Senaste nyttPå kommande
31 julFilmeckerölinjen rallysprint
22 julResultatRallysprinten 2017
23 julResultatEckerölinjen Rallysprint 2016
Hem | Kalender | Evenemang | Klubbar | Forum | Galleri | Filmer | Länkar | Resultat | Arkiv | Kontakt | Torg | Om
It is currently Fri 29 Mar 2024, 03:27

All times are UTC + 2 hours




Post new topic Reply to topic  [ 103 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
Author Message
 Post subject: Re: HK450 lives on! --- HOWTO fixa en beg helikopter!
PostPosted: Tue 18 Jan 2022, 23:34 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31436
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Kobbeuffe wrote:
Min sändare inställd. Tror jag iaf, allt beter sig som det ska iaf. Fick hem accu idag så nu väntar jag bara på väder. Hoppas på rapport i helgen...

Flugit den?


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: HK450 lives on! --- HOWTO fixa en beg helikopter!
PostPosted: Wed 19 Jan 2022, 08:03 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Mon 08 Jul 2013, 19:01
Posts: 3576
Kör: GL1500 Goldwing
MickeM wrote:
Kobbeuffe wrote:
Min sändare inställd. Tror jag iaf, allt beter sig som det ska iaf. Fick hem accu idag så nu väntar jag bara på väder. Hoppas på rapport i helgen...

Flugit den?

Flugit å flugit. Helin har lämnat marken för egen maskin förvisso (ett skutt på ca halvmetern :shock: ) men inställningarna i radion behöver ses över. Har inga utrustning till de så måste skaffa pitchvinkelmätare tex.

_________________
MC or RC... It´s just a 2 letter hobby....


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: HK450 lives on! --- HOWTO fixa en beg helikopter!
PostPosted: Wed 19 Jan 2022, 19:22 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31436
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Kobbeuffe wrote:
MickeM wrote:
Kobbeuffe wrote:
Min sändare inställd. Tror jag iaf, allt beter sig som det ska iaf. Fick hem accu idag så nu väntar jag bara på väder. Hoppas på rapport i helgen...

Flugit den?

Flugit å flugit. Helin har lämnat marken för egen maskin förvisso (ett skutt på ca halvmetern :shock: ) men inställningarna i radion behöver ses över. Har inga utrustning till de så måste skaffa pitchvinkelmätare tex.

Man brukar flyga EFTER man ställt in? :lol:


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: HK450 lives on! --- HOWTO fixa en beg helikopter!
PostPosted: Wed 19 Jan 2022, 19:50 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Mon 08 Jul 2013, 19:01
Posts: 3576
Kör: GL1500 Goldwing
MickeM wrote:
Man brukar flyga EFTER man ställt in? :lol:


Naah. Ingen minns en fegis brukar jag säga oftare än jag har råd med :mrgreen: :mrgreen:

_________________
MC or RC... It´s just a 2 letter hobby....


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: HK450 lives on! --- HOWTO fixa en beg helikopter!
PostPosted: Wed 19 Jan 2022, 20:40 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31436
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Kobbeuffe wrote:
MickeM wrote:
Man brukar flyga EFTER man ställt in? :lol:


Naah. Ingen minns en fegis brukar jag säga oftare än jag har råd med :mrgreen: :mrgreen:

Hahaa, jo det funkar med flyg. Men heli blir det så tråkigt korta flygturer så det är inte värt tänka så.
Små steg och ofta. Många ackar blir det. Simulatorn ska gå varm. Inte tänja på gränserna för det går oftast inte.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: HK450 lives on! --- HOWTO fixa en beg helikopter!
PostPosted: Wed 19 Jan 2022, 21:53 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Thu 15 Jan 2009, 10:13
Posts: 213
Location: Norrtälje
MickeM wrote:
Kobbeuffe wrote:
MickeM wrote:
Man brukar flyga EFTER man ställt in? :lol:


Naah. Ingen minns en fegis brukar jag säga oftare än jag har råd med :mrgreen: :mrgreen:

Hahaa, jo det funkar med flyg. Men heli blir det så tråkigt korta flygturer så det är inte värt tänka så.
Små steg och ofta. Många ackar blir det. Simulatorn ska gå varm. Inte tänja på gränserna för det går oftast inte.


