Flugen idag!Flög 7e och 8e acken, nånsin. Inte många ackar per år det.

Väldigt blåsigt idag, men den går ändå som på räls.
- Det är bara vid landning man märker att det är ett lätt EPO-flyg. Landningarna i sig är en utmaning med dessa flyg med kort hjulbas och vad-det-nu-är-som-gör att de studsar så förb----t med nosen vid landningar. Tvärt noshjulet tar i marken eller nån tuva så flyger nosen upp i vädret. Och när man inte har tillräckligt hög flyghastighet vid landning så ramlar ju nosen ner igen, och studsar ännu värre, tills studsarna tar livet av flyget eller tills det stannar av farten, helt hopplöst. Antingen flyger jag för fort vid landningar eller så är det nåt annat, måste ta reda på och lära mig. Framhjulets ena landställsluckor gick av, men det går att fixa, annars var det bara att haka i och flyga igen. Fjädern försvann som håller upp luckan lite bättre, bara sätta i en annan.
- Rollar lite väl kvickt fortfarande fast jag ställde ner utslaget före.
- Vänster landställ fälldes ut när jag förberedde flyget på bordet, men det fälldes inte in under flygning, visade sig glappa i kontakten mellan vänster vinge och kropp, måste fixa.
Annars... flyger fint! Jag borde flyga många ackar så jag vänjer mig med flyget. Men men, så mycket som ska flygas. För flög jag 3 minuter medans jag körde in ackarna, nu kan man nog flyga 4 minuter. Dock inte med fullgas hela tiden förstås.
Attachment:
IMG_4886.JPG [ 245.86 KiB | Viewed 1084 times ]