<!--QuoteBegin-Lassel+28 Apr 2006, 14:01 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>
QUOTE (Lassel @ 28 Apr 2006, 14:01 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> <!--QuoteBegin-NismoRobba+28 Apr 2006, 08:00 --></div><table border='0' align='center' width='95%' cellpadding='3' cellspacing='1'><tr><td>
QUOTE (NismoRobba @ 28 Apr 2006, 08:00 )</td></tr><tr><td id='QUOTE'><!--QuoteEBegin--> kom gärna med förslag om hur jag kan förbättra ljudbilden mer (Kanske du skulle behövt höra allt in real först då )
//Robba [/quote]
Jadå visst kan jag komma med förslag hur det generellt sätt brukar låta bra. Men för att få ut det bästa så behöver man trixa en hel del. Kan ge några goda råd
1. Har man huvudenhet som saknar tidskompensation så skall diskant och mellanregister placeras så nära varandra som möjligt
2. Flyttar man de ifrån varandra så hellre så långt bort varandra som möjligt än ganska nära
3. Man kan leka mycket med vinkligen på diskanten så kan man få bort det påträngande "s:et"
När ja hade mina i a-stolparna så fick ja bättre ljud när de var mera vinklade mot varandra än direckt mot lyssningspossitionen.
Förövrigt så är jag proffs eller expert men det är mina slutsatser så här långt. + att melanregistret skall man montera stumt!
Lasse [/quote]
Okej Lasse låter instressant!
Kanske man skulle labba lite med vinklingen av dem i och med att om jag skall flytta dem blir jag tvungen att fixa nya dörr sidor.
"montera mellanregistrena stumt"
där har jag lite jobb att göra då jag bara hade vanlig spånskiva hemma då jag lade in mina 6.5" i dörrarna som nu tagit åt sig av fukt och blivigt porösa så högtalarna sitter inte riktigt distinkt nu.
Till Alla: Nu borde alla bilder på hemsidan fungera och nya bilder kommer efter/under denna helg.
//Robba