Intressekoll på min Subaru.
Subaru impreza gt -00 Fyrhjulsdriven
2.0 turbo 218hk
178tkm
Besiktad april 2013
Sommar däck på 17" OZ fälgar, Vinterdäck på 16" orginal fälg, bra mönster.
Servad regelbundet på märkesverkstad.
Väl dokumenterad Service bok.
Ac,taklucka
Fjärrstyrt central lås, larm
Turbo tryck i A-stolpe samt knock link.
Motorhuven är i kolfiber,
orginal huv fås med.
Pioneer usb huvudenhet samt 6x9 i hatthyllan.
Framskivor samt belägg bytta förra sommaren.
Har stått inne under vintern.
Bakskivor samt belägg bytta i april 2013.
Nytt batteri, lambdasond bytt april 2013.
Register nummer: ÅLK 901
Tråkigheter:
lodrät spricka i halva framrutan på passagerarsidan (märks ej av föraren).
Annars skall bilen vara i bra skick!
wenazen på garaget.org för fler bilder.
Pris 8500€
Epost:
jonas@mkab.comTel: 04573428755
Historik om bilen:Första ägaren heter Henrik Jansen och bor/bodde i Stockholm. Han hade bilen som bruksbil 00-03 och körde ca 10 000 mil med den. Andra ägaren heter Mikael Demander och bor i Väja utanför Kramfors i Norrland.
Han hade bilen som andrabil av rent intresse för bilmodellen. Stod i varmgarage under hans ägo. Mikael är den som har gjort det mesta med bilen som vinge, huv, avgassystem, knocklink, dawes device mm. Han har också bytt koppling. Båda ägarna var över 30 och medlemmar i subaru imprezaklubben.
Tredje ägaren heter Pontus Rygh
Han köpte bilen i juli 2009 när den gått ca 14 000 mil, pendlade med bilen ifrån Mariestad och jobbet i skövde, sålde bilen pga lägenhetsköp. Det enda han gjort med den förutom service är byte av bakljus samt katalysatorn.
Orginal bakljus finns kvar!
Det första jag gjorde när jag tog in bilen var att lämna in den på oljeservice och allmän koll. De tyckte bilen var fin men den hade rostskador bak.
Detta lämnade jag in bilen på Ålands bil och plåt för, de lagade nya inre och ytter skärmar, kostade mycket men blev bra gjort! Sedan har jag underhållit bilen med byte av oljor, remmar, bromsskivor etc så pedantiskt jag kunnat.