Senaste nyttPå kommande
31 julFilmeckerölinjen rallysprint
22 julResultatRallysprinten 2017
23 julResultatEckerölinjen Rallysprint 2016
Hem | Kalender | Evenemang | Klubbar | Forum | Galleri | Filmer | Länkar | Resultat | Arkiv | Kontakt | Torg | Om
It is currently Thu 19 Jun 2025, 15:24

All times are UTC + 2 hours




Post new topic Reply to topic  [ 1450 posts ]  Go to page Previous  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 73  Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Wed 16 Apr 2008, 21:57 
Offline
Avancerad medlem
User avatar

Joined: Sat 10 Mar 2007, 03:25
Posts: 170
Location: Hammarland
nå du har väl ändå 3-4 huvar liggandes, så lacka en vit nu så kör du me den, sen börjar du ta fram egen plugg när du känner att du får lite tid över ( :roll: som om de skulle inträffa) som du gjuter av i 4-5 ex så säljer du bort de som du int använder själv ;) (sen har väl rexarna plåt lika tjock som aluminumfolie så viktvinsten e ju int samma som en jänk direkt...)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 16 Apr 2008, 22:05 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Thu 11 Jan 2007, 09:21
Posts: 2718
Location: Emkarby
Kör: Helst Kawasaki
det kan ju funka som du nämnde : )

jo, jag tänkte också att plåten är tunn på honda så att den kan inte väga mycket men fanimej vad den väger :O
trodde den skulle vara lättare än den var, så några kg vinner man absolut..

blev ju faktiskt lite frestad att fara och handla lite material nu :roll:

_________________
David Boman
Crossektionen, 040 76 75 808


Kawasaki KXF 250


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 16 Apr 2008, 22:07 
Offline
Medlem
User avatar

Joined: Sat 13 Jan 2007, 17:30
Posts: 66
Location: Mariehamn
Kör: BMW 528
Du vet ju vad jag tycker :wink: Kolfiber sku va porr på hög nivå! Men du sku ju kunna göra som hakkapelitta säger å prova lacka den du har vit, så ser du ju hur det blir att se ut.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 16 Apr 2008, 22:11 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Thu 11 Jan 2007, 09:21
Posts: 2718
Location: Emkarby
Kör: Helst Kawasaki
sami wrote:
Du vet ju vad jag tycker :wink: Kolfiber sku va porr på hög nivå! Men du sku ju kunna göra som hakkapelitta säger å prova lacka den du har vit, så ser du ju hur det blir att se ut.

jo, kolfiber sku va nice! men du vet ju hur det är om det vi pratade om igår :D haha!

jag ska ta och fundera på det här tills helgen..
fick några förslag nu så nu blir det att fundera : )

_________________
David Boman
Crossektionen, 040 76 75 808


Kawasaki KXF 250


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 23 Apr 2008, 20:58 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Thu 11 Jan 2007, 09:21
Posts: 2718
Location: Emkarby
Kör: Helst Kawasaki
Nu har jag några bilder så ni inte tror att jag inte gör nånting på dagarna :P
Men karossen är så gott som klar nu, så nu väntar jag för fullt på delar till motorn från alla håll och kanter så jag kan föra in den och få ihop bottnen!

Såhär ser det ut nu iaf i väntan på delar:

Image
Image
Image
Image

_________________
David Boman
Crossektionen, 040 76 75 808


Kawasaki KXF 250


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 23 Apr 2008, 21:01 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Thu 17 May 2007, 12:11
Posts: 851
Location: Förorten
Kör: mini
åh ser fin ut med Ic´n :) Fästerna ser rätt så kalasiga ut :shock: måste komma ut och kolla ngn dag :P haha och du! jag kanske har goda nyheter imorn :lol:

_________________
Min kluvna personlighet är något som inte jag har att göra med.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 23 Apr 2008, 21:04 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Thu 11 Jan 2007, 09:21
Posts: 2718
Location: Emkarby
Kör: Helst Kawasaki
Gozze wrote:
åh ser fin ut med Ic´n :) Fästerna ser rätt så kalasiga ut :shock: måste komma ut och kolla ngn dag :P haha och du! jag kanske har goda nyheter imorn :lol:

:):)

fästena blev sådär. de är inte riktigt klara ännu =)
behövs lite finslip på dem bara!

oh! fan vad nice :D hör av dig så fort du vet. jag skriver dokumentation till car pc projektet imorn så kan behöva lite omväxling ;)

_________________
David Boman
Crossektionen, 040 76 75 808


Kawasaki KXF 250


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 23 Apr 2008, 22:30 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Mon 17 May 2004, 22:08
Posts: 2104
Location: Stockholm & Åland
Du borde nog skaffa flerkolvsok till bromsarna... Dom är sååå mycket sexigare än enkolvsoken du har nu. ;)

