Senaste nyttPå kommande
31 julFilmeckerölinjen rallysprint
22 julResultatRallysprinten 2017
23 julResultatEckerölinjen Rallysprint 2016
Hem | Kalender | Evenemang | Klubbar | Forum | Galleri | Filmer | Länkar | Resultat | Arkiv | Kontakt | Torg | Om
It is currently Tue 17 Jun 2025, 21:17

All times are UTC + 2 hours

Post new topic Reply to topic  [ 132 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Mon 18 Feb 2008, 20:35 
Motorportalare

2002:an är en av de ballast banbilar jag har set, finns ett litet gäng i Finska BMW-klubben. Ordenligt moddade i och förs sig, men får dom inte respekt där ute så tar dom den! :D

Lycka till, kommer att bli riktigt nice när det blir klart! :)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon 18 Feb 2008, 22:12 
Avancerad medlem

TantGron wrote:
2002:an är en av de ballast banbilar jag har set, finns ett litet gäng i Finska BMW-klubben. Ordenligt moddade i och förs sig, men får dom inte respekt där ute så tar dom den! :D

Lycka till, kommer att bli riktigt nice när det blir klart! :)

tackar tanten, jo det e en tacksam bil på det sättet, finns mycket insperationskällor, nya projekt såväl som gamla upplägg, den ena värre än den andra, rattlås bilar me hiskeliga effekter såväl som svänga bilar som ger nackspärr genom kurvorna :twisted: ..

tyvärr kommer jag nog inte att gå så långt me den här, pengarna springer iväg så fort om man blir lite seriös, sen känner jag att ja vill börja med nåt nytt snart :) ..

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun 16 Mar 2008, 01:46 
Avancerad medlem

jahapp då har man påsklov nu då, så ja ska försöka få ihop det mesta av motorn nu.. :twisted:

började idag med att vikta och polera stakar och kolvar, polerade upp 1800 stakarna först för att dom låg färdigt lösa, men sen när jag tog loss mina stakar från gamla motorn konstaterade jag flera saker, att dom bör vara smidda mot de andra som va gjutna, dom var bättre balanserade och dom hade bättre smörjsystem kring tapparna, så de var ju bara att polera upp dom me :)

här ser ni resultatet:

Image
(int kan det väl va nån som lagt upp inspirerande bilder som sporrar en själv till försök att göra tråden lite intressantare :P)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun 16 Mar 2008, 11:07 
Motorportalare

Kör: mini
satt och funderade för ngn dag sen hur det går för dig :P går juh frammåt iallfall :)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sun 16 Mar 2008, 11:17 
Avancerad medlem

jofan, har int vart hemma på 3 veckor tror ja så har ju int blitt så mycket... Sen kan man ju inte riktigt lägga update för minsta lilla heller :), men nu till efter påsk ska det nog ha hänt lite saker :D

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue 18 Mar 2008, 21:57 
Avancerad medlem

håller på plockar ihop motorn för fullt nu, har inte toppen eller kolvringar så den kommer knappast bli fullt ihopsatt innan påsken är slut :? , men det e bra så vet man att man kan ta den tid det tar att rengöra alla delar å detaljer :) , kommer även dra färg i motorutrymmet nu när motorn ändå är borta samt byta ut remdrivna fläkten mot en elektrisk med tempgivare..

bilder när jag får ihop nåt värt att visa upp.. :wink:

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon 24 Mar 2008, 16:20 
Avancerad medlem

janå, de blev ju inte så aktivt som man hade hoppats under påsken ändå, var å extraknäckte lite och en par besök på östergårds så föll ju bra många timmar bort, men nog har de väl blitt lite gjort iaf :).. Topplocket sku bli åtgärdat nästa helg, ska hjälpa en bekant flytta div verkstadsinventarier så sku vi testa hur täta topplocken e på samma gång, kolvringar va lite problematiskt, de sku behöva tas direkt från mahle i tyskland eventuellt, men de löser sig väl..

lite bilder att underhålla me undertiden..

målade upp motorutrymmet, e ju int noga å ambitiöst som buumis, men de ser bra ut på håll :P
Image

en sinter fick ja hem förut å, kör den me standard tryckplatta ska nog orka me mitt uttag
Image

köpte loss en fläkt av konny som ja fick dit, slipper man den fula remdrivna å kanske vinner enpar häst :roll: ...
Image

motorn i dagsläget, första gången jag arbetar med en maskin man kan ta i utan att bli smutsig :D
Image

de va allt för enpar veckor igen då...

