Senaste nyttPå kommande
31 julFilmeckerölinjen rallysprint
22 julResultatRallysprinten 2017
23 julResultatEckerölinjen Rallysprint 2016
Hem | Kalender | Evenemang | Klubbar | Forum | Galleri | Filmer | Länkar | Resultat | Arkiv | Kontakt | Torg | Om
It is currently Wed 18 Jun 2025, 01:29

All times are UTC + 2 hours

Post new topic Reply to topic  [ 32 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Mon 09 May 2005, 11:27 
Avancerad medlem

De kostar 132€ att bevisa att man hänger på en volvo T5! ;) och korte borta i 10 dar... j***a osis att snuten sku stå på vägen ner till hamnen! :P men så kan d gå! ;)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon 09 May 2005, 11:44 
Veteran

Och hur gick det för T5an?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon 09 May 2005, 13:59 
Avancerad medlem

de va han dom tog hastigheten på... 89.. då hade han haft låsta hjul i nåra meter me, pgr av att någon skrek i bilen som såg snuten... sku ja int leget bredvid han på fel sida sku ja kunna överklaga eftersom dom tog på han! då sku ja kunnat sagt att dom just hade kört om mig... ;) men d går ju int precis nu... :P

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon 09 May 2005, 15:23 
Rutinerad medlem

Skyll er själva...Att hålla på så där är inte ett j**la dugg tufft...

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon 09 May 2005, 17:32 
Rutinerad medlem

Instämmer med föregående talare. Gör samma sak på strippen ist.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon 09 May 2005, 17:54 
Rutinerad medlem

otroligt jätte ballt, NOT, 40 km/h räcker för att bryta nacken på 2 ställen och sätta dig i rullstol resten av livet och om inte de skrämmer så hur skulle de kännas att ha någons barns liv på ditt samvete resten av livet?!

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon 09 May 2005, 20:15 
Avancerad medlem

jag blir jätte impad på dig! fan va fränt att du lyckades haka av en t5'a inne i stan! applåder!!!

om du nu inte vet de så är alla dom där bojsänkena aströtta från noll! å du drar dom med nästans vilken bil som hellst i stan! men so? du var klantig som åkte dit!!!

planera bättre! eller hur var det nu? hoppa först tänka sen?

alla vet snuten brukar stå där... förutom du då....

din trovärdighet på detta forum bara sjunker å sjunker....

Profile  

Post subject:
PostPosted: Mon 09 May 2005, 20:46 
Rutinerad medlem

Vad för bil körde du Fronttech?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue 10 May 2005, 10:03 
mp.net beroende

Kör: Bil
<!--QuoteBegin-Fronttech+9 May 2005, 12:27 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Fronttech @ 9 May 2005, 12:27 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin-->De kostar 132€ att bevisa att man hänger på en volvo T5! ;) och korte borta i 10 dar... j***a osis att snuten sku stå på vägen ner till hamnen! :P men så kan d gå! ;)[/quote]
Jag har inte riktigt förstått det här inlägget.
OM jag skulle jag bli av med körkortet och få böter sku jag verkligen inte berätta det öppet för alla.
Det e inget man vill att ska komma ut heller, o speciellt inte när du får det att låta som skryt, som om du förväntar dig att vi ska tycka du e "häftig".

Åk före du så väntar jag på dig där.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue 10 May 2005, 12:03 
Avancerad medlem

hmm... ojoj va de va tråkiga komentarer... men d e vell bara att börja svara på allt!?

1. ja berättar hellre åt alla istället för att de ska gå ett rykte över hela åland innan alla får reda på de och allt e fel!

2. Ja står för de ja älskar och eftersom d alldri händer någe annat på den här kobben (pratar om motorbana) så måste man ju få gasa lite på sidan om!

3. Ja tänker efter jävligt mycke... sku kunnat köra mer idiotiskt som dom här (ursäkta) BMW killarna! Men så långt tänker ja efter

4. Civincen! tänker int gå in på mer privata saker som du och ja har haft diskusion om på fester och på stan! ja tycker du ska fundera lite på va du sagt åt dom flesta ja känner innan du pratar om att ja skryter... ;)

5. Ja körde en cherry...

6. jo ja kommer att visa stort intresse på strippen och ja bevisar hellre va bilen går där än att köra race på stan, men eftersom bilen luggit och gasat framför mig länge, och ja int tänkte köra race men att d råka bli å gasa lite ner mot hamnen...