Ja simen har räddat mycket pengar, jag sitter minst 3gånger i veckan om så bara 5min. Flyger aldrig längre än 15min åt gången oavsett hur länge jag flyger en kväll. Man bör pausa och sen på det igen och fokusera på en sak I taget. Nr1 Orienteringar, nr2 Orienteringar och nr3 orienteringar. Sen kan man börja med att flyga 8or.. när du behärskar dom Ja då vänder du håll på 8an.
När det sitter börjar du flyga 8orna baklänges åt båda håll. Sen är det bara börja om igen men alla övningar inverterat. När detta sitter kan man i princip lära sig vilken manöver som helst sen.

_________________
SAB RAW 580
Consept 30


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: HK450 lives on! --- HOWTO fixa en beg helikopter!
PostPosted: Wed 19 Jan 2022, 22:05 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31436
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Elvis wrote:
Ja simen har räddat mycket pengar, jag sitter minst 3gånger i veckan om så bara 5min. Flyger aldrig längre än 15min åt gången oavsett hur länge jag flyger en kväll. Man bör pausa och sen på det igen och fokusera på en sak I taget. Nr1 Orienteringar, nr2 Orienteringar och nr3 orienteringar. Sen kan man börja med att flyga 8or.. när du behärskar dom Ja då vänder du håll på 8an.
När det sitter börjar du flyga 8orna baklänges åt båda håll. Sen är det bara börja om igen men alla övningar inverterat. När detta sitter kan man i princip lära sig vilken manöver som helst sen.

Hör du det Uffe! Har du simulatorn igång nu?

Vem till har heli nu då... Jussi snart, igen, men det är väl bara bytesaffärer?
Är en del användare här på forumet som har helikoptrar, aktiva länge vet jag väl inte om de är...!?
Marcus g har en T-Rex 450.
GSR har en T-Rex 450.
Den där T-Rex 600 nitron som var till salu på FB, vart tog den vägen?
Borg har en T-Rex 450 och en Concept 30.
Shade flög med 600ESP och en 450, hade även en 600N som inte flögs.
Macke har en som är mindre än en 450.
The Hoff hade sin 600E DFC till salu, vet inte hur det gick sen.
Nån har den där lilla Waspen.
Sen var det ju nån och flög i inomhushallen på Godby, Sebbe? Även det en 450.
Jag har sålt flera här på Åland, vet inte var dom är nu... vem det var... kanske om jag tänker efter.
Fler kommer jag inte på nu... jag har tagit över mångas helikoptrar så jag har en modest "hög".


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: HK450 lives on! --- HOWTO fixa en beg helikopter!
PostPosted: Wed 19 Jan 2022, 22:28 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Thu 15 Jan 2009, 10:13
Posts: 213
Location: Norrtälje
Då verkar det ju helt klart finnas helis där oavsett.
Så fort det blir lite varmare så försöker vi hitta alla dessa piloter och träffas en lördag. Sen när alla skyller på att dom inte är ihop, justerade osv så hjälps vi åt på fältet och löser det där.
Dags att få Åland att lätta nu 8)

_________________
SAB RAW 580
Consept 30


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: HK450 lives on! --- HOWTO fixa en beg helikopter!
PostPosted: Thu 20 Jan 2022, 08:40 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Mon 08 Jul 2013, 19:01
Posts: 3576
Kör: GL1500 Goldwing
Elvis wrote:

Ja simen har räddat mycket pengar, jag sitter minst 3gånger i veckan om så bara 5min. Flyger aldrig längre än 15min åt gången oavsett hur länge jag flyger en kväll. Man bör pausa och sen på det igen och fokusera på en sak I taget. Nr1 Orienteringar, nr2 Orienteringar och nr3 orienteringar. Sen kan man börja med att flyga 8or.. när du behärskar dom Ja då vänder du håll på 8an.
När det sitter börjar du flyga 8orna baklänges åt båda håll. Sen är det bara börja om igen men alla övningar inverterat. När detta sitter kan man i princip lära sig vilken manöver som helst sen.


