Senaste nyttPå kommande
31 julFilmeckerölinjen rallysprint
22 julResultatRallysprinten 2017
23 julResultatEckerölinjen Rallysprint 2016
Hem | Kalender | Evenemang | Klubbar | Forum | Galleri | Filmer | Länkar | Resultat | Arkiv | Kontakt | Torg | Om
It is currently Thu 19 Jun 2025, 15:00

All times are UTC + 2 hours




Post new topic Reply to topic  [ 1450 posts ]  Go to page Previous  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 73  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Tue 21 Aug 2007, 20:06 
Offline
mp.net beroende
User avatar

Joined: Sun 04 Feb 2007, 00:17
Posts: 1724
Location: Finström
Kör: M3/320D E46
BuuMi wrote:
Cambudgie wrote:
Bilder kommer inom kort


tänkte skriva det först men jag låter Jonte hålla sina utryck för sig själv :D




de va välldigt snällt av dig Buumi :)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 21 Aug 2007, 23:13 
Offline
Medlem

Joined: Wed 20 Sep 2006, 17:22
Posts: 63
Location: Mariehamn
BuuMi! Du vet väl att man måste förstärka framhjulen på motorstativet? eller ha dom gjort om dom? Men du kanske inte har så många cylindrar som många av oss andra har? Heh.. Men iaf... man brukar måsta svetsa ett flatjärn framför "staget" hjulen sitter i... annars kan d hända att bulten viker sig som håller fast "staget"... om du fattar... du är juh iofs blond så skulle väl va bäst med papper å penna? heh...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 22 Aug 2007, 08:14 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Thu 11 Jan 2007, 09:21
Posts: 2718
Location: Emkarby
Kör: Helst Kawasaki
320iT wrote:
BuuMi! Du vet väl att man måste förstärka framhjulen på motorstativet? eller ha dom gjort om dom? Men du kanske inte har så många cylindrar som många av oss andra har? Heh.. Men iaf... man brukar måsta svetsa ett flatjärn framför "staget" hjulen sitter i... annars kan d hända att bulten viker sig som håller fast "staget"... om du fattar... du är juh iofs blond så skulle väl va bäst med papper å penna? heh...

kiik dig biggie!

har ingen jäkla jänkar motor med 6 cyllar och inget stativ från biltema så det funkar bra ändå :D

haha, jag blond? jag är det iaf sen födseln! vem är det just som färgat sitt hår blont då? :D :lol:


nä, men det funkar nog bra att ha det i stativet ännu iaf. står stadigt och bra!

_________________
David Boman
Crossektionen, 040 76 75 808


Kawasaki KXF 250


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 22 Aug 2007, 12:55 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Sun 25 Sep 2005, 20:27
Posts: 607
Location: Saltvik
Riktiga jänkemotorer har väl 8 cylindrar? :roll:

Jag har ett likadant motorstativ som du har Buumi, men inte har jag behövt förstärka det överhuvudtaget när jag har haft små japsfyror hängandes där. Däremot har jag inte provat en sexa, det är väl för att dom är så långa som vikten blir förskjuten och knäcker bulten?

_________________
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 22 Aug 2007, 15:32 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Thu 11 Jan 2007, 09:21
Posts: 2718
Location: Emkarby
Kör: Helst Kawasaki
jag har ingen aning jag :P

man får skylla sig själv om man ska ha såna därna grejer!
inte mitt problem iaf! :D

allt funkar bra för mig och den står hur stabilt som helst..

_________________
David Boman
Crossektionen, 040 76 75 808


Kawasaki KXF 250


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 22 Aug 2007, 16:29 
Offline
Medlem

Joined: Wed 20 Sep 2006, 17:22
Posts: 63
Location: Mariehamn
Jag förvarna dig juh bara.. hehe... D är juh ett tag sen jag blondera mig nu juh! Så d så... Men d var just ett sånt stativ från Dax som bulten brast på... dessutom kom jag på att d var en 4 som hängde i stativet... en cosworth 4... så... Din föredetta arbetskamrat till och med... DU vet... Budda... Erra... Tommy alltså..


