Model FreeWing Avanti S 80 mm EDF Ultimate Sport Jet PNPEDF = Electric Ducted Fan
Idag dök den upp, Avanti S. Designen härstammar från den italienska F3A World Champion Sebart glasfiber turbojet-modellen.
FreeWing har alltså fått OK att skapa en EPO-modell, design approved by Sebastiano Silvestri. Byggd att vara en utmärkt trainer
för EDF-flygare, den verkar populär på forum så det stämmer ju. Den kan flyga snabbt och långsamt men ändå stabilt.
EPO-kvaliteten tycker jag verkar stabil och bra. Vad gäller färgerna så är flyget vit EPO och tejpen är vit överallt. Sen har de målat
på vissa färger men inte överallt. Det är även påklistrat. Vet ej varför.
Jag kommer nog pynja och dona till den och gå igenom allt. Motor, ESC, servon mm är ju redan på plats. Men jag har högre
kvalitetskrav än FreeWing så, lite pulande blir det.

Ska ju inte se ut som EPO.
Flyget är riktigt lagom stort. Det är inte skrymmande och det är inte pluttigt heller. Den är en PNP (all elektronik på plats, men
flyget är inte helt monterat), ARF är utan motor, ESC osv men servon på plats. Finns även som kit eller iaf bara flygkroppen.
- Den har infällbara fjädrande landställ med infällbara luckor (controlled by electric worm, vad nu det är, sekventiell styrning månne?).
- Den har även navigations-, landnings- och antikollisionsljus.
- Gul eller röd? Får återkomma där, det är lite blandat på nätet vad som är vad och varianterna.
Specifikationer:Material - EPO
Vingspann - 1236 mm
Längd - 1300 mm
Vinglast - 93,5 g/dm2
Vikt - 1920 g utan ack (3300 med, det känns tungt)
Motor - Nån 80 mm 9-bladig, jag får återkomma där, det står 12-bladig i bruksanvisningen.
Fartreglage - 100 A ESC står det, men måste kolla upp närmare
UBEC - Oklart om det är BEC eller en fristående, får se senare
Servon - 9 grams Metal Gear (hela 8 st)
Måste väl se lite i manualen och sen börja se över delarna och se vad jag fixar till. =)
Har ju ej ackar till denna så måste se vad som passar bäst och få hem såna också, 6S 5000 lutar det mot.
Attachment:
freewing-avanti-s-80mm-red-color.jpg [ 195.67 KiB | Viewed 8518 times ]
Attachment:
IMG_7454.JPG [ 186.02 KiB | Viewed 8518 times ]
Attachment:
IMG_7456.JPG [ 288.68 KiB | Viewed 8518 times ]