Det finns en hel uppsjö av grejer när det gäller att polera, alla säger olika, det har ju med att göra vad var och en är vana med att arbeta med och vilka medel som passar till ens arbetssätt.
Men jag kan nog varmt rekomendera meguairs eller sonax som polermedel, för jag antar att du inte vill ha en massa flaskor som kostar 50€/st om du skall polera din bil typ 1-2 gånger i året.
Jag skulle nog rekomendera ett polermedel som har polreande effekt samt en del vaxande, typ Meguairs Speed Glaze av någon variant, eller Sonax motsvarande. Själv kör jag med 3M:s produkter som fungerar kanonbra för mina behov samt så kör jag ett riktigt lackskydd på som ett sorts vax efteråt.
Tänk också på att trissan som du använder till poleringen har en stor inverkan, Tex, lamullstrissa som avverkar mycket, men tål mera värme än tex skumtrissor, men med lamull så blir det en hel del polerrosor efteråt.
Jag kör 3 olika poleringar när jag polerar, med olika grova trissor, lamull i vissa enstaka fall! Och olika starka medel så att säga, för att jobba upp en supernajs finish
Men kom ihåg om du använder Meguairs produkter skall du vara ytterst noga med att tejpa alla svarta plastlister då deras polermedel innehåller en hel del krita som man bränner in i plasten om man råkar yla över dem med polermaskinen, bara som ett litet tips.
Men som sagt, alla människor har olika arbetssätt och metoder så bara att en grej funkar super för en, så e det inga garantier att det funkar alls för en själv och arbetssätt.
Jag hoppas att du blivit lite klokare av vad jag skrivit, och jag önskar lycka till och hoppas på ett riktigt fint slutresultat.