såg inte vidare mörbultad ut men vad vet jag...

:rolleyes:

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu 01 Sep 2005, 09:47 
Avancerad medlem

Kör: BMW 728iA
<!--QuoteBegin-BlaaBMW+29 Aug 2005, 16:23 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (BlaaBMW @ 29 Aug 2005, 16:23 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Citat Nyans ledare skriven av Harriet Tuominen:

"Bilen kanske fick vingar och flög." [/quote]
Jag tror Danne körde lite för fort, teorin med vingar är jag skeptisk till...

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu 01 Sep 2005, 20:17 
Inventarie

Kör: Impreza GT
Shit happens! Nog diskuterat om detta?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri 02 Sep 2005, 12:15 
mp.net beroende

<!--QuoteBegin-535iA+1 Sep 2005, 10:47 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (535iA @ 1 Sep 2005, 10:47 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--><!--QuoteBegin-BlaaBMW+29 Aug 2005, 16:23 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (BlaaBMW @ 29 Aug 2005, 16:23 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Citat Nyans ledare skriven av Harriet Tuominen:

"Bilen kanske fick vingar och flög." [/quote]
Jag tror Danne körde lite för fort, teorin med vingar är jag skeptisk till...[/quote]
Flyger man 70 meter om man kör 50 km/h? Varför inte vara ärlig o säga att man körde 130+ för?
Han väjade för ett djur, men vet inte vilket. Nog ser man skillnad på om det är en rådjur eller en ekorre.
Går det 50 km/h hinner man bromsa om det skulle dyka upp ett djur.
Bilen blir inte heller så demolerad som den är av den låga hastigheten såvidare man inte frontar med ngt.

Sen en sak till, Danne som är en van bilförare borde känna till att man inte väjar för djur då det oftast går värre då.
(Älg vejar man förståss för.) Speciellt en sådan regnig dag som denna.

Det enda som stämmer är att han ville impa och visa vad bilen gick för,
körde för fort, tappade kontrollen, fick sladd i en kurva och försöker nu bortförklara det.
Ni vet, politiker... dom kan snacka dom.
Inge illa menat mot Danne, men varför inte vara ärlig och säga som det är
och därmed behålla folkets förtroende, alla kan göra misstag, även den bästa.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri 02 Sep 2005, 14:04 
Motorportalare

Sorry, jag hade inte tänkt lägga mig i en diskussion om något som vi inte vet mycket av, men eftersom det skrivs en massa s*** i tidningen som alla verkar tro på så härsknar jag till.

Oskyldig tills dömd.

Jag tycker att det är för jävligt att börja hänga ut någon i tidningen för något sådan, och till på köpet skriva rena lögner som att bilen skulle ha flugit 70-80 m, sträckan från var han han väjde för djuret till där bilen stannade var just över 70 m, och då är det ett dicke han var ner i osv. Alltså kan bilen inte varit luftburen särskilt långt, i alla fall inte 80 m.

Jag låg själv bakom Ålandstidningens bil (framförd av en mycket känd profil på Ålandstidningen) när han körde 90-95 km på 70-väg utanför Chipsfabriken. Är det så att det är OK att köra för fort ända tills det händer något, då ska man hängas ut?

ALLA på Åland kör eller har kört för fort, så är det bara, graden varierar men det är ett faktum. Vad den inställningen beror på vågar jag inte svara på, men orsaker finns det flera: Vissa har bråttom, vissa gillar farten. Klart att en person som åker fast ska få sitt straff, men det är i stort sett random vem som åker dit, i morgon är det någon av oss, ska vi sitta och skriva s*** om den killen/tjejen här också då?

MEn det är inte slut ännu!

I ett inlägg i tidningen som var det en sund person (ja, det verkar finnas några få kvar) som tyckte att man skulle sluta messa och skriva s*** om Danne tills han har fått en rättvis rättegång. Det höll Chefredaktören med om, men som ett litet barn kunde hon inte låta bli att få sista ordet med att ge Danne en gliring till. Jag undrar om människors förståndet beror på längden?

