Torsdag 17 juni 2010
"Trubbel-day"Mr X: QQ Yak
Kamikaze: Calmato Sports
Glidaren: Quest 50 som bara kördes på marken pga motorproblem
Sami: Flög Edge 540 två ackar, hade med Twist 60 men vingen till den blev hemma hos Glidaren
Ja...det började väl med att jag frågade Glidaren om han sku och flyga: Va? Näej.. När? Var? Vad? Vem? Okej!
Han kom och hämtade mig och det bar av hem till honom där vi åt lite middag och sedan lastade ur mina grejor ur bilen och lastade i dom igen för att bättre få plats med hans grejor
Har vi allt nu? Jo! Då åker vi.
När vi satt oss i bilen och börjat köra iväg några meter frågade Glidaren: Vi har väl allt nu? Flyg, vingar, starter, glödare...
-Sändaren! fyllde jag i. -Ja justdeja, fan, sa glidaren och så backade vi tillbaka. Sen körde vi lyckligt ovetande om vilken viktig sak vi glömt kvar, lutandes mot garageväggen, fullt synlig. Det visade sig ganska snabbt vad det var när vi kom till fältet och jag skulle börja skruva ihop Twisten....VINGEN!?!? Den är inte i bilen!! Den är hemma hos Glidaren!
Det var ju bara det som fattades efter allt tidigare krångel med vingskruvar, "vingpinnarna" man sticker in i flyget där framme, drevras i sidoroderservot som byttes ut på fältet och allt annat som bara ville jävlas.
Jag flög knappt två ackar med Edgen som det egentligen blåste lite för mycket för och Glidaren stod och undrade varför i h*****e hans OS 55 gick så j***a varm, medan Mr X och Kamikaze flög med sina flyg... Efter några timmar kom Glidaren fram till att en kon som han plockat ur ljuddämparen för att få ut mera effekt gjorde den nyttan att den gjorde motståndet i ljuddämparen större så att trycket till tanken blev större så att det kom tillräckligt med bränsle till motorn när den gick på högre varv. Den fick inte tillräckligt med bränsle som kylde på högvarv och därför gick den så het att det bara ångade om den.
Slut på den alldeles för långa rapporten