Sådär ja. Då var man och pratade med han en liten stund efter 4 idag då....
När vi kom in så hade han slängt fram 40€ på disken å sa att han kompenserade på det sättet, och att det tyvärr var allt han kunde göra........! Tack de va ju väldigt snällt av dig, tänkte vi och tog inte pengarna. Vi hade innan kollat upp på nätet vad fälgarna kostar i dagsläget, och det är 2075kr styck från bythjul.com. Så 40€ i kompensation för förstörda fälgar som kostar över 8000kr?? Njae...... Okej man kan väl inte riktigt tänka rakt av så, men ni förstår principen.
Dessutom visste han inte vad Toora var för märke ens, sa han igår! Han hade aldrig hört talas om det! Och han som sa att han hade hållit på med fälgar å däck i 25 år!?!? Vi sa att det var ett kvalitetsmärke i samma stil som OZ-racing, vilket det är, som han är återförsäljare av, och att mina fälgar kostade 2000kr styck. Det sa han att inte stämde.......!? Okej!? Kunde han det märket nu mitt i allt då och vad dom kostade? Men han hade inget internet så vi kunde inte visa det för honom.
Så sen fick jag hjälp av min kompis å prata eftersom han är lite bättre på det än vad jag är. Så han sa att: "Det finns 2 alternativ! Det första är att du ersätter skadorna på fälgarna eller så går vi till konsumentombudsmannen plus att du kommer att få ett samtal från tidningen imorron!"
Sen frågade han mig om jag hade kvitto på fälgarna när dom var köpta. Och jag sa att jag kan få fram kvittot från när dom är köpta nya från affären! Å då sa han att han skulle köpa nya fälgar åt mig om jag kom in med kvittot till han.
Nu är min fråga! Vad ska han med kvittot till?? Det kan ju inte han behöva! Försöker han lura mig, och vill betala mig den summan som står på kvittot eller? Det spelar väl ingen roll vad jag har betalat för grejerna!? Han ska ändå ersätta med likadana grejer som han har förstört!? Lät lite skumt tyckte jag sen efteråt när han ville ha kvitto...kom inte på det medans vi var där. Vad tror ni?
Ska prata med konsumentombudsmannen på måndag, eftersom han/hon hade semester just denna vecka, och höra riktigt vad det är som gäller!
Quote:
Han som gjort det där verkar nog vara lite sämst.
Haha!

Bästa citatet jag hört på länge!

Quote:
Anlitade samma företag då jag skulle flytta över däck från 17"are. Efter ett par timmar började det skaka i ratten så jag stannade och såg att alla 4 hjul höll på att lossna.
Bäst att kolla att alla däck sitter fast då hör jag! Får passa på att kika att det är rätt rotationshåll på alla oxå!

Quote:
ojojoj såg inge vidare ut de där... jag skulle vara duktigt tokig på han... men som en sa här tyvärr så e de ju känt att han inte e lätt att ha å göra med... hoppas verkligen att de löser sig för dig
Nej det gjorde ju inte det!

Jag vart ju ledsen jag! Här har man varit så försiktigt med dom och inte gjort en repa på dom och så händer det här!!!
Jaja, får se vad det blir med kvitton hit och dit nu. Jag tror inte ja tänker lämna in dem åt han, han kan ju inte behöva dom till nåt! Får se vad ombudsmannen har att säga på måndag efter semestern bara! Jag hoppas iaf att det löser sig på ett vettigt sätt!
Fortsättning följer!
//Sebastian Englund