Valet av elektrisk drivning va det ja...Alternativen blir färre och färre...
1. Plug-n-play-fenestron-mekanik-paketet 1002/84
https://www.vario-helicopter.biz/de/Mec ... 02703.htmlTror det skulle passa på min träram jag redan har också. Har frågat runt lite om det är så. Skulle föredra att få tag på en beggad, finns ju de som köpt men inte byggt. Vario-priserna är lite häftiga ibland.
2. El-konvertera motsvarande bensin-fenestron-paket, men det skulle va om jag fick tag på ett beggat sådant.
3. El-konvertera glödmotormekaniken X-Treme Mechanics om jag fick tag på beggad sådan.
4. Använda en elektrisk Align T-Rex 700 (finns olika versioner, beggad eller ny) eller konvertera min befintliga Align T-Rex 700N, men det senare verkar lite onödigt. Dock så verkar det som att AT-Rex 700 endast fungerar med 2-bladig setup för denna heli. Jag vill ju ha fler blad...
5. Använda en Vario Benzin Trainer. Jag har en sån, bensin-varianten. Men den har jag planer på ha till en annan heli. Dessutom måste den i så fall konverteras från bensin till el. Eller få tag på en ny eller beg Vario Benzin Trainer som redan är konverterad.
6. Väntar lite svar på om det finns andra alternativ...
Så det är en del att tänka på.
Sommar-status 2023!
Ja det var denna också, största helin jag har, och den som kommer bli klart dyrast av alla. Jag ska ha el-drift i den. Ska bara bestämma vilken jag ska beställa hem. Är väl inte så mycket mer man kan göra på den, förutom småfixa på skalet det man kan göra som inte beror på mekaniken. Känns som jag måste få undan massa andra projekt före. Men denna är en milstolpe i min helikopter-resa från 2006.