Senaste nyttPå kommande
31 julFilmeckerölinjen rallysprint
22 julResultatRallysprinten 2017
23 julResultatEckerölinjen Rallysprint 2016
Hem | Kalender | Evenemang | Klubbar | Forum | Galleri | Filmer | Länkar | Resultat | Arkiv | Kontakt | Torg | Om
It is currently Fri 29 Mar 2024, 01:52

All times are UTC + 2 hours




Post new topic Reply to topic  [ 82 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5  Next
Author Message
 Post subject: streetrace 2007
PostPosted: Fri 29 Dec 2006, 08:43 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Wed 12 Apr 2006, 07:34
Posts: 416
Location: JOMALA
när ska namn listorna med vem som vill ha streetrace i vår börja skrivas då?? är det inte fler än jag som vill ha 2 race i år?? känns int värt att slänga pengar på en maskin om d bara e en gång i året å nu ha ju tullinge stängt fast oxå.... :(

_________________
kör:v t4


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Sat 30 Dec 2006, 14:33 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Tue 29 Mar 2005, 15:07
Posts: 974
Kanske lite tidigt ännu, men i stort så är det nog bara för vem som helst att börja ragga folk.

Tror säkert att Bilmacken inte har något emot att ha en "analog" på disken, och skulle även funka att ha en här i forumet kanske?

_________________
Rikard Järvinen - ÅMK:s självutnämnde konbanegeneral ;)
"When I die, I want to die like my grandfather -who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car" -Okänd


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 09 Mar 2007, 15:55 
Offline
Besökare
User avatar

Joined: Sun 17 Apr 2005, 22:21
Posts: 23
Uppar lite.. börjar väl bli mera aktuellt nu när våren kommer snart så undrar om någon hört eller kanske diskuterat detta?
Blir det alls av iår?
Tänkte iallafall om man skulle försöka ragga lite folk från sverige och finland och få hit lite flera isf


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Fri 16 Mar 2007, 22:13 
Offline
mp.net beroende
User avatar

Joined: Wed 14 Mar 2007, 00:12
Posts: 1227
Location: Typ City
Kör: Bil
Men det e väll bra att listorna skulle komma lite tidigare, så kanske de kommer flera och kör.. Jag bla. skulle vilja testa körkunspaerna lite o se vad bilen går för.
Men det kanske är lite för tidigt ännu..


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 11 Apr 2007, 23:32 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31436
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Minst 50 ekipage skall vara anmälda till ett vår-race om det skall vara
värt dra igång. Styrelsemötet ikväll bestämde att det är minimigräns.
Vem tar tag i insamling av folk som ska köra? =)

Kanske värt lägga upp en lista här med alla på forumet som tänker
köra, och även ta reda på andra som inte är på forumet... Vad tror ni?

VEM SKA KÖRA STREETRACE NU I VÅR???


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Wed 11 Apr 2007, 23:42 
Offline
mp.net beroende
User avatar

Joined: Mon 17 Apr 2006, 01:55
Posts: 1008
Location: Lemland
Kör: VW
det skulle ju behöva spikas ett datum, eftersom vi e nog ett par st som jobbar till sjöss
o dom två senaste åren så har det varit race på min arbetsvecka iaf... :cry:

ett vårrace e väl försent.. men till hösten

har åmk egen gran eller hyrs den??


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 12 Apr 2007, 06:31 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Wed 12 Apr 2006, 07:34
Posts: 416
Location: JOMALA
varför inte ha ett mitt i sommarn för?? när d e som finast väder å mest turister... mer publik...=) skulle vill ha ett datum jag oxå så man vet hur bråttom man ska behöva ha med att få bilen att gå bra...=)

_________________
kör:v t4


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 12 Apr 2007, 07:31 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31436
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Tullinge är ju nerlagt så det finns gran nästan vilken helg som helst,
förstod jag på de som vet.

Bestämma datum... ja vem ska göra det då =) Det är alltid en hel
hoper människor som jobbar helg, så vilken helg jobbar folk minst? ;)

I sommar? Varför har man inget race mitt i sommar... jag har inget bra
svar på det. Måste finnas någon orsak eftersom det alltid körs på hösten.
Vet ej...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 12 Apr 2007, 09:21 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Sun 25 Sep 2005, 20:27
Posts: 607
Location: Saltvik
Man har väl det så sent på hösten för att det inte ska krocka med så många andra race, träffar etc som finns på sommaren.