Jo ja ska no fixa igång den eller jag måste skaffa riktiga grejjer, 15€ simkopia från Kina är nog inte vägen att gå. Så har nån en riktig RealFlight extra så snackar jag gärna

_________________
MC or RC... It´s just a 2 letter hobby....


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: HK450 lives on! --- HOWTO fixa en beg helikopter!
PostPosted: Thu 20 Jan 2022, 09:58 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31436
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Simulatorer... det finns väl nog en bunt på Åland som bara står och dammar, men de börjar väl bli gamla, de flesta är köpta för över 10 år sedan med dummysändare.
Jag har min RealFlight kvar (som jag köpte av Macke som haft helisar och har en kvar har jag för mig) och den kör jag på en Windows 7-burk mot en 50" TV, använt den flera ggr per decenniet. :lol:

Jag anser fortfarande att en Align T-Rex 450 (SE V1/V2 eller liknande mellanmodell, inte dom äldsta) med flybar är bästa helin än idag att börja med.
Det är inte en skrämmande storlek, jag kan dom utantill om man vill ha hjälp på forumet (jag har hjälpt igång en bunt med såna på Åland), de är lätta och går inte mycket sönder vid en hård landning eller en krasch, billiga ackar, kan man den så kan man dom större, vanligaste modellen på ön, finns otroligt många till salu billigt i grannländerna så det finns både helis och delar i överflöd, flybar = självstabilitet och kräver inte en dator för setup, bra lära sig grunderna på hur en heli fungerar om man får bygga en själv också. Paddelstångs-helis är segare och kan flygas med analoga servon och blir som bussar utan kvicka överraskningar. Man kan rycka i spakarna utan att något vilt händer med helin, den hänger inte med. Det är lätt förstå FBL sen (utan flybar/paddelstång) om man först fattat hur paddelstångs-helisarna fungerar. Men har man någon som hjälper igång en med FBL och får helin inställd som en sävlig trainer så ser jag ingen orsak att inte börja med FBL. FBL är perfekt för 3D-flygning för helin är klart mer responsiv. Man kan arbeta sig upp från flybar till FBL genom att ta bort/lätta på vikterna på paddelstången samt lätta paddlarna, för då blir helin mer responsiv. Snabbare servon ger också mer respons.

När jag började med heli hade jag alltid ett mål: Inte krascha. Och det pinade en att ta det jäkligt lugnt i början. Det må va lite hoppande med träningsställ i början samt hovra med stjärten emot sig mååånga ggr gjorde att nerverna till slut släppte mer och mer och sen skulle man börja svänga lite... men inte för långt. Tänjer man gränserna med heli så har det en nackdel och en fördel. Nackdelen är att du väldigt troligt kommer krascha om du inte har tur. Och fördelen är att det finns en chans att spärren släpper och simulator-kunskaperna går in och räddar läget. Så öva mycket simulator. Det räddade mig många ggr i början. Jag kunde flyga i simulatorn, men det är inte ett dugg samma i verkligheten. Det är bara mentalt (om du har en bra simulator) och de mentala spärrarna som måste släppa i rätt takt. Bara för att man kan hovra, innebär det inte att man kan flyga.

Och för guds skull, man flippar inte med spakarna när man ska flyga RC!!! Alltså det där med att man drar spaken med tummen åt nåt håll och släpper så den far tillbaks, sen igen och igen. :-D Man håller i spakarna. Rycker man i spakarna så rycker helin också.