Till på köpet började jag koka när Nina "Infoga eget spydiskt namn här" Fellman tyckte i dagens ledaren att det var hemskt vilka osanningar de skrev i Slitz om Ålands nattliv. Den är en tidning för män med söta brudar i "dyra" kläder, och det sticker i ögonen på Nina (som gärna infliker att hon är feminist när det passar hennes syften). Men Slitz ska underhålla, vilket gör att man kanske skarvar i lite i historier om Arkens natt. Men hennes blaska är en nyhetsblaska, men de har uppebart lika svårt att hålla sig till sanningen.

Vad vet hon förresten om hur tjejerna beter sig mot dessa svenska på krogen? Var hon med eller? Kan knappast tro att hon ränner på Arken så ofta, förutom på någon bolagstämma med fri lunch.

s*** inte i eget bo, Nina.

PS. Om det är någon som tvivlar på det jag skriver så kan jag plocka fram varenda tidning som det har varit i. DS.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri 02 Sep 2005, 17:44 
Avancerad medlem

<!--QuoteBegin-TantGron+2 Sep 2005, 14:04 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (TantGron @ 2 Sep 2005, 14:04 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> Sorry, jag hade inte tänkt lägga mig i en diskussion om något som vi inte vet mycket av, men eftersom det skrivs en massa s*** i tidningen som alla verkar tro på så härsknar jag till.

Oskyldig tills dömd.

Jag tycker att det är för jävligt att börja hänga ut någon i tidningen för något sådan, och till på köpet skriva rena lögner som att bilen skulle ha flugit 70-80 m, sträckan från var han han väjde för djuret till där bilen stannade var just över 70 m, och då är det ett dicke han var ner i osv. Alltså kan bilen inte varit luftburen särskilt långt, i alla fall inte 80 m.

Jag låg själv bakom Ålandstidningens bil (framförd av en mycket känd profil på Ålandstidningen) när han körde 90-95 km på 70-väg utanför Chipsfabriken. Är det så att det är OK att köra för fort ända tills det händer något, då ska man hängas ut?

ALLA på Åland kör eller har kört för fort, så är det bara, graden varierar men det är ett faktum. Vad den inställningen beror på vågar jag inte svara på, men orsaker finns det flera: Vissa har bråttom, vissa gillar farten. Klart att en person som åker fast ska få sitt straff, men det är i stort sett random vem som åker dit, i morgon är det någon av oss, ska vi sitta och skriva s*** om den killen/tjejen här också då?

MEn det är inte slut ännu!

I ett inlägg i tidningen som var det en sund person (ja, det verkar finnas några få kvar) som tyckte att man skulle sluta messa och skriva s*** om Danne tills han har fått en rättvis rättegång. Det höll Chefredaktören med om, men som ett litet barn kunde hon inte låta bli att få sista ordet med att ge Danne en gliring till. Jag undrar om människors förståndet beror på längden?

Till på köpet började jag koka när Nina "Infoga eget spydiskt namn här" Fellman tyckte i dagens ledaren att det var hemskt vilka osanningar de skrev i Slitz om Ålands nattliv. Den är en tidning för män med söta brudar i "dyra" kläder, och det sticker i ögonen på Nina (som gärna infliker att hon är feminist när det passar hennes syften). Men Slitz ska underhålla, vilket gör att man kanske skarvar i lite i historier om Arkens natt. Men hennes blaska är en nyhetsblaska, men de har uppebart lika svårt att hålla sig till sanningen.

Vad vet hon förresten om hur tjejerna beter sig mot dessa svenska på krogen? Var hon med eller? Kan knappast tro att hon ränner på Arken så ofta, förutom på någon bolagstämma med fri lunch.

s*** inte i eget bo, Nina.

PS. Om det är någon som tvivlar på det jag skriver så kan jag plocka fram varenda tidning som det har varit i. DS. [/quote]
håller fullsständigt med.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri 02 Sep 2005, 19:35 
Inventarie

Kör: Impreza GT
<!--QuoteBegin-MickeM+1 Sep 2005, 20:17 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (MickeM @ 1 Sep 2005, 20:17 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin-->Shit happens! Nog diskuterat om detta?[/quote]
Shit happens! Nog diskuterat om detta?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun 11 Sep 2005, 19:40 
Medlem

köpa bort det som är kvar av bilen och bygga "pro-tourer" ?
Image

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 17 posts ] 

All times are UTC + 2 hours