Flyga 2022?Målet för mig år 2021 var att flyga en annan modell varje gång jag for till fältet.
Och det lyckades jag med, 17 ggr.
Krascher och skador existerade knappt.
Men nån modell vart såld och nån modell har jag redan börjat förbättra eller modifiera så de är inte flygklara.
Hur som helst, i helgen som varit gick jag igenom allt jag har och insåg att jag har 14 flygklara flyg, helikoptrar och multicoptrar.
Så jag kan flyga en hel del innan det blir torka, OM jag skulle fortsätta med samma mål som 2021.
Kan alltså tryggt fortsätta bygga på andra modeller och få mera flygklart.
Att "flyga en annan modell varje flygtillfälle" är ganska bra, då koncentrerar man sig mer på en modell just för att få den klar.
Hit hamnar oftast de enkla modellerna som snabbt går att få klara eller de som nästan är klara redan, samt de man vet att man bara vill få flugna och sälja iväg.
Annars skulle man ju få torka på flyg efter ett tag och då kan man ju inte flyga "en annan modell varje tillfälle".
Men parallellt så bygger man ändå på de större projekten som tar mer tid.
Man kan ju ta med fler modeller, även den man flög förra gången.
Man behöver ju inte bara flyga EN modell per tillfälle.
Det som tar tid är ju inte att fara och flyga en timme eller fler, det är att få klart grejerna.
Och gillar man hobbyn så tar man sig tid för den.
Det där med att skaffa en massa grejer som hyllvärmare borde ge en tankeställare, whats the point?
Bättre göra dem klara och flyga med dem, det var därför i alla fall jag skaffade dem.
Hobbyn för mig är att bygga och flyga modeller jag gillar.
Jag skaffar det jag vill ha, det jag gillar.
Det jag inte bygger nu, det bygger jag sen.
Det jag inte flyger nu, det flyger jag sen.
Det jag inte gillar mer, det gör jag mig av med (men helst efter jag fått det klart och flugit).
Det jag redan flugit, det har jag lättare att sälja, men det jag aldrig flugit vill jag ju prova på först, utvecklas.
Så jag har egentligen en hel del jag kan sälja nu.
Flyga dem vill man ju, sen vet man om det är rätt modell för mig, annars sälja.
Att flyga samma modell många ggr är också viktigt och roligt.
Att flyga ett flyg bara en kväll så ger inte mycket, det är ju när man vant sig och ställt in ett flyg som det börjar bli riktigt roligt att flyga just det flyget!
När man blir ett med flyget, det är det som gör flygningen speciell (ta med bränsle eller laddade ackar så du kan flyga många ggr).
När man är ovan så är det ju bara en pina och man vill landa innan nåt händer, hur kul är det!?
En annan orsak till att jag flög en annan modell per gång var för att se om det fanns intresse bland folk att se något specifikt.
Men det är alltid så att folk vill se det största, dyraste och häftigaste som finns.
Det har spårat ur, det är trist.
Folk vill inte komma och titta på när jag flyger ett depronflyg, en parkflyer eller ett EPO-flyg.
Det är förbränningsmotoriserat som lockar.
Det finns alltid nån som tycker vad jag borde göra flygklart, men sällan det jag hade med mig till fältet.
Är hobbyn för mig eller för dem?
RC-hobbyn är roligaste hobbyn för mig för tillfället... har jag nåt mål för 2022?
Flyga oftare och mera. Och det har ju sina följder.
Och det behöver ju inte ta mer tid än i fjol, jag har ju sparat det jag har flygklart så jag KAN flyga.
Hoppas nån hakar på.