Eftersom jag hade kompletta insprutet liggandes från mazdan så tänkte ja att ja lika bra kunde använda det på sierran så den sku gå lite renare, starta bättre å förhoppningsvis gå lite billigare oxå.
Det som sku göras var:
- Byta till en fräsch topp med nya tätningar, inslipade ventiler och ventiljusterad
- Lägga på rätt insug
- Koppla in elhärvan för styrningen av sprutet
- Byta tank eftersom elpumpen ska ha fritt flöde till sig å fögg-pumpen suger
Men ja hade tydligen inte murphy på min sida idag... allt har bara krånglat å tagit massa onödig tid.
Så här såg de ut i motorrummet i morse:
Och så lyckades ja klanta till mig lite när ja sku lossa toppbultarna.... Mazda toppen satt med torx så ja stoppa ner torxen i bulten å dro lös den första. Sen runda de på den andra... då måsta ja börja kolla å då va de ju inte alls torxbultar utan nå jäkla 12 kantsbultar. Å ja såg ju inte de eftersom de låg fullt med olja i bultskallarna så.. Så de va bara å leta fram en 12 kant bits från en granne för å få bort resten. Men den bulten som hade rundat fortsatte å runda... så de va bara å borra ur den.
Nåja sen efter de kom toppen lös iaf!
Ja tyckte avgasventilerna var lite vita jag :/ Vad betyder det?
Sen va de bara å skruva dit andra toppen å allt annat junk. Så nu ser de ut ungefär såhär.
Sen har jag bökat i elhärvan å kopplat allt färdigt i maskin å lagt allt på rätt bakom brädan, så de e bara å koppla 4 sladdar på tändlåset å jord å sen ska de funka! (Soppatanken till då förstås) Å så här ser härligheten ut.
Lite sladds i bilen som ska kopplas i (De mesta är undangömt bakom brädan redan).
Det är så långt ja kommit idag. Imorrn blir de å koppla in sista sladdarna, byta tank å sen e de dags för uppstart!