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 22 Aug 2007, 17:12 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Thu 11 Jan 2007, 09:21
Posts: 2718
Location: Emkarby
Kör: Helst Kawasaki
aha : )

jodå, budda den lilla busen ^^,


aja, nåja jag ska väl inte klaga på nåt så länge mitt håller..

kan ju säga till när det rasat om det rasar :D

_________________
David Boman
Crossektionen, 040 76 75 808


Kawasaki KXF 250


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 22 Aug 2007, 17:45 
Offline
Medlem

Joined: Wed 20 Sep 2006, 17:22
Posts: 63
Location: Mariehamn
Motorn rasar nog före stativet... haha... med din körstil...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 22 Aug 2007, 18:22 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Thu 11 Jan 2007, 09:21
Posts: 2718
Location: Emkarby
Kör: Helst Kawasaki
320iT wrote:
Motorn rasar nog före stativet... haha... med din körstil...

nånå :D

håller mig nog ganska lugn om jag ska va ärlig!
är det nånstans man kör for fort så är det i stan..

på landsvägarna brukar jag nog vara ganska snäll :)

_________________
David Boman
Crossektionen, 040 76 75 808


Kawasaki KXF 250


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 22 Aug 2007, 18:35 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Thu 21 Jun 2007, 19:32
Posts: 341
Location: Mariehamn
Har du gjort nå mer med motorn? 8)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 22 Aug 2007, 19:17 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Thu 11 Jan 2007, 09:21
Posts: 2718
Location: Emkarby
Kör: Helst Kawasaki
nä inte så värst.. väntar på lite delar till den, sen ska jag börja på riktigt. har bara insprutet och allt borta, ska grunda andra sidan av blocket först förrän ja plockar av toppen. men det ska göras innan helgen är slut. ev. så blir det att måla blocket ihelgen :) får se vad man hinner med!

kamera är inte hemma ikväll heller så kan inga ta bilder men får väl se imorn då (igen) om den sku råka va hemma ;)

_________________
David Boman
Crossektionen, 040 76 75 808


Kawasaki KXF 250


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 22 Aug 2007, 19:33 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Sat 29 May 2004, 11:49
Posts: 267
vad blir de för sprut och vad kör du med för topplockspackning?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 22 Aug 2007, 20:07 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Thu 11 Jan 2007, 09:21
Posts: 2718
Location: Emkarby
Kör: Helst Kawasaki
sprutet är fortfarande oklart..

topplockpackning blir en liknande som Civincen kör med. (kolla hans projekttråd)

lär väl ha Allmek att skära ut både en grenrörspackning och topplockspackning i koppar :)

ska ta kontakt med Civincen sen när det börjar närma sig !

har du nå fina insprut att få tag på då ?

_________________
David Boman
Crossektionen, 040 76 75 808


Kawasaki KXF 250


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 27 Aug 2007, 20:02 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Thu 11 Jan 2007, 09:21
Posts: 2718
Location: Emkarby
Kör: Helst Kawasaki
tog lite snabba bilder på ljudbygget.. snart hälften klart av det i bakre ändan i bilen ;)

instrumentpanelen har jag bara hunnit plasta ett lager ännu + att det ska dit nån högtalare till..

har fått i lite ljudisolering också :)

ihelgen bär det av till västerås efter nya toppen och en diffad L3 låda!
samt ett större paket ska hämtas från Uno-X i grisslehamn :roll:

fick hem greddy dumpen och bränsleregulatorn i fredags. ni får se bilder på allt sen när jag fått hem allt från sverige ihelgen..