_________________
Idrott luktar svett - Sport luktar bensin


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 12 Apr 2007, 10:51 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31436
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Fabben wrote:
Man har väl det så sent på hösten för att det inte ska krocka med så många andra race, träffar etc som finns på sommaren.

Jo det är säkert en orsak.. jag kom på den andra själv, som jag själv
nämnde ovan :lol: Finns ingen tidtagning på somrarna...


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Thu 12 Apr 2007, 13:28 
Offline
mp.net beroende
User avatar

Joined: Mon 17 Apr 2006, 01:55
Posts: 1008
Location: Lemland
Kör: VW
sätter man ut ett datum i god tid ( minst ett par månader iaf) så har man ju möjlighet o ordna ledigt och man hinner inte boka in nåt annat den helgen
oftast får man ju reda på det måndagen före i en annons i tidningen....
men skvallret går ju fort här på forumet så nu e man ju bättre uppdaterad än hur det va för 10 år sedan :lol:

så de e väl bara o spika en helg på våren o en helg på hösten så det blir samma varje år så e det inget o bråka om.
typ första helgen i juni o första helgen i september eller nåt sånt...

det e väl bara för åmk o köpa en gran för det kommer ju ändå o behövas sen till motorbanan....


Top
 Profile  
 
 Post subject: Street Race 2007
PostPosted: Thu 12 Apr 2007, 15:53 
Offline
Medlem
User avatar

Joined: Tue 26 Jul 2005, 10:49
Posts: 97
Location: Söderby Lemland Åland
Kör: volvo v40 T4
Det är 25-års jubileum för Streetracing i år så nog borde vi köra två race men det är mycket jobb att arrangera och att städa undan. Lite jobbigt alltid då på kvällen när alla försvinner till krogen och man står ensam kvar vid 11-tiden tillsammans med några få entusiaster i bästa fall. Dessutom är det den intensivaste tiden i livet (småbarn), den intensivaste tiden på året (våren) och den intesivaste tiden på fyraårsperioden i politiken (valår=mycket ärenden i lagtinget). Men inte skall vi lipa :cry: över det och det ska väl inte hindra oss bara gänget ställer upp och arrangerar och ett annat gäng ställer upp och kör.

Jag föreslår så här: vi bestämmer ett datum i slutet på maj (19 eller 26) och två veckor före skall 50 ekipage anmält sig och betalat samt ett 30-tal ordningsvakter finnas klara varav minst 3 kan jobba torsdag-söndag med arrangerandet. OK?

Orsaken till att det inte går att arrangera på sommaren är dels trafiken, under turistsäsongen (mitten på juni-mitten på augusti) är det inte möjligt att stänga av vägen och dels tillgång på gran som iofs är ganska god nu eftersom Tullinge har avvecklats. Att köpa egen gran är inget alternativ, åtminstone inte förrän Åland Ring är klar 2009.

Vi borde också slå fast datumet för höstracet, förslag?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Givet!
PostPosted: Fri 13 Apr 2007, 18:33 
Offline
Medlem

Joined: Wed 20 Sep 2006, 17:22
Posts: 63
Location: Mariehamn
Jag är alltid med å kör jag! Så... Alltid redo eller vad är d dom brukar säga? Men jag undrar en sak med Tullinge... För i Bilsport stod d att dom skulle ha race i Sthlm, alltså En dag på Strippen... å då undrar jag var i sthlm kan man köra förutom på Tullinge? (lagligt alltså) Å ja... d var årets Bilsport.. den med Hämäläinens Pv i stod det... Kan nån förklara eller nån som vet hur d ligger till med Tullinge egentligen?