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon 24 Mar 2008, 16:30 
Motorportalare

haha Motorrummet blev riktigt snyggt var köpte du färgen ? :) Synd medkolvringarna bara att det tar tid :x

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon 24 Mar 2008, 16:51 
Avancerad medlem

Gozze wrote:
haha Motorrummet blev riktigt snyggt var köpte du färgen ? :) Synd medkolvringarna bara att det tar tid :x

njo, nog duger det för mig alltid.. färgen så la jag först ett varv me unica, en sidenmatt färg från färghuset/färg å tapet, men sen tänkt ja att den e nog inte så motståndskraftig mot kemikalier, så jag drog över de synliga ytorna me vanlig matt spray, men de håller väl egentligen heller.. :?, vill man ha det att hålla så köp billack från holmbergs!

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon 24 Mar 2008, 17:46 
Veteran

Kör: Helst Kawasaki
Quote:
målade upp motorutrymmet, e ju int noga å ambitiöst som buumis, men de ser bra ut på håll Razz

du kan va glad att du gjorde på ditt sätt, annars sku det nog slagit slint i huvudet på dig :D det gjorde det för mig iaf..

men det ser ju bra ut!
kul att det händer lite (även under påsken :roll:)

Kawasaki KXF 250

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon 24 Mar 2008, 22:48 
Avancerad medlem

BuuMi wrote:
du kan va glad att du gjorde på ditt sätt, annars sku det nog slagit slint i huvudet på dig :D det gjorde det för mig iaf..

hehe, ta de som en komplimang :wink:

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon 24 Mar 2008, 22:53 
Veteran

Kör: Helst Kawasaki
hakkapelitta wrote:
BuuMi wrote:

hehe, ta de som en komplimang :wink:

okej då ;)

läster på wccc att det var allt för nån vecka frammåt ?

ska du iväg och läsa matematik igen nu lr ? :P

Kawasaki KXF 250

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon 24 Mar 2008, 23:06 
Avancerad medlem

BuuMi wrote:
ska du iväg och läsa matematik igen nu lr ? :P

njo, men ja tröttna på civilingenjörs matten så ja håller på me högskoleingenjör nu.. får ja sitta å trycka hållfasthetsformler å matlab ist...

För att förenkla, man har läst på lusse för att ändå bli en vpt:are i slutändan :P:D

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu 27 Mar 2008, 22:14 
Avancerad medlem

kolvringarna hemma, gick smidigare än väntat... Dom e nog pålitliga där på bobil :)

nu måste bara man sjäv ta sig hemmåt nåt...

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu 27 Mar 2008, 22:44 
Avancerad medlem

Men inte billiga... :roll:

Profile  

Post subject:
PostPosted: Thu 27 Mar 2008, 23:10 
Avancerad medlem

TheWho wrote:
Men inte billiga... :roll:

allt e beroende på vilken del man vill ha å vem man jämför me... standard kosta det dubbla på MECA i sverige.. då e det rätt förmånligt på bobil.. Annars har jag oxå uppfattningen att bobil är förmånliga, men det finns alltid undantag :wink:

Profile  

Post subject:
PostPosted: Fri 28 Mar 2008, 07:33 
Avancerad medlem

Jag tycker att dom e dyra iaf;
Jag skulle ha en ny kupéfläkt
Ringer dit -Jo vi har en för ca 90e
Åker dit -Nej, dom får inte tag i den, men dom hade en annan för 180e. Så jag beställde den.
Åker dit för att kolla på klädslar -Och då säger dom att dom inte får tag på den heller, men att dom är säkra på att dom kan få tag i en för 260e... :evil:

Då åkte jag till kalmers o köpte en motor med ungefär samma mått för 110e :twisted:

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat 05 Apr 2008, 20:11 
Avancerad medlem

happ.. då fick man hem för små kolvringar alt för stort borr i cyl. så måste undersöka de lite närmare innan ja börjar skälla på nån, men passade på att snida till mittkonsol ver.4.0 undertiden, väger ju bly när den e gjord i flatjärn denna gång men snyggast hittills tycker ja.. steron e ju bara ful så den får åka i hanskfacket...

bilder:
Image

dioder på alla vippar
Image

nästa update om de sku råka sig nå goda nyheter...

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat 05 Apr 2008, 21:36 
Medlem

du som säkert vet hur det är eftersom du bygger med startknappar å grejjer, behöver man ha nyckel/start/rattlåset kvar överhuvudtaget eller hur är det?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Sat 05 Apr 2008, 21:43 
Motorportalare

Erik wrote:
du som säkert vet hur det är eftersom du bygger med startknappar å grejjer, behöver man ha nyckel/start/rattlåset kvar överhuvudtaget eller hur är det?

det diskuterades lite längre bak i tråden och jag tror att det kom fram att man måste ha någon slags utav Rattlås? så jo man kan ta bort det och fixa rattlås på någge annat sätt? Rätta mig om jag har fel :shock:

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 132 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

All times are UTC + 2 hours