7. och sen får ja i nerverna på sånna som står å säger att bilen e sur som fan och int går någe men som man alldri kommer att få se på strippen endå.. då bevisar ja hällre direkt än börjar ge svar på tal på deras drömmar! ;)

8. vad va de nu? JO! ja står för allt ja säger och e int blyg att säga va ja tycker... Min hobby e bilar (turbo) och de finns inge bättre än att racea! hmmm.. jo ja vet att de ha hänt mycke olyckor...

p.s

civincen? om d int va tufft alls (som ja int va ute efter utan d enda ja villa me detta va att alla sku veta direkt så ja slipper rykten och att alla kommer fram och frågar om ja verkligen körde på bakhjulen när ja la i 3:an?) så varför dra fram allt om att de e en stor kloss som vilken bil som helst tar i stan? och till på de att man e klantig som åker fast? :D

synd bara på åland att d allti finns någe att klaga om allt!? stämmer?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue 10 May 2005, 12:35 
Avancerad medlem

Kör: BMW 728iA
Ah, 132 välinvesterade euro, förhoppningsvis slinker pengarna så småningom ner i Labans kassakista (när slantarna slingrat sig via Helsingfors) och så får vi en ny fartbump nånstans, som effektivt blockerar framkomsten för oss andra. Fartbumpar bekommer ju som känt inte den vars körkort återfinns i polisens arkiv. Tack du.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Tue 10 May 2005, 22:32 
Avancerad medlem

Kör: Mazda 5 2.0 6MT
Yei!

Va fan e d me alla j-la påhopp!!!
E man nån form av idiot som int kan köra bil bara för att d står BMW på huven???

"...sku kunnat köra mer idiotiskt som dom här (ursäkta) BMW killarna!"

Skärpning!

D finns ju folk i alla typer av bilar som kör idiotiskt.
Men ja undivker att ge mig in i allt påhoppande sj o slutar här.

Som d redan skrevs här tidigare:
Har man förstånd så "tävlar" man int på landsväg/stadsgator.
D ordnas hur mkt tävlingar som hällst på stängda bevakade banor hela tiden.
Både stripp körning och ban körning.

O oj då, snyft snyft, d händer aldrig nått på Åland.
Men åka nån annan stans då! Bilsport ordnar hela sommaren aktiviteter för såna som vill köra av sig lite.
Tänker personligen lämna mitt gasande till dessa evenemang.

Nog om d.

Men kör nu, oavsett va man har för bil, me lite förnuft! Annars har vi domdär blåbärslådona i röven hela sommaren. För alla vet ju hur impade dom e av snygga bilar...

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed 11 May 2005, 07:49 
mp.net beroende

<!--QuoteBegin-Arctic_Angel+10 May 2005, 23:32 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Arctic_Angel @ 10 May 2005, 23:32 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin-->
<!--QuoteBegin-Fronttech+10 May 2005, 13:03 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Fronttech @ 10 May 2005, 13:03 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin-->3. Ja tänker efter jävligt mycke... sku kunnat köra mer idiotiskt som dom här (ursäkta) BMW killarna! Men så långt tänker ja efter
[/quote]
Va fan e d me alla j-la påhopp!!!
E man nån form av idiot som int kan köra bil bara för att d står BMW på huven???

"...sku kunnat köra mer idiotiskt som dom här (ursäkta) BMW killarna!"

Skärpning!

D finns ju folk i alla typer av bilar som kör idiotiskt.
Men ja undivker att ge mig in i allt påhoppande sj o slutar här.
[/quote]
Jag reagerade oxå på det där, men jag fann det inte värt att svara/argumentera mot så patetisk kommentar, men jag håller helt klart med dig Artic. Bilmärket spelar inte nogon roll på körsättet.

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed 11 May 2005, 09:40 
Inventarie

Kör: Impreza GT
Ponera följande:

Jag tipsar en person att det finns en åländsk hemsida som heter
www.motorportalen.net där det finns ett forum som man kan
registrera sig i för att ta del av diskussioner om åländska motor-
relaterade ämnen som t.ex. bil, mc, båt, rc, osv...

