Då var X-1 helt flygklar! Vilket pyssel. Man borde inte hålla på med smågrejer, de tar längre att fixa på än större.
Att måka in allt i ett flyg är inte svårt. Det är när man ska börja tänka på CG, kylning och
störningar som man kan bli knäpp för mindre. Videosändarens antenn sticker rakt upp och
RC-mottagarens antenner ligger under flyget i horisontalplanet i 90 graders vinkel mot
varandra, borde funka bäst.
Problemen som tex det jag stötte på idag:
1. Glapp i videolänken.. Whyy? Se bild nedan. Bytte kabel av förekommen anledning.
2. Hm, den varma videosändaren hamnade PÅ RC-mottagaren, flyttade mottagaren en bit längre ner i kroppen och isolerade den med depron
3. Väntas nu, videosändaren nära RC-mottagaren = störningar? Nee? Jo, det knorrar i servona på ett nytt sätt... ändrade om lite och alutejpade, done!
4. Videosändaren blir varm nämnde jag. Den som är inpackad!! Nå, fixade lite spår för kylning och skapade en spalt som gör att luften drar sig längs med och över videosändaren och ut.
5. Ack och annat blir varmt. Finns ju hål där fram som släpper in... nej väntas nu, jag beställde fel kamera så den stoppar allt flöde!! Fixade större lufthål.
6. CG måste ju bli rätt också... och det kan den bli, för CG är ställbar eftersom videosändaren är flyttbar i längsled. Ha!
Men, jag blev nöjd med resultatet. Vingen ser bra ut och inget onödigt som sticker ut.
Samt så blev bilden riktigt bra. Jag ska i alla fall göra en range check med videosändning FÖRE jag flyger.
Vikten blev 358 gram (250 utan ack). Den ska väga 270 flygklar. Då kan man undra va sjutton de har för grejer eftersom jag har samtliga grejer lättare än det dom rekommenderat, men men, HobbyKing har noll koll som vanligt. Eller så menar de vikt utan ack...
Denna ska flygas nästa gång det bär av till Djäken. OM videosändarnen inte stör ut RC helt...
Attachment:
IMG_1812.JPG [ 58.82 KiB | Viewed 11867 times ]
Attachment:
IMG_1813.JPG [ 53.67 KiB | Viewed 11867 times ]
Attachment:
IMG_1819.JPG [ 84.96 KiB | Viewed 11867 times ]
Attachment:
IMG_1816.JPG [ 58.31 KiB | Viewed 11867 times ]
Attachment:
IMG_1815.JPG [ 77.38 KiB | Viewed 11867 times ]
Attachment:
IMG_1817.JPG [ 70.82 KiB | Viewed 11867 times ]