Senaste nyttPå kommande
31 julFilmeckerölinjen rallysprint
22 julResultatRallysprinten 2017
23 julResultatEckerölinjen Rallysprint 2016
Hem | Kalender | Evenemang | Klubbar | Forum | Galleri | Filmer | Länkar | Resultat | Arkiv | Kontakt | Torg | Om
It is currently Wed 18 Jun 2025, 13:15

All times are UTC + 2 hours




Post new topic Reply to topic  [ 21 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Author Message
 Post subject: BMW VS Honda
PostPosted: Sat 28 Apr 2007, 18:47 
Offline
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Thu 26 Jan 2006, 22:04
Posts: 144
Location: mariehamn
det är väl så här man måste göra för att få fart på en "bayer taunus"

http://www.youtube.com/watch?v=ICsrADnWFKU


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 28 Apr 2007, 20:06 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Thu 11 Jan 2007, 09:21
Posts: 2718
Location: Emkarby
Kör: Helst Kawasaki
så jäkla hårt!! :shock:

det är bra att nån fattar hur man ska få fart på tyskarna iaf ;)

_________________
David Boman
Crossektionen, 040 76 75 808


Kawasaki KXF 250


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 28 Apr 2007, 20:10 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Sun 25 Sep 2005, 20:27
Posts: 607
Location: Saltvik
Varför använda VTEC när BMW har Vanos själva?!

För övrigt, variabla ventiltider är ju egentligen ett sätt att få en häftigare motor att gå bättre på tomgång och låga varv. Och det är väl onödigt krafs i vägen, full fart hela tiden :D

_________________
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 28 Apr 2007, 20:17 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Thu 11 Jan 2007, 09:21
Posts: 2718
Location: Emkarby
Kör: Helst Kawasaki
för att det är coolt att ha en S2000 maskin i sin bil :D

_________________
David Boman
Crossektionen, 040 76 75 808


Kawasaki KXF 250


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 28 Apr 2007, 20:33 
Tänker inte racke ner på något av märkena men tyckte nog mer att det varva mer än det gick fort :shock:


Top
  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 28 Apr 2007, 20:41 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Thu 11 Jan 2007, 09:21
Posts: 2718
Location: Emkarby
Kör: Helst Kawasaki
Volvo mannen wrote:
Tänker inte racke ner på något av märkena men tyckte nog mer att det varva mer än det gick fort :shock:

jopp det tyckte jag med. typiskt BMW att lägga i 200kg extra s*** när dom tillverkas! tunga som fan tkr jag iaf

_________________
David Boman
Crossektionen, 040 76 75 808


Kawasaki KXF 250


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 28 Apr 2007, 21:55 
Offline
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Mon 22 May 2006, 10:43
Posts: 112
Location: Åland
BuuMi wrote:
för att det är coolt att ha en S2000 maskin i sin bil :D


om man har en honda så :?

Fabben wrote:
Varför använda VTEC när BMW har Vanos själva?!

För övrigt, variabla ventiltider är ju egentligen ett sätt att få en häftigare motor att gå bättre på tomgång och låga varv. Och det är väl onödigt krafs i vägen, full fart hela tiden :D


skulle ha satt i en m-power motor istället... lite mer åka av då :)

_________________
"I just like to drive flatout" // Ronnie Peterson

"The original M3 (E30) is utterly brilliant in ways the people at M have either forgotten about or choose to ignore"


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 28 Apr 2007, 22:10 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Thu 11 Jan 2007, 09:21
Posts: 2718
Location: Emkarby
Kör: Helst Kawasaki
hanri: det var det ja syfta på ;)

