Har använt denna två ggr nu för att få lite koll på själva processen från början till slut.
Som tex förberedelser, rengöringsmedelkoncentration, temperatur, effekt, körtid, fixande efteråt osv.
Är OS Max 46FX-motordelar jag testar med.
Skulle säga att det nog funkar rätt bra, ska nog testa mer och se vad som är bättre.
Är mer rengöringsmedel bättre än tid eller temperatur osv.
Vad gäller aluminiumdelarna så blir det bra, återstår lite oxid efteråt som jag funderar på hur man ska få bort (kemiskt eller mekaniskt).
Sen olja in med nån lämplig olja som skydd så rena aluminiumet inte oxiderar direkt.
Stålytor blir ju rostiga och sånt biter det inte lika bra på, men det är bara ytrost så det går få bort det med.
Ska testa lite mer, sen lägga upp lite bilder och hur jag gjort.
Försöker alltså få tex en glödstiftsmotor att bli fin med så enkla medel som möjligt.
Skriver en egen manual så man slipper missa nåt eller uppfinna hjulet igen om det blir långt emellan.
Måste byta lager på motorn, det stora glappar.