Igår när jag kom ombord på jobb låg då alltså ett paket och väntade på mig.
Hade tydligen "legat här länge", men det kunde de ju inte säga när jag RINGDE och frågade om jag fått något.
Nåväl, misstag kan ske, och jag var överlycklig över att få lägga vantarna på mitt nya, glänsande slipon.
Kunde förstås inte hålla mig länge, utan klev av imorse kl. 06.45 (svensk tid, det är då Cinderella kommer in i Mariehamn) och fick skjuts hem av Oskar. Skruvade bort nuvarande rökrör, och monterade (efter några om och men) ditt mitt skimrande, ovala highpipe!
Startade igång Candy (som hon nu blivit döpt till) och brummade ner till KEA för en showoff för Sebbe.
Gled in på stan en sväng och tiggde skjuts tillbaka till båten av Oskar. Så, hem med hojen, mullra lite, lyssna lite, känna lite, titta lite, njuta lite. Sen skjuts tillbaka till båten och jobba.
Första intryck:
Snyggt. Inte otroligt snyggt, men jag är helt klart nöjd, och för det priset! (Carbon hade inte suttit fel, men typ 1000kr till kändes inte motiverat)
Låter gott. Aningen högre på tomgång och genom hela registret, aningen vassare ton när man gasar, aningen mera avgasknallar vid motorbroms.
Helt enkelt:
Hur fan jag ska klara 8 dagar till på jobb är dock en annan fråga. Abstinensen drar i mig. Kommer behöva gå iland och mysa lite med henne igen...