Senaste nyttPå kommande
31 julFilmeckerölinjen rallysprint
22 julResultatRallysprinten 2017
23 julResultatEckerölinjen Rallysprint 2016
Hem | Kalender | Evenemang | Klubbar | Forum | Galleri | Filmer | Länkar | Resultat | Arkiv | Kontakt | Torg | Om
It is currently Thu 19 Jun 2025, 19:43

All times are UTC + 2 hours




Post new topic Reply to topic  [ 30 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed 03 Nov 2004, 10:11 
Offline
Avancerad medlem

Joined: Tue 13 Jul 2004, 16:48
Posts: 179
Location: saltvik
men nackdelen med kopparpackning är juh att den också kan va svår att få helt tät, speciellt när motorn är kall. men lyckas man få den tät så då håller det

_________________
audi a4 1,8t quattro


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 03 Nov 2004, 17:50 
Offline
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 13:35
Posts: 162
hon behöver inte byta matts... ehm de där med täthet... kör man sugmotor är det ingen fara... kim's packning i sierran börja först läcka vid 1,3bar laddtryck så kör man sugmotor är det ingen fara... däremot så behöver man nog o-ringa blocket om man ska ha koppar packning och övertryck men annars är det ingen fara

_________________
yeye


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 03 Nov 2004, 18:13 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Mon 17 May 2004, 22:08
Posts: 2104
Location: Stockholm & Åland
Jag menade att hon behöver byta den efter som den redan läcker olja, och i mina ögon är det inte bra att en motor läcker olja. Jag menade inte att hon skulle byta till kopparpackning heller, det känns som ganska onödigt i hennes fall. o-ringa och kopparpackning var en nyhet, jag hade för mig att man gjorde antingen eller, inte både och... Nåväl, skall bli intressant att de hur det går för dig.

Kör kim med oringat och orginalpackning eller bara orginalpackning?

Vilken tjocklek är din nya kopparpackning? Samma som orginal eller tunnare?

_________________
//Matts Häggblom
BMW 325 - Till Salu


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 03 Nov 2004, 18:28 
Offline
Avancerad medlem

Joined: Tue 13 Jul 2004, 16:48
Posts: 179
Location: saltvik
säkert lättare att få den tät på en sugmotor. men man ska no va jävligt noga när man monterar den. använda rätt lim osv. annars kan det no läcka lite vid vattenkanaler o sånt.

sen kan man juh också o-ringa runt vattenkanaler. man sätter nån typ av gummiring där så får man juh de tätt

_________________
audi a4 1,8t quattro


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 03 Nov 2004, 18:46 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Mon 17 May 2004, 22:08
Posts: 2104
Location: Stockholm & Åland
Hmm, oringa runt vattenkanaler har jag aldrig tänkt på förrut. Men blir det inte för varmt för att gummi skall hålla? Måste man inte använda pianotråd där också? Det tror jag...

_________________
//Matts Häggblom
BMW 325 - Till Salu


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 03 Nov 2004, 18:52 
Offline
Avancerad medlem

Joined: Tue 13 Jul 2004, 16:48
Posts: 179
Location: saltvik
kan no kanske va så att det blir för varmt för gummi där men de kanske finns nå special gummiliknande grejs som håller eller så kanske det är pionotråd dom brukar använda där också.. har ingen erfarenhet av de, ha bara läst de nån stans

_________________
audi a4 1,8t quattro


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 03 Nov 2004, 22:37 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31703
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
När jag bytte insug på V8'an i Blazern så "O-ringade" jag runt bl.a.
kylkanalerna med ett special-lim som kom med packningen, just för
att få fast packningar och för "o-ringning". Piece of cake! Bara man
gjorde rent först och lät det torka lite innan man smetade dit
packningen. Funkar finfint! =)

(ork inte gå ner till garaget och leta efter namn... men mörkblått är
limmet iaf, finns på marknaden för jag såg det nånstans efteråt om
jag minns rätt).

/MickeM


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 03 Nov 2004, 23:51 
Offline
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Thu 08 Jul 2004, 00:38
Posts: 129
Location: In the garage...
det vill jag veta vad var...då jag högst troligt ska o-ringa blocket mitt :)
Ut o damm av garage hyllorna nu o leta namn ;) :lol:

_________________
//Lotus Omega NR:594 `Pure Adrenalin In A Nice Shape` =)

//Mazda 929 2.0i 8v Tic ,MS2,T3/T4,40mm WG,under utveckling =)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 04 Nov 2004, 08:39 
Offline
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 13:35
Posts: 162
det heter högst antagligen Hylomar Universal Blue Gasket and jointing compound har en flaska här på jobbet vi använt tidigare i samband med koppar packningar till topparflaskan är silvrig men fråga mej int var ja köpt den? för de komemrj a int ihåg B)

_________________
yeye


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 07 Nov 2004, 16:22 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31703
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Würth DP 300 (liten tub som jag har för mig att kom med packningarna)
eller Würth Silicon 343 som jag använt till ventilkåpstätning. Och det
funkar myyycket bättre än värdelösa korkpackningar. För nu har jag inte
bytt packning på 5-6 år.. förr varje år nästan för korkpackningarna
vittrade sönder eller tålde inte hettan från grenrören.

Det som håller längst måste ju vara bäst... eller hur? =)


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 30 posts ]  Go to page Previous  1, 2

All times are UTC + 2 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group