Nytt insug...
Bort med orginal mätartavla och rostfri plåt med dom mätarna som behövs..
Och en skålad stol å all inredning utriven med plåt som dörrsida.. (ska lättas ännu mera i karossen)
Nytt insprut från en saab 900 turbo 2.3a (kör med 8bar i bränsletryck)
Köpte ny turbo... (Tack Mika)
Laga cu packning...
Köpte en wastegate.. (bmw 7seriens orginal tror ja de va)
Hade Stållagret å göra alla flänsar.. (billigt som fan tycker ja)
Börja passa upp alla bitarna till grenröret.
Tigga alla rör. (sry för dåli bild)
På plats igen... 4ans cyl blev lite längre, men de gör inget för dom hästarna ja e ute efter. (va j*vligt trångt)
Typ sådär då...
Då va den på plats då.. lite hammare å våld så får allt plats.
Trångt trångt... Ser ut som den tar i men de går faktiskt fritt på typ 3mm.
Börja med röret till wastegaten.. (jo ha redan fått höra att de e fel å göra som ja gjort eftersom ja kör twin entry så kan de bli strömningar emellan entryna)
Börjar me Downpipen 3" (måsta förminska lite, va 4" orginal)
Arbetspolaren tigga vinkel åt mig.. (tack tack david)
Börjar likna någe..
Sådär blev de.. (Jo e dumt å svetsa fast downpipen på turbon men ska göra en bättre lösning av de, hade bara bråttom till streetrace)
Här va de trångt...
Nu e allt på plats..
Ny intercooler..
"Lilla" snurran..
J*vla kamera! dåli bild igen...
De va ganska trångt där me.. vart 2.5" tryckrör.. orka inte börja krångla me 3"..
Där e ALLT klart. bara provstart kvar!
Nya kopplingen.
En liten bild på bilen å då...
Länk till film på provstarten!
http://www.garaget.org/video/wyolyfe87lmw
Dehär byggdes på min "lekmotor" en b19 med A-j kam å balanserad bottendel. Nu under vintern kommer ja börja bygga på en b230 med h-profilstakar smidda kolvar och någon rolig å intressant kam.. Tror de blir ett VEMS (
www.vems.se) bränsle/tändsystem på den. Men kom gärna med förslag på intressanta system. (nira vet ja men vet ej om plånboken gillar de)