Sen hur bra det är att hålla på flyga både flyg och helisar, låter jag vara osagt. Personligen har jag gjort det sedan 2007 och det är lite hämmande, man märker av det på fältet om man har bägge med sig. Flyger man sen bara heli på raken ett tag så släpper det.

I slutänden är det nog bara: Börja nånstans! Kom igång! Ge inte upp! Bygg och flyg! Behåll grejerna och vänj dig, sälj inte bort dem!


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: HK450 lives on! --- HOWTO fixa en beg helikopter!
PostPosted: Fri 21 Jan 2022, 08:33 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Mon 08 Jul 2013, 19:01
Posts: 3576
Kör: GL1500 Goldwing
Du har rätt. Nu e de slutsålt. Byten endast så man kan byta upp sig såklart. Helis tar mindre plats så tom frun måste ju gilla den iden :)

_________________
MC or RC... It´s just a 2 letter hobby....


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: HK450 lives on! --- HOWTO fixa en beg helikopter!
PostPosted: Sat 22 Jan 2022, 20:04 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31436
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Hörru, alla värden står ju i tråden! Läs igenom den. :-)
Gyro hade jag satt på 50% samt 70% senast jag flög (finns film).
Men jag minns inte vilken jag använde av dem.
Du kan annars sätta gyro-gain på en ratt, men ha koll på värdet så att du går mellan 0 och +100 så att du inte kommer i manuellt rate-mode.
Antar att du har sändaren inställd på Condition Hold On samt Typ GY AVCS så att du inte kört på rate-gyro hela dagen? :-D
I övrigt tyckte jag du gjorde rätt idag, flög lugnt och hovrade med stjärten emot dig.
Men bra om du får helin rätt inställd i sändaren före du flyger.
Om ni rört gyrot på coptern (onödigt då det redan var rätt inställt på rätt servo, limits, gain osv :roll: ) så behöver du kolla upp att det inte binder i ändlägena, det är inte bra för servot, det gör man på Limit-ratten, börja med småutslag och se hur långt den rör sig när du spakar samt när du vrider helin.
Och det där analoga servot.. kanske inte det bästa för ett gyro... :-D digitalt är alltid bättre på stjärten.
Ett långsamt analogt servo kanske inte hinner med riktigt. För låg gain på sändaren = svajar av och an, kan drifta... för högt gain på sändaren = för hårt ställd och då kommer stjärten vibrera, men analogt servo kanske inte hinner med så det blir "svaj" ändå. Dessutom är dessa gyron temperaturkänsliga, så innan du flyger måste även innanmätet på gyrot vara samma temp som yttertemperaturen, annars börjar dom drifta och ha sig, been there done that. Om du inte får ordning på gyrot, börja med 100% och minska i steg om 20. Testa hovra lite mellan varje steg, samt förstås använd sidorodret så att du väcker liv i gyrot. Sen märker du var du tyckte helin var mest stabil på stjärten. tex vid 60 säger vi. Då börjar du vid 70 och går ner till 50 via 60 och ser om det var mot 70, 60 eller 50.. .sen är det bara att gå i steg om 2 och se var du hamnar. Lite pilligt med analogt servo.

Den flög bra när jag hade den tycker jag mig minnas. Inte alls som idag när den skakade och vobbblade. Vobblandet är lurigt. Om en axel är sned så vibrerar den. Sned stjärtaxel ger snabbare vibrationer än huvudaxeln. Jag har flugit med bägge sneda och det är inte ett dugg som du hade det idag. Kanske du hade träningsstället dåligt fastsatt? Bollarna brukar skapa aerodynamiskt fuffens också, har haft det på alla jag flugit med, oftast skakar dom upp ner samtidigt och hela helin skakar upp ner.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: HK450 lives on! --- HOWTO fixa en beg helikopter!
PostPosted: Sun 23 Jan 2022, 10:46 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Mon 08 Jul 2013, 19:01
Posts: 3576
Kör: GL1500 Goldwing
Nu har jag bytt Gyro och stjärtroderservo på den. Jag fick ju ett Align GP750 av Elvis i den affären. Sen börjar jag misstänka att jag spänt motorn för tight mot drevhjulet att det kan vara orsaken till det märkliga vobblandet igår.