Image

Image

Image

Image

_________________
David Boman
Crossektionen, 040 76 75 808


Kawasaki KXF 250


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 27 Aug 2007, 20:35 
Offline
Avancerad medlem

Joined: Tue 13 Jul 2004, 16:48
Posts: 179
Location: saltvik
320iT wrote:
Jag förvarna dig juh bara.. hehe... D är juh ett tag sen jag blondera mig nu juh! Så d så... Men d var just ett sånt stativ från Dax som bulten brast på... dessutom kom jag på att d var en 4 som hängde i stativet... en cosworth 4... så... Din föredetta arbetskamrat till och med... DU vet... Budda... Erra... Tommy alltså..



jag ha aldrig haft nån cossie motor i ett sånt stativ

men en sierra doch motor råka rasa lite en gång men det var ingen bult som gick av utan det var bara jag som int riktigt begrep hur man skulle montera ihop stativet=)

_________________
audi a4 1,8t quattro


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 27 Aug 2007, 20:39 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Thu 11 Jan 2007, 09:21
Posts: 2718
Location: Emkarby
Kör: Helst Kawasaki
cossie wrote:
320iT wrote:
Jag förvarna dig juh bara.. hehe... D är juh ett tag sen jag blondera mig nu juh! Så d så... Men d var just ett sånt stativ från Dax som bulten brast på... dessutom kom jag på att d var en 4 som hängde i stativet... en cosworth 4... så... Din föredetta arbetskamrat till och med... DU vet... Budda... Erra... Tommy alltså..



jag ha aldrig haft nån cossie motor i ett sånt stativ

men en sierra doch motor råka rasa lite en gång men det var ingen bult som gick av utan det var bara jag som int riktigt begrep hur man skulle montera ihop stativet=)

hehe, ja där ser man! ;)

biggie biggie ;)

_________________
David Boman
Crossektionen, 040 76 75 808


Kawasaki KXF 250


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 27 Aug 2007, 22:32 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Sun 22 Apr 2007, 15:46
Posts: 471
Location: Mariehamn
Kör: Yz426f
Hurudan regulator köpte du? progressiv va? :x

_________________
///M

"Jag har sjuuu inträssän sääxxx o jooordbruuuk, va säger du om he?"


Living my life sideways!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 28 Aug 2007, 15:07 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Thu 11 Jan 2007, 09:21
Posts: 2718
Location: Emkarby
Kör: Helst Kawasaki
deTRoX wrote:
Hurudan regulator köpte du? progressiv va? :x

nästan exakt som denna bara lite större..

http://www.modacar.com/Merchant2/fuelra ... el_reg.jpg

hurså?

_________________
David Boman
Crossektionen, 040 76 75 808


Kawasaki KXF 250


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 28 Aug 2007, 16:15 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Sun 22 Apr 2007, 15:46
Posts: 471
Location: Mariehamn
Kör: Yz426f
BuuMi wrote:
deTRoX wrote:
Hurudan regulator köpte du? progressiv va? :x

nästan exakt som denna bara lite större..

http://www.modacar.com/Merchant2/fuelra ... el_reg.jpg

hurså?


Hm okej blev inga så mycket klokare av det där dock!

Verkar vara vanligt med att folk kör progressiv när man har ett grundtryck, sen när de börjar ladda så ger den mera tryck

_________________
///M

"Jag har sjuuu inträssän sääxxx o jooordbruuuk, va säger du om he?"


Living my life sideways!


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 28 Aug 2007, 16:19 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Thu 11 Jan 2007, 09:21
Posts: 2718
Location: Emkarby
Kör: Helst Kawasaki
vad menar du ?

tänker du på bränslepumpen inte klarar av trycket ?

för den ska bytas till en walbro 255 pump. kan nog köra med orginal också så länge jag kör med ca. 3 bar i tryck..

men byter nog när man en gång håller på!

_________________
David Boman
Crossektionen, 040 76 75 808


Kawasaki KXF 250


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1450 posts ]  Go to page Previous  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 73  Next

All times are UTC + 2 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group