Nu är man hemkommen efter en trots en tråkig avslutning, kanonhelg på PPF-meet uppe på Tallhed raceway!
Bilen har gått som tåget under helgen, med 6 av totalt 8 repor under mitt gamla personbästa
1a: 8,69 258,79km/h
2a: 11.30 avsläpp efter en riktigt elak sladd på trean p.ga sand från föregående bil på banan
3: 8.60 256,23km/h
4e: 8,79 262,35km/h
Sen åkte vi ner till Kaptens motor i orsa och fälgade på nya bakdäck då dom gamla inte bettade i något alls, sen började de hända grejjer!
5e: 8,43 266,12km/h
6e: 8,41 267,44km/h
7e: 8,39 270,39km/h
8e: 8,35 269,21km/h
Bästa tid på 201m var 5,43 och bästa 218,26km/h. 1,354 i 60fot på den bästa repan (8,35) Skulle de gå att putsa ner det lite skulle de hända grejjer!
Vi har ställt på trycket allt va det går nu, den vägrar ladda mer än lite drygt 2.6bar med en laddpeak upp mot 2.9bar när man växlar till fyran så den går ner i varv, men sjunker direkt ner sen till 2.6
Insugstempen drar iväg över 80gr ute på fyran, ett tecken på att turbon är tvärbottnad. Upptäckte även att uppe på dom temperaturerna backar styrsystemet av 5gr tändning för att rädda motorn när Ärtan började rota lite i sprutet
Tyvärr hände något med motorn under sista repan, när jag vek av in på återliningen gick den endast på 4cyl, och när vi sedan skruvade ur stiften å kollade hade vi vatten på ettans kolv. Med en j***a tur e de bara orginalpackningen som gått, men tur har man sällan så antagligen har blocket lämnat in. Ska lyfta toppen imorrn!
Ska försöka få upp lite filmer och bilder här också så fort kan.