Har kikat lite mer på Cessna-modeller och det är nog mer och mer en "look-a-like" än en Cessna. Men jösses va modeller det finns av de fyra jag hittade som liknade mest!!!
Vissa saker liknar inte alls. Men närmast är ändå:
- Cessna 172 Skyhawk och där finns ett gäng modeller: 172, 172A, 172B, 172C, 172D, 172E, 172F, 172G, 172H, 172I, 172J, 172K, 172L, 172M, 172N, 172P, 172Q, 172R, 172S, 172RG,och FR172J
- Cessna 182 Skylane och en massa modeller: 182, 182A, 182B, 182C, 182D, 182E, 182F, 182G, 182H, 182J, 182K, 182Q, 182R, 182S, 182T, R182, T182, T182T, TR182, T182JT-A, Robertson STOL 182
- Cessna 205/206/207 Super Skywagon, Skywagon, Super Skylane, Stationair: 205, 205A, 206, U206, P206, U206A, P206A, P206B, TU206A, TU206B, TP206A, TP206B, U206B, P206C, TP206C, P206D, TP206D, P206E, TP206E, U206C, TU206C, U206D, TU206D, U206E, TU206E, U206F, TU206F, U206G, TU206G, 206H, T206H, 207, T207, 207A, T207A
- 210 Centurion: 210, 210A, 210B, 210C, 210D, 210E, 210F, 210G, 210H, 210J, 210K, 210L, 210M, 210N, 210R, T210N, P210N, P210R, P-210
Det blir nog djuprengöring, reparation och i med motor samt elektronik... flyga!
Flyger den bra så får det bli nya planer efter det. Färgschemat är inte så vackert.
Flyget är knappast värt mycket, men den har ju sin charm och har ju några år på nacken och flyger säkert bra...
Under tanken finns en kammare, där låg det en massa bly!!! Så som vanligt är Cessnor väldigt baktunga.
Just det ja... gårdagens kvart gick åt att rengöra halva kroppen... och idag en kvart till.
Kvarter är bra!
Den är ju gammal, men färgen verkar hålla sig ändå under smutsen någorlunda bra.
Funderar hur jag ska göra med fönstren som är limmade med nåt brunt lim, inte vackert, kladdat runt fönstren.
Attachment:
IMG_2730.JPG [ 205.5 KiB | Viewed 12216 times ]