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 16 Apr 2007, 07:56 
Offline
Besökare
User avatar

Joined: Thu 16 Feb 2006, 15:07
Posts: 44
Location: Solkusten
Först vill jag bara skingra alla tvivel, Tullinge Raceway är borta för gott, det sista jag vet är att strippen var avgrävd, så tyvärr, det är bara att inse att möjligheterna att köra där är helt obefintliga, även om jag och många andra säkert önskar att det inte varit så :(

Sen, Tack till Danne och ÅMK som ger oss möjlighet till det som så många önskat: två race under 2007, nu är det upp till bevis för alla som legat på om att få köra och lovat ställa upp och hjälpa till med arrangemanget! Eftersom vi dessutom fått reda på att det blir ett vår-race och att det blir 26 maj så har vi nu hela sex veckor på oss att förbereda oss, vilket gör att ursäkter som att man inte hinner få ihop blir överflödiga ;)

Hur man sen ordnar det med listor/namninsamlingar är väl sen en annan fråga. De listor som vi tidigare lade ut på TB var något som vi gjorde för att försöka få igång någon form av intressepejl för att kunna visa att det fanns ett intresse, det är som tidigare sagts här på forumet helt fritt upp för vem som helst att ta en sån lista och fråga om man får lägga upp den på TB. Sist och slutligen är det väl så att det är antal föranmälda och betalda till ÅMK två veckor före race-dagen som räknas om man läser Dannes inlägg ovan, det betyder att det är dags att börja föranmäla sig till ÅMK! Sen är jag säker på att även de som har möjlighet och vill delta som funktionärer är hjärtligt välkomna att meddela namn och telefonnummer till ÅMK, så att det är lite lättare att få tag på folket veckan före racet.

Såja nog om detta, ut i garaget och meka ihop allt nu, upp till bevis 26 maj!

Ha det bra i garaget!
/Draken

_________________
Women who behave rarely makes history


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 16 Apr 2007, 14:40 
Offline
mp.net beroende
User avatar

Joined: Mon 17 Apr 2006, 01:55
Posts: 1008
Location: Lemland
Kör: VW
okej tack för den infon... tyvärr e jag ju som vanligt på jobb, o jag har ju bytt helg redan för jag skall på race till mantorp den 9 juni..
så man har inte möjlighet o komma o va funktionär heller :cry:

men kör hårt :lol: det e väl nån som filmar så jag kan ta lite del av racet


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 16 Apr 2007, 23:02 
Offline
Motorportalare
User avatar

Joined: Tue 29 Mar 2005, 15:07
Posts: 974
Heerligt, jag är på! Men alla måste dra sitt strå till stacken och göra sitt bästa för att få ihop ordningsmän!

_________________
Rikard Järvinen - ÅMK:s självutnämnde konbanegeneral ;)
"When I die, I want to die like my grandfather -who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car" -Okänd


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Tue 17 Apr 2007, 06:31 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Wed 12 Apr 2006, 07:34
Posts: 416
Location: JOMALA
jag är nog med ja bara ja får ihop bil till dess... blir det på gottby rakan igen??

_________________
kör:v t4


Top
 Profile  
 
 Post subject: Racedatum klara
PostPosted: Tue 17 Apr 2007, 21:20 
Offline
Medlem
User avatar

Joined: Tue 26 Jul 2005, 10:49
Posts: 97
Location: Söderby Lemland Åland
Kör: volvo v40 T4
Bekräftar att racedatumen nu är klara: 26/5 (reservdag 27/5) och 8/9 (reservdag 9/9). Evenemanget är som vanligt preliminärt tills vi fått alla tillstånd osv men det har aldrig tidigare varit några problem. Gran är bokad. Samma upplägg och plats som tidigare. Återkommer med mer info.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: Racedatum klara
PostPosted: Tue 17 Apr 2007, 22:45 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31436
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
McDanne wrote:
Bekräftar att racedatumen nu är klara: 26/5 (reservdag 27/5) och 8/9 (reservdag 9/9). Evenemanget är som vanligt preliminärt tills vi fått alla tillstånd osv men det har aldrig tidigare varit några problem. Gran är bokad. Samma upplägg och plats som tidigare. Återkommer med mer info.

Slänger du in i kalendern när du har mer info? Eller nu iofs, går ju att
ändra senare =)


Top
 Profile  
 
 Post subject:
PostPosted: Mon 30 Apr 2007, 06:24 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Wed 12 Apr 2006, 07:34
Posts: 416
Location: JOMALA
jahapp nu går bilen å hyfsat bra oxå... så nu undrar jag var anmäler man sig?? är det många som anmält sig redan??

_________________
kör:v t4


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 82 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5  Next

All times are UTC + 2 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group