_________________
David Boman
Crossektionen, 040 76 75 808


Kawasaki KXF 250


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 28 Apr 2007, 22:25 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31703
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Det är väl ingen utmaning att sätta en BMW-motor i en BMW istället
för en BMW-motor? Ni hörde ju vad de sade, att Honda kommer att
tillverka motorer till vissa BMW-modeller i framtiden. Inte illa! Liksom
Mercedes har någon annan motortillverkare till vissa bilar. De var ju
imponerade själv i alla fall. Dessutom var det väl ersättare för 1.8 o 2.0,
vilka annars inte är så mycket att hänga i julgranen.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 28 Apr 2007, 22:34 
Offline
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Mon 22 May 2006, 10:43
Posts: 112
Location: Åland
BuuMi wrote:
hanri: det var det ja syfta på ;)


ok trodde att du menade att de var coolt att sätta den i en bmw :roll:

MickeM wrote:
Det är väl ingen utmaning att sätta en BMW-motor i en BMW istället
för en BMW-motor? Ni hörde ju vad de sade, att Honda kommer att
tillverka motorer till vissa BMW-modeller i framtiden. Inte illa! Liksom
Mercedes har någon annan motortillverkare till vissa bilar. De var ju
imponerade själv i alla fall. Dessutom var det väl ersättare för 1.8 o 2.0,
vilka annars inte är så mycket att hänga i julgranen.


enligt min åsikt ska en bil ha samma motortillverkare som övriga bilen. M3 e36 har ju 3,0l lr. 3.2l ska väl nog räcka det... :D

_________________
"I just like to drive flatout" // Ronnie Peterson

"The original M3 (E30) is utterly brilliant in ways the people at M have either forgotten about or choose to ignore"


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 29 Apr 2007, 09:53 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31703
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
hanri wrote:
MickeM wrote:
Det är väl ingen utmaning att sätta en BMW-motor i en BMW istället
för en BMW-motor? Ni hörde ju vad de sade, att Honda kommer att
tillverka motorer till vissa BMW-modeller i framtiden. Inte illa! Liksom
Mercedes har någon annan motortillverkare till vissa bilar. De var ju
imponerade själv i alla fall. Dessutom var det väl ersättare för 1.8 o 2.0,
vilka annars inte är så mycket att hänga i julgranen.


enligt min åsikt ska en bil ha samma motortillverkare som övriga bilen. M3 e36 har ju 3,0l lr. 3.2l ska väl nog räcka det... :D

Håller med... och föresten hade jag ingen aning vad japanerna
pratade om :D alltså att Honda skulle göra motorer åt BMW =)
Men det där med merca med annan motor är väl sant?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 29 Apr 2007, 14:33 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Tue 29 Mar 2005, 15:07
Posts: 974
Mazda lär använda Forddelar och motor till sina Mazda 3 och 6-modeller, Ford använder Volvos motor i sin Mondeo ST osv.

Kommer säkert att bli mer av detta i framtiden, designen gör bilmärket, inte det som finns under skalet.

_________________
Rikard Järvinen - ÅMK:s självutnämnde konbanegeneral ;)
"When I die, I want to die like my grandfather -who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car" -Okänd


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 29 Apr 2007, 15:56 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Sun 25 Sep 2005, 20:27
Posts: 607
Location: Saltvik
I förlängningen kan det bli ganska skoj ändå på sätt och vis. Desto likare motorer, desto mer delar passar över från olika märken, dvs det kan bli ganska roligt och enkelt att småtrimma.

_________________
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 29 Apr 2007, 16:19 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Thu 11 Jan 2007, 09:21
Posts: 2718
Location: Emkarby
Kör: Helst Kawasaki
Fabben wrote:
I förlängningen kan det bli ganska skoj ändå på sätt och vis. Desto likare motorer, desto mer delar passar över från olika märken, dvs det kan bli ganska roligt och enkelt att småtrimma.

så sant! :)

_________________
David Boman
Crossektionen, 040 76 75 808


Kawasaki KXF 250


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 29 Apr 2007, 16:50 
Offline
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Sun 10 Dec 2006, 13:02
Posts: 182
Location: Mariehamn/Sottunga
TantGron wrote:
Mazda lär använda Forddelar och motor till sina Mazda 3 och 6-modeller, Ford använder Volvos motor i sin Mondeo ST osv.

Kommer säkert att bli mer av detta i framtiden, designen gör bilmärket, inte det som finns under skalet.