_________________
//Matts Häggblom
BMW 325 - Till Salu


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 23 Apr 2008, 22:35 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Thu 11 Jan 2007, 09:21
Posts: 2718
Location: Emkarby
Kör: Helst Kawasaki
BlaaBMW wrote:
Du borde nog skaffa flerkolvsok till bromsarna... Dom är sååå mycket sexigare än enkolvsoken du har nu. ;)

Den dagen jag lägger på en 400-600kg extra på bilen ska jag göra det :D
Före det kommer det inte behövas värre än de jag har nu. En bil på 900kg och nya 262mm slitzade och ventilerade bromsar, med nyrenoverade ok ska räcka ;)

Iaf gör det det för de andra :roll:

Men visst, inte ska jag säga aldrig ;)
Kommer mycket gott i sommar ännu!

_________________
David Boman
Crossektionen, 040 76 75 808


Kawasaki KXF 250


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 23 Apr 2008, 22:47 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Mon 17 May 2004, 22:08
Posts: 2104
Location: Stockholm & Åland
Meh! Du fattar ju inte! Det är stor skillnad på "räcka" och "sexigt" ju! >_<

Men jo, det räcker nog för den mesta körning. Vad har du för belägg nu då?

_________________
//Matts Häggblom
BMW 325 - Till Salu


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 24 Apr 2008, 07:05 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Thu 04 May 2006, 18:00
Posts: 257
Location: Mariehamn
Större bromsar är alltid bra!

Dom är nog ganska under dimensionerade om du tänker köra med turbo....

Om du tänker efter att mina bakbromsar är lika stora som dina frambromsar...

Och jag skulle vilja ha ännu större bromsar på min bil....

Du hade ju iaf kunnat kört med Prelude bromsar, så hade det ju varit lite på den säkrare sidan :wink:

Bromsar verkar vara det område dom flesta är lite dumsnåla på när det gäller att bygga värsting bilar.

Min filosofi är att ha mera hk i bromsarna än i maskinen...

Bara som ett tips David, absolut inget gnäll :)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 24 Apr 2008, 07:22 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Thu 11 Jan 2007, 09:21
Posts: 2718
Location: Emkarby
Kör: Helst Kawasaki
BlaaBMW wrote:
Meh! Du fattar ju inte! Det är stor skillnad på "räcka" och "sexigt" ju! >_<

Men jo, det räcker nog för den mesta körning. Vad har du för belägg nu då?

okej, en liten poäng har du ;)
jag har Honda orginal belägg bak med skivor. sen fram är det ett par belägg som jag plockade med slitzade skivorna ja köpte.. det är ungefär samma belägg som redstuffs. men nu kommer jag ju inte ihåg va de hette förstås :evil:


Quote:
RayMysterio
InläggPostat: tor 24 apr 2008 07:05 Rubrik:
Större bromsar är alltid bra!

Dom är nog ganska under dimensionerade om du tänker köra med turbo....

Om du tänker efter att mina bakbromsar är lika stora som dina frambromsar...

Och jag skulle vilja ha ännu större bromsar på min bil....

Du hade ju iaf kunnat kört med Prelude bromsar, så hade det ju varit lite på den säkrare sidan Wink

Bromsar verkar vara det område dom flesta är lite dumsnåla på när det gäller att bygga värsting bilar.

Min filosofi är att ha mera hk i bromsarna än i maskinen...

Bara som ett tips David, absolut inget gnäll Smile


jo, det du säger stämmer helt klart! =)
jag var jäkligt nära att lägga på MG ok och skivor i höstas. men sen så blev det inte av iaf eftersom mina VT spindlar som jag ville ha blev sålda och hittade därefter inte flera så dog planen helt för mig.

men pratade mycket om det här med några riktiga honda fantaster och de sade iaf att orginal räcker långt.. så jag litar på dem ;)
tror nog det räcker till att börja med. men sen när de här skivorna och beläggen börjar bli dåliga så blir det nog en MG specs på bromsarna! helt klart : )

bra att ni kmr med tips..
alltid uppskattat =)

_________________
David Boman
Crossektionen, 040 76 75 808


Kawasaki KXF 250


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 24 Apr 2008, 08:29 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Sun 24 Oct 2004, 12:36
Posts: 320
[quote="BuuMi"]det är ungefär samma belägg som redstuffs. men nu kommer jag ju inte ihåg va de hette förstås :evil:
quote]

redstuff suger *** kan jag sæga, ferrodo dær har du prylar som funkar.

som RayMysterio sæger.....

hellre fler hk i bromsarna æn i motorn. ær inget kul att åka en snabb bil utan bra bromsar.