Flög en acc hemma nu på gården men nya servot och gyrot. Ställde som tipsat gyrogain på ratt och justerade efter hand. Det visade sig när jag kom in igen att värdet hamnade på 51. (vill ha för mig att nån sa "va de int 50 ja flög på" 8) )

Nu e acken på laddning igen och jag har justerat motorn med pappersremsa som MickeM visade tidigare i tråden. Nu känns det redan "mjukare" när man vrider runt manuellt.

Den vandrade lite igen på rodret men jag lyckades trimma in det på radion under flygningen så det var marginellt

Känner att det börjar ta sig nu. Kanske steget till att ta bort kycklingstället inte är så hemska avlägset ändå

_________________
MC or RC... It´s just a 2 letter hobby....


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: HK450 lives on! --- HOWTO fixa en beg helikopter!
PostPosted: Sun 23 Jan 2022, 12:05 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31436
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Jopp, huvudrotorn ska gå lätt runt.
Annars är det väl drevet som är ovalt och orsakade ojämn överföring av kraften.
Varit med om det på billiga helikoptrar, nån Belt CP tror jag det var.

Gyron har grundvärden som brukar funka väldigt bra. Vissa har 50, andra har 100.

Rotorbladen får inte sitta för hårt heller, centrifugalkraften ska orka räta ut bladen.
Samma på stjärt. Lite svårt förklara, men det är olika ju större helin blir.

Kycklingställ = räddaren i nöden om du startar/landar på gräs och ena med-änden fastnar.
Samma om du landar med sidan före, då tippar helin. Slött byta ut delarna som blir sneda av det.
Så behåll det på du tills du behärskar helin och kan landa rakt ner på en slät yta.
Hård yta kan vara lite väl, mjuk slät yta är bättre tillsvidare om du ska köra utan.
Att det vibrerar och sånt pga kyclingstället kan man leva med om det inte går att få bort.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: HK450 lives on! --- HOWTO fixa en beg helikopter!
PostPosted: Sun 23 Jan 2022, 13:03 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Mon 08 Jul 2013, 19:01
Posts: 3576
Kör: GL1500 Goldwing
MickeM wrote:

Kycklingställ = räddaren i nöden om du startar/landar på gräs och ena med-änden fastnar.
Samma om du landar med sidan före, då tippar helin. Slött byta ut delarna som blir sneda av det.
Så behåll det på du tills du behärskar helin och kan landa rakt ner på en slät yta.

Jo inte ska det bort än. Ska no köra en knippe ackar till innan det åker av.

_________________
MC or RC... It´s just a 2 letter hobby....


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: HK450 lives on! --- HOWTO fixa en beg helikopter!
PostPosted: Sun 23 Jan 2022, 15:00 
Offline
Rutinerad medlem
User avatar

Joined: Thu 15 Jan 2009, 10:13
Posts: 213
Location: Norrtälje
Kobbeuffe wrote:
MickeM wrote:

Kycklingställ = räddaren i nöden om du startar/landar på gräs och ena med-änden fastnar.
Samma om du landar med sidan före, då tippar helin. Slött byta ut delarna som blir sneda av det.
Så behåll det på du tills du behärskar helin och kan landa rakt ner på en slät yta.

Jo inte ska det bort än. Ska no köra en knippe ackar till innan det åker av.


Det var en kyckling som skulle gå på promenad....

