Runcam split går nog bort för jag vill inte se mina egna FPV-racing-flygningar för jag blir bara åksjuk.
Och Djäkenfältet har alla sett förr... Men hellre den där kameran än att man sätter en GoPro på loftet, för den skulle säkert få stryk förr eller senare.
Tack för tipset iaf, kanske kan ha nytta av den i nåt annat bygge.
Knepigt med kameror, för om man har en dålig videolänk eller dåliga goggles så gör det ju inte saken bättre.
Jag har ju en lös RunCam Micro Sparrow 2 PRO... ny och oanvänd. Tänkte ha den i X5-Pro.
Varför har du rekommenderat de två du nämnde?
Goggles och FOV är rätt individuellt. Jag har provat allt från 25 upp till 46.
46 upplever jag som att man är inne i det man ser och det ger mer känsla, men de jag har är suddiga i hörnen och den låga upplösningen syns för bra om man jämför med andra, men de går bra att använda än idag.
25 var som att titta på en liten 7" som man höll en bit framför ansiktet, det blev ingen som helst känsla i flygningen när man "tittade på en bildskärm" istället för "flög med".
Men det svåra är ju att bestämma var gränsen går... 25 vill jag absolut inte ha. Mr X har ju 50, det har jag inte provat. Men 45-46 känns som för mycket så länge som det är låg upplösning.
Om man inte bryr sig om OSD så kan man gått flyga med 45+. Men med OSD blir det nog att titta runt i displayen och det är inte smidigt om man flyger fort, precis som du säger.
Knepigt... var går gränsen för när man tycker att man inte tittar på en display utan "flyger med"?

Ju mindre bild, desto skarpare också... upplevs ju förstås så eftersom det fortfarande är låg upplösning.
Titta på frimärke eller titta på mobiltelefon.
Köper man nåt för 500€ så blir man aldrig av med det.
Voi jestasen en gång...