Byggs om...Denna var ju flygklar! Återstod bara pyttelite PID-ändringar för att få den stabil vid fullgaspådrag från hovrande.
Men, jag köpte för länge sedan en bättre 2-axlig borstlös gimbal för GoPro 3-4 som jag tänkte montera.
Provkörde nyss gimbaln och den fungerade riktigt bra!
Nu när jag skruvade isär Discon kom jag på att jag skulle byta ut videolänken också. Och nu när jag ändå
har den isärplockad så lockar det att byta ut controllern också, en DJI Naza-M Lite med GPS och LED/PM.
Detta eftersom jag försöker fokusera på APM/Pixhawk. Annars får den vara kvar, beror på om nån vill ha den.
Discon är ju dessvärre gjord för Naza så det kan bli trångt med en APM.
Jag har ju också förbättrat mina multicopter-byggprinciper enormt sedan jag byggde denna så jag lär väl förbättra.
Funderar på montera Crossfire i den också, men jag vet inte om jag behöver det. Tror jag sätter det i en vinge istället.
Är ju en "vanlig" film-quad.
Jag blev också att fundera på flygtiden. Jag har flugit 8 min med 4S 4000 och nu blir den lite tyngre med gimbal i nosen.
Å andra sidan är en GoPro 4 lättare än en GoPro 1. Och videolänken jag använt är tung i jämförelse med en nyare jag
tänkte byta till. Men en större ack får inte rum baktill mellan plattorna. Jag tror det finns GensAce 4S 5500 som är långa
och lika smala, men de är inte lätta få tag på idag antar jag. Så det blir korta film-missions. =)
Om jag behåller Nazan så ska jag bara bygga ett fäste för gimbaln, montera styrplattan ovanpå, fundera ut vad jag gör
med FPV-kameran som "kan" bli lite skymd av GoPron. Och montera annan videolänk förstås, vad det nu blir...
Ombygget är iaf igång och jag hoppas den blir flygklar inom "kort". Den blir en bra "filma från luften"-copter på Djäkenfältet.
Attachment:
IMG_2475.JPG [ 330.21 KiB | Viewed 6702 times ]