_________________
Det finns många som sæger att de har fina bilar, men det finns endast en riktig bil och det ær en volvo med beteckningen R


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 24 Apr 2008, 10:42 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Thu 11 Jan 2007, 09:21
Posts: 2718
Location: Emkarby
Kör: Helst Kawasaki
TBV Thomas wrote:
BuuMi wrote:
det är ungefär samma belägg som redstuffs. men nu kommer jag ju inte ihåg va de hette förstås :evil:
quote]

redstuff suger *** kan jag sæga, ferrodo dær har du prylar som funkar.

som RayMysterio sæger.....

hellre fler hk i bromsarna æn i motorn. ær inget kul att åka en snabb bil utan bra bromsar.

redstuff har funkat bra för mig tidigare så tvivlar inte på att det kommer strula den här gången heller. hade redstuff ifjol på rexen så

_________________
David Boman
Crossektionen, 040 76 75 808


Kawasaki KXF 250


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 24 Apr 2008, 20:13 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Mon 17 May 2004, 22:08
Posts: 2104
Location: Stockholm & Åland
Vissa säger ju att Redstuff är bra, vissa att det är dåligt. Fungerar det bra för dig så kör på det. Jag har aldrig testat Redstuff så vet inte. Däremot kommer jag aldrig mera att köra på RedDot, dom var bara s***.

Kör nu på Carbotech XP8 belägg, bästa jag har provat hittills!

www.peansweden.com är stället du ska vända dig till för bromsar. Superbra service och Stacke vet vad han pratar om. *smygreklam*

_________________
//Matts Häggblom
BMW 325 - Till Salu


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 24 Apr 2008, 23:30 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31703
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Köp inte Black Diamond skivor. Jag köpte från Pean Sweden. Dom vart vinda.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 04 May 2008, 11:44 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Thu 11 Jan 2007, 09:21
Posts: 2718
Location: Emkarby
Kör: Helst Kawasaki
Nu är det maj och jag har vart lite lat på sistone pga. vädret :roll: :roll:
Ikväll kommer det update! :D

Var till Sverige igår och fick hem nåt jag behövt länge så nu jäklar ska det sättas fart för nu vill jag ha den klar =)


Håll utkik ikväll : )

_________________
David Boman
Crossektionen, 040 76 75 808


Kawasaki KXF 250


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 04 May 2008, 12:37 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Thu 17 May 2007, 12:11
Posts: 851
Location: Förorten
Kör: mini
är det "Det där" du har varigt efter till sverige? :roll: ska hålla ögonen öppna ikv! :)

_________________
Min kluvna personlighet är något som inte jag har att göra med.


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 04 May 2008, 21:11 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Thu 11 Jan 2007, 09:21
Posts: 2718
Location: Emkarby
Kör: Helst Kawasaki
Gozze wrote:
är det "Det där" du har varigt efter till sverige? :roll: ska hålla ögonen öppna ikv! :)

Bra gissat, men nope ;)


Det var ett tag sen sist! Men nu ska jag lägga in lite bilder iaf..

Problemet med mina kolvar löste sig. Lämnade in dem till Allmek. Så de sku ta hem teflon åt mig och pressa i det så sen borde problemet vara löst =)
Så hopperligen kommer det den här veckan eller nåt sånt. Så jag kan lämna in motorn sen hopperligen..

Var i lördags till Malsta efter en front till rexen. Såg förjävlig ut när vi hämtade den så beslöt mig för att göra något åt det.. Tog väl en 4 timmar att kapa bort lite extra material och så för att jag sku bli nöjd och för att IC'n skulle få plats =)

Sen har jag målat ramen runt fönstrena då den råka bli vit den med under lackningen :P Så det blev att åtgärda det.

Annars är det väl inte så mycket att skriva/göra just nu förrutom lite småpill. Bara att vänta på motorn nu och föra de sista sakerna på lack.

Här är lite bilder:


Jag och Sami här på forumet hade en klipp och klistra kväll och gjorde en mall för min skiva som ska ligga bak i bagaget. Kvinnlig skitgöra kan man kalla det och jag vill aldrig mera klippa och bita av tejpbitar efter det här.
Image


Image



Listen runt rutan, svartmålad =)
Image


Lägg märke till viktreduceringshögen!
Image
Image


Hann inte med att sätta fast fronten till 100% men man ser ju iaf hur det kommer se ut. Ni får leka att den är vit ;)
Image
Image

_________________
David Boman
Crossektionen, 040 76 75 808


Kawasaki KXF 250


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sun 04 May 2008, 21:24 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Thu 17 May 2007, 12:11
Posts: 851
Location: Förorten
Kör: mini
va tusan for du efter en front!?!?!? :shock: Fast den ser juh frän ut med röd front :lol:

_________________
Min kluvna personlighet är något som inte jag har att göra med.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 1450 posts ]  Go to page Previous  1 ... 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 ... 73  Next

All times are UTC + 2 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group