Haha Nej skämt å sido är det bra tills man känner sig säker.
Men tyckte det såg bättre och bättre ut så jag tror den feelingen kommer rätt snart faktist. Bara att kötta på med flygningen nu. Grymt jobbat 8)

_________________
SAB RAW 580
Consept 30


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: HK450 lives on! --- HOWTO fixa en beg helikopter!
PostPosted: Sun 23 Jan 2022, 15:37 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Mon 08 Jul 2013, 19:01
Posts: 3576
Kör: GL1500 Goldwing
Bytte huvudaxel, den som var på var krokig som gissat. Nyss flugen en acc till, UTAN träningsställ. Ytterst lite wobbel men det är gyroinställningar nu. Har bara grovinställt med nya gyrot. Fan va skoj. Nu börjar jag gilla detta ;)

_________________
MC or RC... It´s just a 2 letter hobby....


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: HK450 lives on! --- HOWTO fixa en beg helikopter!
PostPosted: Sun 23 Jan 2022, 20:50 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31436
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Jaså va axeln krokig, det var den inte i när jag flög den, om du sett filmen när jag flög den före Jussi tog över den (som inte flög den?).
Mjuk axel antagligen... eller så är det som de säger... de ÄR mjuka och kan bli sneda av en hårdare landning (vi pratar HK-qualität nu). :mrgreen:
Bra att du bytte gyro och servo, bara att uppgradera allt som du inte gillar och som inte funkar. Takten bestämmer du... :roll:
Kul att det går bra!!! Skynda långsamt bara. Du ska flyga den där tills nästa är flygklar... ;-) Eller hur? Annars blir du utan heli ett tag... inga bra inga.


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: HK450 lives on! --- HOWTO fixa en beg helikopter!
PostPosted: Sun 23 Jan 2022, 21:08 
Offline
Veteran
User avatar

Joined: Mon 08 Jul 2013, 19:01
Posts: 3576
Kör: GL1500 Goldwing
MickeM wrote:
Jaså va axeln krokig, det var den inte i när jag flög den, om du sett filmen när jag flög den före Jussi tog över den (som inte flög den?).
Mjuk axel antagligen... eller så är det som de säger... de ÄR mjuka och kan bli sneda av en hårdare landning (vi pratar HK-qualität nu). :mrgreen:
Bra att du bytte gyro och servo, bara att uppgradera allt som du inte gillar och som inte funkar. Takten bestämmer du... :roll:
Kul att det går bra!!! Skynda långsamt bara. Du ska flyga den där tills nästa är flygklar... ;-) Eller hur? Annars blir du utan heli ett tag... inga bra inga.

Hoppas Align originalaxel är starkare än HK gräjjorna bara

Jopp Jag ska nog flyga försiktigt Försöka iaf :oops:
Jag har iaf lite delar hemma ifall det går som vanligt. Men planen är nog iaf att ta ett steg i taget. Men jag märkte att träningsstället inte gjorde nån nytta utan nästan var i vägen så därför tog jag bort det.

_________________
MC or RC... It´s just a 2 letter hobby....


Top
 Profile  
 
 Post subject: Re: HK450 lives on! --- HOWTO fixa en beg helikopter!
PostPosted: Sun 23 Jan 2022, 23:26 
Offline
Inventarie
User avatar

Joined: Sun 16 May 2004, 01:07
Posts: 31436
Location: Mariehamn
Kör: Impreza GT
Align är bättre än HK jo! :mrgreen:
Min första Align T-Rex 450SE V2 kostade med motor och ESC 420€ i Sverige (min fick resa hem från USA i en resväska för 320€/USD).
Sen köpte jag en HK450 (första utgåvan) som var en kopia på samma heli om jag minns rätt, den kostade 29€ utan motor och ESC.
Sen såldes samma heli för 9,99USD... :shock:

Ditt träningsställ är så pluttigt, mitt har mer än dubbelt längre kolfiberpinnar. Svajar upp och ner som taktpinnar.
Helin flyger sämre med träningsställ och den flyger även sämre utan canopy.


Top
 Profile  
 
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 103 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next

All times are UTC + 2 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group