Denna skulle ju flygas idag (17 juli) så det blev att se över kärran.- Hjulen var rangliga och for hit o dit, fixat
- Deans byttes mot XT60
- 3S 2200-fäste byggdes om till 3S 1300
- Roderutslagen justerades
- CG fixat då det var baktungt tidigare
Men den är ett bök att byta ack på.
Skruva upp en skruv, men det ska kopplas kablage och det är inte lätt med så spretiga saker.
Men det värsta är ju att tejpa fast vingstagen i nedre vingen och mottagarantennerna varje gång man ska göra något med acken.
Så det måste göras något åt det...
Flög denna idagIgen (17e juli). Fyra år sedan sist.
Flyger 10 minuter på en 3S 1300 i lugn stil.
Den flög som en kratta för fyra år sedan, men efter att ha fått CG rätt och trimmat in rodrena samt flög i vindstilla väder, ojoj, den flyger ju hur fint som helst. Och sakta!
Man kunde tro att en så liten modell flyger snabbt och dåligt, men neh!
Startas lite agressivt då det är högt hårt gräs som slår stretar stjärten hit och dit, dessutom är det sporrpinne och den styre inte ett dugg, är bara att göra en vanlig sidoroderstart.
Landas med lite throttle. För lite = styr åt sidan eller bankar. För mycket = stiger.
Den är vindkänslig (väger ju inte mycket) så vindstilla är denna perfekt i. Blir lite som en knepig drake i allt över 2 m/s.
Tydligen måste man ansluta acken till JST-kontakten på ESCen för att motorn ska leverera full styrka, så någon LiPo-varnare gick inte att använda. Är nån hävare HiModel-ESC med kontroll på acken via balanseringskontakten.
Servona för ett otroligt oväsen, när man inte flyger.
Det går att loopa och rolla. Flög lugnt med 1/3-gas så det finns att ta av.
Fix inför nästa gång:- Bygga lucka för acken undertill så allt annat kan vara monterat en gång för alla
- Fixa ventilation för ESCen
- Se över om det går att få ytan matt, det ser inte realistiskt ut med blank klädsel...
Är nog till salu ändå. Den kommer inte få så mycket omtanke på ett tag, har annat som ska upp i luften i år, bättre den används av någon.