Flygning på Djäkenfältet Fredag 29 maj
Djäkenfältet bjöd på strålande sol och fina flyg förhållanden
Kvällen inleddes med att fältet klipptes

Som Ni ser så var arbetsfördelningen lite varierande;
Piloter
Atte
Hade smärre problem med elektroniken med nödlandning som följd. Metanolaren flög dock fint.
Ja, hur gick det? Vilka var flygen?
Atte wrote:
Jag flög

en kort runda med AJN Sporten men sen tappade jag kontakten (misstänker att Lipo;n är sjuk) så det blev nosen före ned i åkern...bara propeller gick av.
Även Zoro;n var i luften en stund med det kan man inte kalla flygning

hade bytt till två celler Lipo men tänkte inte på att den är mycket lättare än en 3 cellers

en baktung depron var mer än jag klarar av
JS
JS hade en sorglig kväll
September Furyn krashade efter 30 meter flygning pga en okontrollerad roll. Allt är på film så vi väntar på teknisk undersökning av planet och analys av filmen. Skadorna var som
tur var inte så stora som det ser ut på bilden .... men några timmar limma blir det nog.
Före;
Efter;
Sedan agerade JS assisterande intruktör.
Glidaren
Agerade instruktör för Aurora. Tillsammans med JS så fixades en lärar/elev konfigurering med
två Futaba 7C.
Aurora
Flög några laddningar med sin Kyosho Minium Citabria. Sedan flög hon metanol flyg (Carita/ AT-40) för
först gången
Kul

men ansträngande för både lärare och elev. Två flygningar blev det. Båda gångerna blev det landning med soppatorsk
MickeM
Kom sent men han hann flyga lite el innan proppen lossa. Vad hände?
Tre-fyra besökare - alla väldigt intresserade. Vi kommer nog att få se de alla flyga - tids nog.