Sub trims = kanske dom menar att det finns stöd för att trimma dom
små pytte-rodren ute på rodren som stora flygen har (ovanliga)
Adjustable throttle cut = Du kan steglöst ställa in läget throtteln skall
gå till när du trycker in knappen för Throttle cut för att strypa motorn.
Fail Safe (in PCM mode only) = När du tappar kontakten med flyget
så går mottagaren i fail-safe läge och hoppar in i det läge du ställt in,
tex tomgång + alla roder rakt fram utom skev som går lite åt ena
hållet -> flyget dalar ner i en sprial i tomgång. Funkar inte på PPM.
Throttle curve normal (5 points) = Med helikopter så måste man ställa
gaskurvan för att matcha belastningen när du ändrar stigning på rotor-
bladen.
Pitch curve normal (5 points) = Samma som ovan, du matchar pitchen
tillsammans med gasen så du får jämnt gaspådrag oavsett pitch-läge.
När det är rätt inställt så har du distinkta lägen på spaken för stigning.
(också bara heli)
3 programmable mixes = du kan ställa in olika mixningar mellan
olika roder, tex skev och sidoroder att dom samarbetar när du svänger.
Flaperon = Flaps + Aileron, dvs du kan använda skevroder som flaps.
trim = dom små knapparna på sändaren där du finjusterar lägena
så flyget går rakt typ. Hoppas typ 5 snäpp per klick. Finns även trim i
menyn där du kan ställa trimmen 1 snäpp i gången. På min sändare
kan man ställa hur många snäpp per klick trimmen skall funka.
Air brake = Flaps? Vet ej.
Elevator to flap = Har för mig att det är nån sorts mix mellan flaps
(klaffar) och höjdroder för effektivaste bromsverkan. Flaps får ju
flyget att fara upp, så man måste ge höjd roder.. mixar du det så
far flyget som det ska, rakt.
Flap to elevator = Hum.. eller tvärtom ovanståden, vet ej =)
Elevon mixing = Mixning mellan Elevator (höjd) och Aileron (skev).
Typ som på en Cub som är klurig att flyga så vill måste man
kanske manuellt parera svängar med lite höjdroder... kan mixas
alltså så den gör det automatiskt.
Aileron to rudder = Läs ovan så förstår du pointen =)