Whaaat! Har du redan kvaddat den?
Ha inte för brått, det straffar sig.
Kompasskalibrering och flyga lite i åttor eller vanlig flygning så brukar göra de flesta nykalibrerade styrkort klara i huvet.
Om du har för låg HDOP, som man inte har en endaste aning om med DJI, så kan GPS-positionen vara lite vandrande en stund.
Är samma med min DJI Naza-M i TBS Discon. Slår man på GPS Mode så kan den förflytta sig en bit för att den tycker att det är där rätt GPS-position är. Aldrig förstått varför, den vet ju var den är, och ska vara kvar.
Över 9 satelliter kan vara klent det också. Jag har haft 11 men ändå väldigt dålig noggrannet för att HDOP varit över 3,0. Har att göra med spridningen av satelliterna, ju mer spridda, desto bättre.
Finns ju en länk till en hemsida här på forumet nånstans som beskriver hur bra det är att flyga just nu, då, sen.
Gör kompasskalibreringen väldigt noggrannt, det lönar sig. Och utomhus och utan klockor, telefoner, metall osv på dig.
När jag flög den förut med gimbaln och GoPro så flög den väldigt stabilt och fint.
Har ej flugit den med nya kameran, därav hade jag aldrig gjort kompasskalibreringen än, du köpte den före.
Så det måste ju vara den nya kameran (original) som har ett annat magnetfält eller nåt.
Kompassen är ju på ena benet så den är närmare gimbaln som är i metall och dessutom rör sig, kan ju va det som påverkar också.
Men det funkade som sagt med GoPron som är känd att störa.
Kolla CG också, för den var "OK" före jag fixade kablaget.
Såg du de två små vita plupparna i påsen, de är till för servofästet för original-kamerafästet. Om du skippat gimbaln.
8" varvade mer och de drar mer ström. 8" är original till Phantom 1an och 9" är original till den du har. Därför bytte jag proppar.
När jag kör 8" på mina andra quads så drar de mycket mer ström jämfört med tex 9 eller 10".
Men, mindre proppar = stabilare, OM det går att ha mittspak vid hovring.
Gimbaln, där har jag endast ställt upp motorstyrkan och ändrat PID-värdena, om jag minns rätt.
Ändlägena, de hade jag ju också ställt ner med marginal så det inte skulle ta i inför testflygningen. Tar de i så är det väl bara att ändra. Är iofs skillnad på hur kameran är tiltad. Det hann jag aldrig testa.
Ju högre motorstyrka, desto bättre håller gimbaln kameran rak, MEN det drar mer ström från huvudacken.
Mera filmer och bilder nu.
PS. Släng bort skrotet på gården om du ska landa där.