Personen surfar glatt och nyfiken upp hemsidan och kollar in vad
det är för något... Vad tror ni personen gör efter en liten stund? <_<

/M
(När tipsade jag senast om denna hemsida...?)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed 11 May 2005, 13:09 
Avancerad medlem

d e no otroligt att man int kan säga någe som ha hänt eller som e olagligt eller någe som man vill ska hända på den här kobben utan att alla ska börja tjata om någe litet fel dom hittar i den meningen... har man ingenting att säga som handlar om forumets rubrik annat än å klaga så varför orka hålla på då? :huh:

och som ja skrev... (ursäkta) BMW killarna... hur många av er har hängit på stan en kväll/natt och verkligen tittat på va som susar förbi dixie me varvstopp och kör om på fel sida om refugen minst 10 gngr ja stått där av 15? Men endå menar ja int att alla som har en bmw på stan kör som en dåre! Men den RIKTIGA faktan består av 80% av dom som hänger på stan och har en bmw gör de... :huh:

jaja orka hålla på... man kanske int ska säga någe annat på dehär forume än att: Ja såg att de kom en ferrari till ålan! såg ni de?
Ja märkte att dom ha byggt en till "fartbump" nere vid badhuset! såg ni de?
Och OJ har ni sett den här sidan där killen slår pungen av sig när han ska drifta me dörren öppen?

.....

Ja har mina åsikter om d flesta... och ska man orka ältra om dehär en månad till kommer vi int komma någonstans.

så än en gång. de ja villa va att dom flesta sku få reda på att ja lyckades KLANTA bort körkortet för att ja gasa efter en volvo ner mot hamnen och inge allvarligt hände.

Så kanske man sku ha sluppit dom j***a rykterna om att ja ha sagt att d börna hela vägen tills snuten to mig eller att ja för FÖRSTA gången smög fram min knapp till lustgasen som gjorde att maskinen explodera och ja körde in i volvon och han in i snutbilen... (ta de int så ordagrant)

Men eftersom ingen förutom BlaaBMW som int to dehär allvarligt och bara villa veta på den hela sanningen innan någon annan sa de.

Tack på förhand. ;)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed 11 May 2005, 14:11 
mp.net beroende

Inge illa menat, men det känns som ett påhopp bara för att man kör BMW så kör man som en idiot.
Det vi vill säga är att man inte ska dra alla över en kam
och det där med 80% kunde du sagt från början så hade vi sluppit dessa siskutioner. Klart att alla BMW-ägare som kör hyfsat blir fi**iga.
Historien upprepar sig, bara för att man inte är lång, blond och blåögd (d.v.s arier) så är man en dålig människa. <--- en långsökt liknelse bara

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed 11 May 2005, 15:12 
Rutinerad medlem

<!--QuoteBegin-Cambudgie+11 May 2005, 13:11 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Cambudgie @ 11 May 2005, 13:11 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin-->
Historien upprepar sig, bara för att man inte är lång, blond och blåögd (d.v.s arier) så är man en dålig människa. <--- en långsökt liknelse bara [/quote]
Men då kan du ju trösta dig med att du kör en arisk bil *hehe* :)

Även om nazipotentaterna föredrog en rejäl Mercedes-Benz med förgyllt hakkors som kylarprydnad...
Men det är ju inte konstigt att det är "ordnung" på tyska bilar fortfarande,eftersom SS knappast hade överseende med kvalitetsbrister och ränderna går ju aldrig ur som man säger...

Lite avvikelse från ämnet, men jag tyckte att det var dags att tagga ner med lite kul historia...

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed 11 May 2005, 15:46 
Medlem

Det är bra Clarkson. ;)

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed 11 May 2005, 16:41 
mp.net beroende

<!--QuoteBegin-Fronttech+9 May 2005, 14:59 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Fronttech @ 9 May 2005, 14:59 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin-->sku ja int leget bredvid han på fel sida...[/quote]
<!--QuoteBegin-Fronttech+11 May 2005, 14:09--></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>QUOTE (Fronttech @ 11 May 2005, 14:09)</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin-->...verkligen tittat på va som susar förbi dixie me varvstopp och kör om på fel sida om refugen minst 10 gngr ja stått där av 15?[/quote]

dubbelmoral?

Profile  

Post subject:
PostPosted: Wed 11 May 2005, 18:41 
Avancerad medlem

kan int micke eller save radera tråden totalt? den e ju så j***a meningslös?!

fan får ju skämmas att vara ålänning om folk från Swe eller Fin läser någe....

såhär sku de aldrig gå till i Honda Performance Club eller eller Turbo performance Club.

Profile  

Post new topic Reply to topic  [ 32 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 2 hours