MickeM wrote:
MTA-4an hade en 8.2 cc motor (tror jag det var). Den har 4.6 som standard tror jag.
Mad Forcen hade en 3.5 eller 4.6, minns inte om det var original eller inte i den. .21 tror jag är orignal, det är väl 3.5?!
MTAn är nog bra mycket brutalare bil.
Mer välbyggd och mycket bättre väghållning.
Men dyra delar, fråga JS, han körde in i väggar och betongfundament eller va det var, det höll den inte för.
Har länge varit sugen på den nya MTA-4 med lite nytt godis på
STÖRRE, STARKARE och SNABBARE MONSTERTRUCK! Levereras förmonterad med PRO-50 motor (8,19cc) och installerad 3-kanals rattradio. Trucken är utrustad med 2-stegs växellåda med hög och lågväxel samt back! De enormt stora hjulen ger maximal framkomlighet.
Varför kompromissa!? Med MTA-4 S50 får Du ”allt” och lite till!
Data
Längd: 615mm
Höjd: 273mm
Bredd: 438mm
Hjulbas: 368mm
Frigång max utfjädrad: 108mm
Vikt (RTR): 6200gram
Hjul diameter: 174mm
Motor: .50 motor (8,19cc) med bakutblås (PRO-50BK) med startsystem avsett för startaxel (Hex-start).
Chassi: One-Piece aluminium profil för maximal vridstyvhet.
Transmission: 2-stegs växellåda med låg och högväxel samt backfunktion (styrs med radions 3:e kanal!)
Broms: Effektiv skivbroms
Drivaxlar: CVA drivaxlar tillverkade av stål
Stötdämpare: 8st oljestötdämpare
Kick-up fram: 9°
Bränslesystem: stor tank för lång körtid.
Bränslesystemet är också utrustat med pump för enklare start av motorn.
Karossfäste: Easy-open innebär att karossen kan öppnas utan att några karossklips tas bort.
Radio: 3-kanals rattradio med extra starkt styrservo. Sändaren är även utrustad med styrutslagsbegränsning samt separat ändlägesjustering för gas respektive bromsKaross: Lackerad och dekalerad kaross
Elstarter (QD Start2) ingår för att starta motorn!
För att klara den brutala kraften från PRO-50BK motorn är MTA-4 S50 utrustad med
- Ståldrev i 2-stegs växellådan
- Drivaxlar tillverkade av stål
- Huvuddrev tillverkade av stål
- 23mm sexkant för fälgmontering