Sen kan det ju hända att det hända de är ganska mycket inavel på ford/volvo/mazda/jauguar grejorna eftersom har köpt upp de där märkena. Man hittar t.ex inredningsdetaljer o handtag på jaguarer från ford mondeo. :wink:


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 29 Apr 2007, 19:21 
Offline
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Thu 26 Jan 2006, 22:04
Posts: 144
Location: mariehamn
TantGron wrote:
Mazda lär använda Forddelar och motor till sina Mazda 3 och 6-modeller, Ford använder Volvos motor i sin Mondeo ST osv.

Kommer säkert att bli mer av detta i framtiden, designen gör bilmärket, inte det som finns under skalet.


Det är tvärtom.. Den nya mondeon är t.ex en mazda 6 , fords duratec motor är egentligen framtagen av mazda och yamaha. Jag tror duratec egentligen heter FE4 (är osäker på beteckningen)från början. Ford utvecklar inte så mycket eget mera utan tar det bästa från sina bolag, smart tycker jag.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 29 Apr 2007, 20:02 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Tue 29 Mar 2005, 15:07
Posts: 974
tummen wrote:
TantGron wrote:
Mazda lär använda Forddelar och motor till sina Mazda 3 och 6-modeller, Ford använder Volvos motor i sin Mondeo ST osv.

Kommer säkert att bli mer av detta i framtiden, designen gör bilmärket, inte det som finns under skalet.


Det är tvärtom.. Den nya mondeon är t.ex en mazda 6 , fords duratec motor är egentligen framtagen av mazda och yamaha. Jag tror duratec egentligen heter FE4 (är osäker på beteckningen)från början. Ford utvecklar inte så mycket eget mera utan tar det bästa från sina bolag, smart tycker jag.

Håller med om att jag skrev lite dumt, de använder likadana delar i båda märkena, så menade jag förstås. Ingen nackdel i det, men det tar ju tyvärr död på allt jap-euro-us tjats vilket kan vara ganska roligt på rätt platser och med rätt mäniskor.. ;)

_________________
Rikard Järvinen - ÅMK:s självutnämnde konbanegeneral ;)
"When I die, I want to die like my grandfather -who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car" -Okänd


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 30 Apr 2007, 09:14 
Offline
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Thu 26 Jan 2006, 22:04
Posts: 144
Location: mariehamn
TantGron wrote:
tummen wrote:
TantGron wrote:
Mazda lär använda Forddelar och motor till sina Mazda 3 och 6-modeller, Ford använder Volvos motor i sin Mondeo ST osv.

Kommer säkert att bli mer av detta i framtiden, designen gör bilmärket, inte det som finns under skalet.


Det är tvärtom.. Den nya mondeon är t.ex en mazda 6 , fords duratec motor är egentligen framtagen av mazda och yamaha. Jag tror duratec egentligen heter FE4 (är osäker på beteckningen)från början. Ford utvecklar inte så mycket eget mera utan tar det bästa från sina bolag, smart tycker jag.

Håller med om att jag skrev lite dumt, de använder likadana delar i båda märkena, så menade jag förstås. Ingen nackdel i det, men det tar ju tyvärr död på allt jap-euro-us tjats vilket kan vara ganska roligt på rätt platser och med rätt mäniskor.. ;)




det är sant som du säger det är väldigt mycket inavel i bilbranschen.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 30 Apr 2007, 15:07 
Offline
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Tue 08 Mar 2005, 21:38
Posts: 192
Kör: Hårt i kurvorna.
Japaner kan väl också vara okej...hon i minikjolen iaf. 8)

_________________
Z3TOR - Love it or leave it


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 02 May 2007, 07:16 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Thu 11 Jan 2007, 09:21
Posts: 2718
Location: Emkarby
Kör: Helst Kawasaki
kommer aldrig falla för vindögda kineser :D

_________________
David Boman
Crossektionen, 040 76 75 808


Kawasaki KXF 250


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 21 posts ]  Go to page 1, 2  Next

All times are UTC + 2 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group