Kör en liten uppdatering igen.
Var och råkade handla upp mig på en soppapump å regulator till bilen, kommer tyvärr lär den väl vara i minsta laget pumpen, men jag tänker förbereda för att snabbt kunna montera en pump till om det behövs

Har oxå renoverat växellådan i vinter då den gått hela sommarn med två riktigt dåliga lager ett av dom skuret tillochmed, utan att ha vetat om det. Men nu ska den va i skick igen! Har byggt ny sprängkåpa till den i 6mm stål, då slipper jag ha sprängmatta/sprängskydd runt den som jag måsta ha med alukåpan jag hade förut.
Har bytt växelspaksknopp oxå till en pistolgrip-spak och lagat om spärren till spakstället med ett cykelbroms-handtag

Blev bra som fan!
Så ser den ut inuti. Ska blästras å målas till bara. Flänsen mot motorn är en KL-racing adapterplatta från början

Var tvungen att bygga ett nytt motorfäste för att få rum med torrsumpspumpen, var helt omöjligt annars. Fult som fan men det funkar!

Nytt generatorfäste blev de oxå

Nya fina nippor till torrsumpspumpen

Mycket slang blir det! Dessa är bara till oljesystemet. Sen kommer det lite till till soppan å de

Svetsat lite till på tråget oxå, nu tror jag fan de får va klart, har lessnat på det nu. Blev skilda fack i botten för suganslutningarna å tanken med flatjärnen är att dom ska styra ner en del av oljan veven kastar runt ner i tråget

Lite prylar som är färdiga å väntar på montering

Fan va fint grenröret blev med lite avgasbandage på!

Fan vad jag Är Sugen på att börja plocka ihop bilen nu!!!
Ikväll har jag justerat in det sista ventilspelet på insugssidan, fick mina nya mekaniska lyftare här för nån dag sen så. Imorrn ska jag ta tag i avgassidan. Väntar på att jag ska få hem vevaxeln igen som jag skickat iväg på balansering tillsammans med stakar å en kolv ner till kalmar till PatrikGTM, samma kille som portat min topp. Så bara den är klar ska jag börja smälla ihop motorn, men det tar nog nån vecka innan den är hemma igen. Så jag håller på och jobbar undan allt tråkigt s*** som jag dragit på hela vintern tills den kommer.