Trodde jag var färdig med Discon...Idag kom jag på att jag ser bara det FPV-kameran ser, inte det GoPro-kameran ser. Oops!
Värt ha tiltbar funktion från sändaren...
Går ju att lösa med att skippa FPV-kameran helt och istället bara använda GoPro livefeed.
Eller sätta in en videoswitch mellan GoPro livefeed och FPV-kameran.
Vad gäller GoPro Hero HD 1 så blev inspelade filmen i sämre kvalitet OM man använde livefeed.
Hur det är med GoPro 4 vet jag inte.
Hero HD 1 har en 4-polig "sterekontakt" för att ta ut video och ljud i alla fall.
Hero HD 4 har ej det. Den har en Mini-USB-kontakt, men det har även GoPro 1.
Ibland borde man titta efter vad man har före man köper nytt... hittade 5 st GoPro-kablar.
Vet inte vad som skiljer dem åt, men nån av dem ska väl vara video-duglig...
- Två kablar är identiska, dvs 4-polig "stereokontakt?" till Z-kontakt med svart och röd kabel.
Verkar följa nån standard det där. Längst in på stereo-kontakten är jord, sen video, sen bägge ljud.
Den svarta kabeln går till jord, den röda till video (näst längst in på stereokontakten).
- Har också en till kabel med denna 4-poliga kontakt, men denna har 4 kablar ut till två Z-kontakter.
Ena Z-kontakten = Svart till jord, röd går ingenstans, vit till video (näst längst in på stereokontakten).
Andra Z-kontakten = Gul till ena ljud (antar jag).
Tror det är den jag haft på Caipirinha 1 tidigare, ser ut som jag slopat ena ljudkanalen.
- Och så har jag en kabel med Mini-USB i ena änden och två Z-kontakter i andra änden.
Ena Z-kontakten = svart och gul.
Andra Z-kontakten = svart och röd.
- Och så en till Mini-USB-kabel med en 5-pins Z-kontakt i andra änden.
Brun, orange, röd.
Verkligen standardiserat...
Nåja, ska flyga först som Discon är byggd. Sen blir det väl att använda livefeed vid tillfälle.
Attachment:
IMG_2613.JPG [ 189.17 KiB | Viewed 4925 times ]